היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסות מוסריות ועמדות כלפי קוד ממשל תאגידי

עבודה מס' 066292

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבדלים בתפיסות מוסריות ועמדות כלפי קוד ממשל תאגידי בין תלמידי התמחות במימון להתמחות במשאבי אנוש. (תאור קצר ראי/ה בתקציר).

5,782 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

חברות רבות מבקשות לגייס הון מהציבור הרחב ובתמורה לכך מציעות למשקיעים אחוזי ניהול שליטה והשתתפות בחלוקת רווחים (דיבידנד).
אחת הדרכים החשובות לגרום למשקיע להשקיע בחברה כל שהיא היא לזכות באמונו. כך למשל, חברות רבות מקבלות על עצמם קוד התנהגות וולונטרי (קוד ממשל תאגידי) שהוא מערכת כללי התנהגות אותם אוכפים בעלי השליטה וההנהלה בפירמה על עצמם, וזאת מעבר לנדרש מהם על-פי חוקי המדינה. מרגע שהקוד נאכף הוא הופך למחייב. הקוד מאותת למשקיעים מהציבור שהנהלת החברה תשמור על זכויותיהם ובאמצעות איתות זה תזכה באמונם. הקוד מגן על זכויות בעלי המניות מהציבור מפני התנהגות בלתי הולמת של בעלי השליטה וההנהלה. בעלי השליטה אוכפים את הקוד על עצמם באמצעות יציקתו לתוך תקנון ההתאגדות של הפירמה. במילים אחרות ניתן לומר שקוד ממשל תאגידי הוא: מערכת האמצעים, בארגון ומחוצה לו , שנועדה למקסם את שווי החברה לבעלים ולמזער אפשרויות לגזל המיעוט.
הצורך בקוד ממשל תאגידי מתעורר כאשר יש ניגוד אינטרסים בין בעלי עניין (Stakeholders ) יש לציין, שבמקרים רבים חברות רבות היו צריכות לתקן את הדוחות הכספיים שלהן עקב רישום כוזב או לא מדויק, במקרים אחרים בעלי שליטה ומנהלים חילקו לעצמם הטבות שונות, בלא הצדקה, כמו: אופציות במחירים נמוכים, משכורות ובונוסים מנופחים גם כאשר לא היתה לכך הצדקה של ממש, כל אלו גרמו לגזל המיעוט.
קיימים הבדלים בין המנהלים השונים כולל הבדלים מוסרים הנוגעים לקוד ממשל תאגידי.
סטודנטים שלומדים כלכלה ו/או מנהל עסקים היום, הם המנהלים של מחר. לכן, בחרנו להתמקד בקבוצה זו. סטודנטים לכלכלה ומנהל עסקים יכולים ללמוד קורסים שונים מתוך אשכולות הלימוד כדי לקבל מעין התמחות, התמחות של ממש נעשית בתואר השני. אנו נתמקד בשני אשכולות עיקרים: מימון ומשאבי אנוש. סטודנטים המתמחים במשאבי אנוש עתידים לכהן כסמנכ"לים למשאבי אנוש ואילו הסטודנטים המתמחים במימון עתידים לכהן כסמנכ"לים לכספים. אנו מניחים שסטודנטים שבחרו להתמחות במשאבי אנוש הם יותר (Stakeholder ) בעלי מוסר גבוה ויעדיפו שיטת ניהול הוגנת שלא תפגע בעובדים, בלקוחות ובבעלי עניין ולא יעדיפו עשיית רווחים בכל מחיר. לאומת זאת, אנו מניחים שסטודנטים למימון הם יותר (Stockholder ) בעלי מוסר נמוך יותר ויעדיפו עשיית רווחים בכל מחיר גם אם זה אומר פגיעה בעובדים, בלקוחות ובבעלי עניין.
אי לכך ברצוננו, לבדוק אם אכן קיימים הבדלים בתפיסות המוסריות ועמדות כלפי קוד ממשל תאגידי בין תלמידי כלכלה ומנהל עסקים בהתמחות במימון להתמחות במשאבי אנוש.

אוכלוסיית המחקר כללה 40 סטודנטים לכלכלה (לתואר ראשון) הנחלקים לשתי קבוצות: 20 סטודנטים בהתמחות מימון ו 20 סטודנטים בהתמחות משאבי אנוש.
נתוני המחקר נאספו באמצעות שאלון, העוסק בקוד תאגידי לחברות בהן ישקיעו משקיעים מוסדיים.
תוכן עניינים:
הקדמה
פרק ראשון- סקירת ספרות
פרק שני- שיטת המחקר (מתודולוגיה)
פרק שלישי- הצגת הממצאים
פרק רביעי- דיון
פרק חמישי- סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

ממחקרים קודמים העוסקים בתפיסות מוסריות ועמדות נמצא כי אתיקה מהווה גורם חשוב בתחום הכלכלי. אנשי עסקים מתנהגים בצורה לא אתית ובעלת אי אחריות חברתית. לדעתו של Hatton חשוב שבתי ספר למנהל עסקים והסטודנטים בהם יבינו את השפעת ההתנהגות האתית משום ש:
- עסקים משתלבים בסביבה בצורות רבות.
- קיים צורך כי החברה תגביר את העניין בהתנהלות עסקים.
- על הסטודנטים והעסקים להיות מוכנים להתמודד ביעילות עם אתגרים אתיים בכל קרירה וליצור סביבה אתית לעתיד (Hatton, 1996).

תגים:

מוסר · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסות מוסריות ועמדות כלפי קוד ממשל תאגידי", סמינריון אודות "תפיסות מוסריות ועמדות כלפי קוד ממשל תאגידי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.