היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנשק להשמדת המונים בעיראק

עבודה מס' 065926

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצב הנשק להשמדה המונית בעיראק ערב מלחמת המפרץ הראשונה ושאלת המשך פיתוחו.

3,871 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בטרם פרצה מלחמת המפרץ הראשונה בשנת 1991, היו בשטח ראיות ברורות לכך שעיראק עסקה בפיתוח יכולת רחבת היקף בתחום הנשק להשמדה המונית. מנסיון העבר עולה, כי עיראק השתמשה בנשק כימי במלחמתה כנגד אירן ואף כנגד האוכלוסייה הכורדית בצפון המדינה. מנקודה זו ואילך הצליחה עיראק לקדם תחום זה ולשפרו בצורה חסרת תקדים. מגמה זו באה לידי ביטוי בפיתוח יכולת להעשרת אורניום, אשר נמצא ברשותה, לשם פיתוחו של נשק גרעיני. במקביל לכך התמקדה עיראק בשיפור יכולתם וטווח הגעתם של טילי הסקאד, אשר נמצאו ברשותה.
בעקבות מלחמה זו חשפו פקחי האומות המאוחדות והסוכנות הבטחונית לאנרגיה אטומית פיסות מידע חיונית בדבר יעדיה העתידיים של עיראק. הם הופתעו לגלות, כי האחרונה נמצאה בשלב מתקדם הרבה יותר מהצפוי בכל הקשור לנושא פיתוח הנשק להשמדה המונית. יש לציין, כי במהלכו של תהליך הפיקוח ניסה הממשל העיראקי, ובראשו סדאם חוסיין, לכסות על האמת ולשבש את עבודתו של הצוות הבינלאומי.
במהלך עבודה זו אנסה לבחון את מצב הנשק להשמדה המונית בעיראק ערב מלחמת המפרץ הראשונה וכן אדון בשאלה המתבקשת בדבר קיומו והמשך פיתוחו של נשק זה בחסותו ובעידודו של סדאם חוסיין, שכן זו היתה אחת הסיבות המרכזיות, אשר עליהן הסתמכה ארצות הברית כעילה ליציאה למלחמת המפרץ השנייה. בסיפא אנסה לבחון את תוצאותיה של מלחמה זו והמסקנות שהועלו בעקבותיה.

פרקי העבודה:
1. מבוא
2. תכנית הפיתוח של עיראק
3. הכנותיה של עיראק לפיקוח המחודש ולמלחמת 2003
4. הסיבות לפרוץ המלחמה בעיראק
5. האינטרסים הבטחוניים של ארצות הברית
6. ההרתעה העיראקית
7. חיפושיה של ארצות הברית אחר נשק להשמדה המונית בעיראק
8. יכולות שיוריות ולקחים לעתיד
9. ממצאי ועדת הסנאט האמריקאית
10. סיכום
11. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על סמך הראיות הקיימות, התמקדה עיראק עד שנת 1981 בפיתוח נשק גרעיני באמצעות ייצור פלוטוניום בכור באוסיראק. כור זה הופצץ על ידי חיל האוויר הישראלי ביוני 1981, ובכך בא אל סיומו הפרויקט הגרעיני האמור. פרט לכור, דאגה עיראק להצטייד במעבדות, אשר כללו תאים חמים לצורך הפרדת פלוטוניום. מאחר ותהליך זה הינו מסובך ופשוט יחסית לאיתור, ניסתה עיראק אפיק פעולה חדש של העשרת אורניום. היתרון המרכזי הטמון באורניום בא לידי ביטוי ביכולת איתורו המסובכת.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנשק להשמדת המונים בעיראק", סמינריון אודות "הנשק להשמדת המונים בעיראק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.