היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעד ונגד בחינות הבגרות

עבודה מס' 066055

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מידת הרלוונטיות של בחינות הבגרות בעידן פוסט מודרני

5,857 מילים ,36 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במהלך הקורס הועלו דילמות הקשורות לתכנון לימודים בעידן פוסט מודרני להלן נסרוק שלוש מהן ונסביר כיצד כ"א קשורה לנושא: "חינוך ביתי בעד ונגד" דילמה זאת נוגעת לרלוונטיות של חינוך ביתי בעידן פוסט מודרני, שראה כי הדילמה הזו הינה קשורה בהכרח לעידן הנוכחי - שבו ביה"ס כבר לא ניתפס כאוטונומי ובלעדי ולפיכך שיש מקום, בעידן זה, לתכנית לימודית אותנטית ולא ייחודית. כמו כן בעידן פוסט מודרני עולה השאלה באיזו מידה ביה"ס רלוונטי ועד כמה הוא הכרחי. הדילמה השנייה נגעה ל"כוחה ההטרוגנית" הדיין בדילמה זאת יותר קונצנזואלי, לדעתנו, מאחר ורוב הדעות והטיעונים מצדדים ביעילות השיטה ההטרוגנית ומבקרים לרוב את שיטת הכיתה ההומוגנית. נראה כי רוב מאפייני העידן הפוסט מודרני, כגון טשטוש גבולות בין קבוצות באוכלוסיה, סובלנות לשונות בין אישית ובין תרבותית גישה פלורליסטית המכירה בשניות כערך ועוד, מתממשים ומתאפשרים בכיתה הטרוגנית ולפיכך נירה גם כי מערכת החינוך מכירה במעלות אלו לרוב, וישנה מגמה גוברת והולכת של כיתות הטרוגניות. דילמה נוספת שהוצגה בכיתה נגעה לחינוך לערכים בתכנית הלימודים בעד ונגד דילמה זאת היא משמעותית ביותר בימינו שכך ידוע שמערכת השעות המוגבלת מחד והשאיפה לעמוד בתוכנית הלימודים המבוססת לרוב על הישגים, מאידך, מצמצמות את היכולת והרצון של המורים והן של התלמידים לדון בנושאים ערכיים. ולפיכך לדעתנו חובה על מערכת החינוך והעומדים בראשה לחייב את בתי הספר לחנך לערכים, לפחות והקיף של 4 שעות שבועיות שכן חשיבות נושא זה בעידן הנוכחי (ובכלל) לא נופלת מחשיבות כל מקצוע ריאלי או הומאני אחר. לאחר סקירה זאת נציג את הדילמה שבחרנו ונקשרה לעידן הפוסט מודרני. בעד ונגד בחינות בגרות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'
פרק ב' - סקירה
פרק ג' -טיעוני לדילמה
פרק ד' - דיון
פרק ה' - סיכומים רפלקטיביים
פרק ו' - ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אבירם (98) מגדיר את מערכת החינוך בישראל כ"אנו מלית" הוא מתאר את המציאות הפוסט מודרנית כשונה לחלוטין מהעידן הקודם (המודרני) - הרואה בין היתר את התלמיד כאובייקט פסיבי, צייתן ואת המורה כמעביר ידע ואת ההערכה המסכמת הבנייה של סולם מדידה אחיד כמכשיר לדרוג ומיפוי ועוד..במציאות הפוסט מודרנית לדידי התלמיד והמורה חוקרים ולומדים תוך אינטראקציה משותפת, וכן מעריכים יחדיו את תוצרי התלמיד ואת התהליך לשם שיפור הלמידה. אבירם טוען שהמערכת נשארת מאובנת ויש חוסר מודעות לכך - הוא שואף שבית הספר יהיה מודע לאנומליה שבו ולחוסר התאמתו לעידן הפוסט מודרני (אבירם, 1998).
בימים אלו, קיימת מודעות מסוימת במערכת החינוך לצורך בשינויים גם ברובד הארגוני (דול,99).

תגים:

מבחנים · קבלה · לאוניברסיטה · תלמיד · מורה · חינוך · לימודים · תיכון · הערכה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעד ונגד בחינות הבגרות", סמינריון אודות "בעד ונגד בחינות הבגרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.