היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק ירוק - Green Marketing trend

עבודה מס' 065796

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ביקורתי של טרנד השיווק ה"ירוק" והתייחסות לחברות טויוטה והונדה.

4,731 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בניתוח ביקורתי של אחד מהטרנדים השיווקים - שיווק "ירוק".
בחלק הראשון ניתנים הגדרתו של הטרנד "שיווק ירוק", סקורה היסטורית ואנליזה של הטרנד המבוססת על מקורות אקדמיים ואמצעי תקשורת (אקטואליה). האנליזה כוללת היבטים יסודיים כגון שוק מטרה ואסטרטגיה, ניתוח נקודות תורפה וחוזק, תיאור דילמות וחסמים העומדים מול החברות ודוגמאות של הצלחה אסטרטגית. מצוי שהשיווק הירוק נמצא עדיין בחיתוליו הדרך, אך עם פוטנציאל צמיחה אדיר. אפשר לראות שבמובנים מסוימים שיווק של מוצרים ירוקים זהה לשיווק של מוצרים רגילים,אך מוצרים ירוקים הם בעייתיים יותר מבחינה שיווקית ולכן מחייבים טיפול מיוחד שמותאם לקהל היעד הירוק ולחסמים הייחודים עליהם צריך להתגבר.
בחלק השני נותחה את ההשפעה של טרנד שיווק "ירוק" מהיבטים שונים על אסטרטגיה שיווק ותפעול של שתי חברות מתחום תעשיית הרכב (טויוטה ו הונדה) בהתייחסות לאינטגרציה של שיווק ותפעול .מצוי שהחברות האלה מצליחות ליישם את האסטרטגיה של השיווק ה"ירוק" על מנת להשיג יתרון תחרותי ולכן נחשבות כמובילות בתחום.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
1. שיווק "ירוק"
1.1 אסטרטגיה "ירוקה"
2. שינוי אסטרטגי של שיווק ותפעול
2.1 טויוטה
2.2 הונדה
2.3 מסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

שיווק "ירוק" (green marketing) הן פרקטיקות עסקיות הלוקחות בחשבון דאגת צרכנים לאיכות הסביבה (Encyclopedia of small Business). Pride and Ferell (1991) הגדירו מושג זה כפיתוח, תמחיר, שיווק והפצה ספציפיים שלא מזיקים לסביבה (מתוך: Annica Bragd 1998)
Charter (1992) הרחיב את המושג והגדיר אותו בצורה פילוסופית יותר:
"Greener marketing is a holistic and responsible strategic management process that identifies and fulfils stakeholders needs, for a reasonable reward, that does not adversely affect human or environmental well-being"
את ההיסטוריה של הספרות על שיווק "ירוק" אפשר לחלק לשלוש תקופות:
-שנות 60-70: כאשר עוד לא היה מדובר על שיווק "ירוק", אך על " as the human concept" (Dawson,1969), " the intelligent consumption concept" (Rotle & Benson, 1974) ו" the intelligent consumption concept" (Hennison & Kinnear, 1976) (הכל מ Annica Bragd,1998)

תגים:

אסטרטגיה · שיווקית · איכות · סביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק ירוק - Green Marketing trend", סמינריון אודות "שיווק ירוק - Green Marketing trend" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.