היישום אינו מחובר לאינטרנט

תוכנות קוד פתוח

עבודה מס' 066502

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד פוגעות תוכנות קוד פתוח ביצרני תוכנות קוד סגור?

9,523 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אדון בנושא הקוד הפתוח, תוך שילוב גישה ביקורתית, שתבקש לבדוק מדוע בעצם מתנגדות לתופעה חברות תוכנה המתעקשות לשמור על "קוד סגור". 'שאלת המחקר' (או הבעיה המחקרית) עליה אנסה לענות היא, האם וכיצד פוגעות תוכנות הקוד הפתוח, בעיקר מבחינה כלכלית, ביצרני תוכנות קוד הסגור, ואם כן, מה ניתן לעשות על מנת למזער את הפגיעה?
תחילה אסביר מהו 'קוד פתוח', ואתאר את שרשרת האירועים שהביאה ליסוד התופעה; לאחר מכן אציג את השאלה המחקרית, או את הבעייתיות שיוצרת התופעה בקרב יצרני תוכנות קוד סגור ודומיהם; אחר-כך אנסה לבדוק האם זו אכן בעיה מהותית, כזו שלא ניתן להתגבר עליה, ובכך בעצם לענות על השאלה המחקרית; ולאחר שאסכם, אביא כנספח את תמונת מצב של הקוד הפתוח בישראל, נכון לכתיבת שורות אלו.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
מסגרת תיאורטית (סקירה ספרותית)
הבעיות (או: האם וכיצד פוגעות תוכנות הקוד הפתוח בתוכנות הקנייניות?)
דיון (או: הפיתרונות האפשריים למצב)
סיכום
נספח - הקוד הפתוח בישראל
מקורות

קטע מהעבודה:

תנועת "הקוד הפתוח" עולה בשנים האחרונות רבות לכותרות (אמין, 2004). המונח נעשה פופולרי ביותר בכלי התקשורת וברחבי האינטרנט (נאורה, 2004), והסוגיה הקשורה בו מעסיקה מספר גדול של מגזרים, החל ממורים בבתי-ספר יסודיים ועד למנהלים בכירים בהוליווד, עורכי דין ומתכנתים (דיסון, 1998). פרוייקטים מבוססי קוד פתוח תפסו תאוצה בארץ ובעולם, ויותר ויותר אנשים מתנסים, נהנים, וממשיכים להפיץ את הבשורה (בר-ניר, 2004).
לטענתו של פייר לוי, פילוסוף צרפתי וחוקר מדיה, אנו עוברים כיום ממודל של חשיבה המבוסס על רעיון יחידני אל מודל קולקטיבי ופלורליסטי. לוי מביא כדוגמה את המעצמה הסובייטית וטוען כי סיבה מרכזית להתמוטטותה נעוצה בעובדה, שדווקא היא לא היתה מסוגלת לאינטליגנציה קולקטיבית, ולכן לא היתה מסוגלת לשרוד בעולם שבו מתחילים ליישם את הפוטנציאל הגדול של אינטליגנציה המבוססת על שיתופיות. פיענוח הקוד הגנטי של כל אחד מאיתנו, למשל, אמור לתת הסבר מספק לגבי הנתונים הפיזיים שלנו, התכונות, הרצונות והאמביציות שלנו, המחלות הפיזיות וההפרעות הנפשיות שלנו; אולם המערך המורכב של הקוד הגנטי אינו יכול להיתפס במנותק מההקשר הפיזי שבתוכו אנו חיים, ומההקשרים התרבותיים והחברתיים שבתוכם אנו מתפקדים, שגם להם מערכות מורכבות של קודים. טעות היא להניח כי מערכת ההקשרים של הגנים המעצבים את דמותנו, יכולה לספק הסבר נייטרלי, מנותק מנקדות המבט של מי שמפענח את הקוד הזה. פענוח גנטי אינו תהליך אוטונומי, הוא תלוי תמיד באמצעי ויזואליזציה ויצוג אשר מטמיעים בתוכם באופן אקסיומטי תפיסה מסויימת של יצוג העולם. לכן, כאשר אנו מעריכים ומפרשים קוד על בסיס בדיקות מדעיות, אנו תמיד מתווכים (כמו בכל הערכה ופירוש) ע"י מערכת נוספת (ון-אסן, 2002).

תגים:

קוד פתוח · תרבות דיגיטלית · מחשב · קוד סגור · תוכנה · קניין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנות קוד פתוח", סמינריון אודות "תוכנות קוד פתוח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.