היישום אינו מחובר לאינטרנט

השקע סורי אפריקאי

עבודה מס' 066390

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרקע ההיסטורי והגיאוגרפי של השקע סורי אפריקאי.

4,581 מילים ,9 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

ארץ ישראל נתברכה בנופים מגוונים: נופי הגרניט באילת, נופי הבזלת בגולן, קניונים בנגב ובמדבר יהודה, מישור ברצועת החוף ועוד רבים אחרים.
התהליכים שעיצבו את נופי הארץ, הם בבחינת הד רחוק לפעילות העיקרית המתרחשת במקום אחר. אפשר למנות ארבעה איזורים עיקריים במרחב הגיאולוגי של ארץ ישראל, שם מתרחשת עיקר הפעילות:
א. המסיב הערבי - נובי.
ב. מערכת השבירה הסורית - אפריקאית.
ג. הקימוט האלפיני.
ד. אוקיינוס תטיס.
(אידלמן, 1990) .

הבקע הסורי אפריקני הוא עמק הנמשך לאורך למעלה מ - 6,000 ק"מ מהרי הטורוס אשר בדרום טורקיה באסיה ועד טנזניה שבאפריקה. ים סוף ומפרץ אילת, הערבה, ים המלח, בקעת הירדן, שקע הכנרת ושקע החולה -כולם חלק מהבקע הסורי - אפריקני. בקע ארוך זה החל להיווצר לפני כ - 25 מיליוני שנים, עם היווצרותו של ים סוף. תהליך התהוותו נמשך בקצב משתנה, מאז ועד ימינו.
ראשיתו של השקע בתקופה גיאולוגית פרה - היסטורית. בתחילה היה השקע רדוד מאוד. אחר כך חלה עליה אנכית וקימוט וביחד הם יצרו מתח גובר בשיא הקימור. הדבר גרם להתבקעות, ונוצרה צורה של שקע, שכלל בעיקר עמקים רדודים.
בסוף תקופת הפליאוקן ובפליסטוקן נתגברו תנועות שבירה, העתקה, תזוזה, שקיעה והרמה, הם שעיצבו את השקע בדמותו הנוכחית. שולי השקע התרוממו וגושים אחדים הגיעו לגובה רב (הרי החרמון).

תוכן העניינים:
1. מבוא
הבקע
עמק הירדן
חוף ים המלח
הערבה
2. כיצד נוצר השבר - התיאוריות השונות תיאוריית נדידת היבשות
3. השבר סורי אפריקני והנוף בישראל עמק הירדן
הכנרת והחולה
החרמון
ים המלח
מפרץ אילת וים סוף
4. מבט לעתיד
5. סיכום
6. רשימה ביבליוגרפית
לוחות שונים בשבר סורי אפריקני

קטע מהעבודה:

עמק הירדן:
בשל הנטיה הכללית של הלוח הלוח הירדני מדרום צפונה, מכוסה צפון ירדן (על פני השטח) בעיקר בסלעי משקע גירניים. המצוקים הבונים של שולי הבקע באזור זה בנויים סלעי גיר, קירטון, חוואר וכדומה, למעט אזור ואדי זרקא, שבו נחשפים סלעים מתקופות היורה והטריאס.
הנחלים שהתחתרו במצוק והגיעו אל השקע, הובילו חומרי בליה ומילאו אותו בסחף. האקלים הגשום יותר באזור זה יצר מדרונות מעוגלים יחסית בסלעי הגיר החשופים. הצפת הבקע בימת הלשון גרמה לכיסוי של היחידות העמוקות יותר הנחשפות בעיקר בשולי ההר. התנאי האקלימיים באזור מאפשרים יצירת קרקעות על פני משקעי הלשון. באזור קיימות קרקעות הניתנות לעיבוד. שפע המים בירדן ובערוצי הנחלים, אפשר עיבוד חקלאי של האזור כבר בתקופות קדומות (קולטון, 1995) .

תגים:

השקע · סורי · אפריקאי · גאוגרפיה · ארץ · ישראל · גיאולוגיה · נדידת · יבשות · התבקעות · העתקה · שבירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השקע סורי אפריקאי", סמינריון אודות "השקע סורי אפריקאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.