היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאבקה של דמוקרטיה בטרור- טרור וגירוש

עבודה מס' 065983

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הגבולות המותרים בביצוע גירוש של אנשים שחשודים או הורשעו בביצוע פעילות טרור או קשורים בדרך כלשהי להתארגנויות טרור.

8,341 מילים ,46 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

גירוש, במיוחד עבור בני העם היהודי, הוא מילה כבדה וטעונה, מילה המעלה נשכחות מזוועות אירופה של מלחמת העולם השנייה, ומעלה מילים נרדפות של אותה תקופה, כמו 'גטו', 'אקציה' ו- 'משלוחים'.
ניתן אף ללכת עוד אחורה בזמן, ולהגיע לימי 'גירוש ספרד' של 1492, ימים מהם עולה ניחוח של רדיפה ואיבה. ובעצם- תולדות העם היהודי שזורים בגירושים ומעבר כפוי של מקומות לכל אורך ההיסטוריה.

דווקא עם שנכווה בזוועות המלחמה, והכיבוש המתלווה אליה- צריך להיזהר בשימוש בעונש שכזה- עונש הגירוש- העתקת אדם ממקום מגוריו בדרך כלל בכפייה, ואין זה משנה מה עולל אותו אדם המגורש מביתו. ואם כבר מבצעים עונש שכזה- יש לבצעו בפינצטה, ובדחילו ורחימו.

מדינת ישראל עוסקת במאבק בלתי מתפשר בטרור מאז הקמתה. אין ספור פעולות צבאיות, פעולות מודיעין ופעולות משפטיות בוצעו על ידי ממשלות ישראל לדורותיהן, במאבק בלתי מתפשר זה בארגוני ופעילי הטרור.
יחד עם זאת, מאבק בטרור על ידי מדינה דמוקרטית- שונה משמעותית ממאבק בטרור על ידי יחידים. מדינה- במיוחד מדינת ישראל- נדרשת לאמות מידה מוסריות גבוהות יותר, לשיקול דעת נבון, ולשימוש מורכב במילת הקסם שטבע בית המשפט העליון- 'מידתיות'- שימוש בכוח מרוסן, ברמה הנדרשת, ולא מעבר לכך.

עבודה זו עוסקת בנושא גירוש וטרור. עבודה זו תנסה לבחון את הגבולות המותרים בביצוע גירוש של אנשים שחשודים או הורשעו בביצוע פעילות טרור או קשורים בדרך כלשהי להתארגנויות טרור.
הגבולות המותרים לפעולה ייבדקו בהקשרים משפטיים, מוסריים ומדיניים, וכן במשפט משווה- בהשוואה למדינות מערביות אחרות הנאבקות בטרור- במיוחד לאחר התקפת הטרור הגדולה על ארה"ב ב- 2001 והשינויים שהתקפה זו הביאה.
לאחר בחינת הגבולות המותרים השונים, ייבחנו התיאוריות למול מקרה ידוע שהתרחש אך לפני 14 שנים בלבד- הגירוש הגדול ללבנון של 400 פלסטינים שביצעה מדינת ישראל בשנת 1992, ולאחריו- השוואה לעוד מקום מפתיע בו מבצעים גירושים עם ביקורת ציבורית רבה- קנדה.

עיון מעמיק בתהליכים שליוו את הגירוש הגדול ללבנון ואת המערכת המדינית והמשפטית שהקיפה ונתנה לו לגיטימציה- חושף את עומק הבעיה המשפטית, המדינית ובעיקר- המוסרית, שמתלווה לפעולת גירוש של אנשים ממדינה- למדינה אחרת.

א. תוכן העניינים
ב. מבוא
ג. הגדרת המושג טרור:בעיות בשל העדר הגדרת טרור סדורה, הגדרות מוצעות לטרור
ד. גירוש- סקירה היסטורית
ה. סקירת חקיקה רלוונטית לנושא הגירוש:המשפט הבינלאומי, משפט משווה- המשפט האמריקאי, משפט משווה- המשפט הבריטי
ו. סקירת חקיקה רלוונטית לנושא הגירוש: המשפט המנדטורי והמשפט הישראלי
ז. שימוש בעונש הגירוש במדינת ישראל: 1948 עד לפרוץ האינתיפאדה הראשונה (דצמבר 1987), דצמבר 1987- פרוץ האינתיפאדה הראשונה
ח. המצב המשפטי במדינת ישראל- ביחס לגירוש:התייחסות למנשר ולאמנת ג'נווה
ט. ביקורת על עונש הגירוש במדינת ישראל
י. הגירוש- כללים שקבע בית המשפט העליון:ביסוס ראיות, זכות הטיעון, פומביות הדיון
יא. מקרה מבחן: הגירוש הגדול ללבנון, 1992:תיאור עובדתי של השתלשלות האירועים
יב. ביקורת משפטית על מעשה הגירוש ללבנון
יג. ביקורת על מעשה הגירוש: הגירוש- כענישה קולקטיבית: תהליך קבלת ההחלטות, אופי הצווים, ביטולים וטעויות
יד. ביקורת מדינית על מעשה הגירוש ללבנון
טו. מקרה מבחן להשוואה: גירוש פעילי טרור בקנדה
טז. סיכום
יז. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

קודם לכל, נידרש להגדרת המושג טרור. כאן בישראל- ארץ מוכת טרור- אנו יכולים להסתכל על המושג טרור ולהגדיר אותו כמעט בהינף לשון.
ברם, טרור הוא מושג חמקמק וקשה להגדרה כיוון שמדינות שונות וסוגי אוכלוסיה שונים, מסתכלים על הטרור בעיניים אחרות. אין הגדרה בינלאומית מוסכמת לנושא הטרור, וניתן לומר כי זו אחת הסיבות לכך שהעולם לא מצליח להתמודד עם הנושא בצורה אפקטיבית, כי הרי : "טרוריסט בעיני האחד- הוא לוחם חופש בעיני האחר"(1).

חלקים גדולים מהעולם מנסים להתמודד עם הטרור דרך מערכות המשפט השונות, אך אין מערכת שמאפשרת לחימה אפקטיבית כנגד הטרור, והשלב הראשון בדרך ליצירת כלי שכזה, הוא קודם לכל - הגדרת מושג הטרור.
---------------------------------------------------------------------
1. בנימין נתניהו (עורך), הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח (תל-אביב, ספריית מעריב, 1987), עמ' 26.

תגים:

מאבקה · דמוקרטיה · בטרור · טרור · וגירוש · חמאס · מלחמה · לוחמה · בטרור · איסלאמי · דמוקרטיה · וביטחון · לאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאבקה של דמוקרטיה בטרור- טרור וגירוש", סמינריון אודות "מאבקה של דמוקרטיה בטרור- טרור וגירוש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.