היישום אינו מחובר לאינטרנט

מרכזי גישור קהילתיים

עבודה מס' 066034

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתוח הקמת מרכז גישור על פי התיאוריות.

4,206 מילים ,12 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה תעסוק בניתוח תהליך הקמת מרכז הגישור. הניתוח יתבסס על שילוב בין התיאוריות העוסקות בגישור, גישור קהילתי והקמת מרכזי גישור קהילתיים, לבין תהליך הקמת המרכז הספציפי הלכה למעשה, תוך דגש על התמודדותו עם אתגרי הגישור הקהילתי כפי שעולים בספרות.

הפרק הראשון, כולו פרק תיאורטי. הוא פותח בסקירה אודות הגישור ככלי ליישוב סכסוכים, סוקר בקצרה את תחום הגישור הקהילתי בעולם ובישראל, ומתאר את מאפייני הגישור הקהילתי, העקרונות והרעיונות העומדים מאחוריו. הפרק יסתיים בסקירת התיאוריות בתחום הקמת מרכזי גישור קהילתיים.
הפרק השני יעסוק בניתוח הקמת מרכז הגישור. הניתוח יתבסס על שילוב בין התיאוריות העוסקות בגישור, גישור קהילתי והקמת מרכזי גישור קהילתיים, לבין תהליך הקמת המרכז הלכה למעשה, תוך דגש על התמודדותו עם אתגרי הגישור הקהילתי כפי שעולים בספרות.
הפרק הרביעי והאחרון יסכם את העבודה. בפרק זה אעלה את עיקרי התובנות שלי מהעבודה, אביא מעמדתי האישית ואתייחס לתרומה האישית שלה אלי .

תוכן העניינים:
א. תקציר
ב. מבוא
ג. פרק 1 - סקירה תיאורטית
1) הגישור ככלי ליישוב סכסוכים
2) הגישור הקהילתי בעולם ובישראל
3) הקמת מרכזי גישור קהילתיים
ד. פרק 2 - ניתוח תהליך הקמת מרכז הגישור
1) הפנייה ותיאום של תיקים
2) שיווק השירותים הניתנים על ידי המרכז
3) מציאת מקורות מימון
ה. סיכום
ו. רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: הפרטים המזהים את המרכז נמחקו מהעבודה.

קטע מהעבודה:

הגישור הינו גישה נפוצה ליישוב סכסוכים בהסכמה, בהיותו חלק מקבוצת תהליכי יישוב סכסוכים בדרכים חלופיות (ADR - Alternative Dispute Resolution). המונח יישוב סכסוכים בדרכים חלופיות, מתייחס לתהליכים הנעשים בשיתוף מלא של הצדדים בסכסוך. במסגרת תהליכים אלו הכוונה הינה להביא את הצדדים לכך, שינהלו בניהם משא ומתן מרצונם החופשי. תהליך זה נעשה בסיוע של גורם מקצועי וניטרלי, שהוא למעשה המגשר. מטרת התהליך להביא את הצדדים ליישוב הסכסוך, כאשר המאפיינים הייחודיים של התהליך הם ביצועו בהסכמת הצדדים, תהליך ופתרונות שתואמים את רצון הצדדים ואת צרכיהם ושליטה של הצדדים בתהליך ובתוצאותיו. זהו תהליך חלופי להתדיינות בבית משפט המאופיין לצורך ההשוואה במעורבות מעשית נמוכה של הצדדים, בהיעדר תנאי לרצון הצדדים בקיומו של התהליך ובתוצאה סופית שנכפית על הצדדים (לי-און, 2003).

תגים:

גישור · קהילתי · יישוב · סכסוכים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מרכזי גישור קהילתיים", סמינריון אודות "מרכזי גישור קהילתיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.