היישום אינו מחובר לאינטרנט

ערי עולם - התנאים הכלכליים להופעתן והשלכותיהן בתחומים השונים

עבודה מס' 065566

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת ערי עולם, המאפיינים שלהן, תהליך הגלובליזציה שהוביל לצמיחתן של הערים, השלכות והקשרים סביבתיים, פוליטיים, כלכליים, תרבותיים וסוציו-אקונומיים.

6,433 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אנו נמצאים בעיצומו של עידן הערים. עד לשנת 2000, כ-3.2 מיליארד אנשים, המהווים כחצי מאוכלוסיית העולם, כבר מנהלים חייהם בצורות התיישבות עירוניות. כ-18 ערים בעולם, כבר מונות למעלה מ-10 מיליון תושבים (Mega Cities).
הנהירה אל הערים הגדולות אפיינה בעיקר את המאה ה-20, והחלה בעקבות כניסת התיעוש והמיכון לערים המערביות, אשר הפכו את העיר למקור התעסוקה העיקרי. בשנות ה-60 וה-70, התאפיינה האוכלוסייה העירונית בהגירה שלילית, בשל ההשלכות השליליות שהביאה עמה העיר התעשייתית. אולם, בשנות ה-80, החלה ההגירה המחודשת אל מרכזי הערים הגדולות.
בעשורים האחרונים אנו עדים לתופעה חדשה, המשפיעה על המבנה החברתי, הכלכלי והפוליטי בעולם ואף משנה את דמותן של הערים. תופעת הגלובליזציה, המיוצגת ע"י תמורות בהליכים ובפעילויות הכלכליות, יצרו רשת כלכלית חדשה המתנהלת בצורה גלובלית והנה בעלת השפעות נרחבות על האופי הכלכלי, הפוליטי והתרבותי בערים. הגלובליזציה מתאפיינת בהתרחבות הקשרים הכלכליים, הפוליטיים והתרבותיים בין המדינות ושילובם של חברות ויחידים בתהליכים אלו. התוצרים המרכזיים של קשרים אלו הם התפרשות הפעילות הכלכלית על פני מספר מוקדים עולמיים, והתהוות שילבן של תרבויות שונות ותנועות פוליטיות.
לצדם של פיזורם המרחבי של הפעילויות הכלכליות, הופיעו גם צורות חדשות של מרכוז טריטוריאלי של הנהלות העל ופעילויות השליטה במערכת כלכלית זו. שווקים לאומיים וגלובליים וכן פעילויות בעלות אוריינטציה גלובלית, נדרשות למיקומים מרכזיים על מנת לבצע את הפעילות הכלכלית הגלובלית.
אנו עדים להופעת מערכת אורבאנית מסוג חדש, כתופעה המתרחשת בזירה הכלל-עולמית:
הערים הגדולות ובעיקר ערים מסוימות, מהוות צמתים מרכזיות המשרתות את אותם תהליכים גלובליים.

תוכן עניינים:
מבוא
ערי עולם: הגדרה
התפתחות ערי עולם
השפעת הגלובליזציה על הערים בהיבטים כלכליים
ההיבטים החברתיים והתרבותיים של השפעת הגלובליזציה על הערים
התמורות הפוליטיות בערי העולם בעקבות הגלובליזציה בכלכלה
דמות הפיסית של עיר העולם
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח "ערי עולם" (Global Cities) פותח לראשונה בעבודות המחקר של ג'ון פרידמן (1982, 1986) וזכה לביסוס אמפירי ומפורט בעבודותיה של ססקיה סאסן (1991, 1996).התפתחות המושג, נגזרת מעיסוק בבדיקת הקשרים והשפעות הגומלין בין תהליכי גלובליזציה של הכלכלה ותהליכי צמיחה עירונית.
תופעת ערי העולם, חדשה יחסית במערכת העירונית העולמית. מאחר והן פרי ישיר של תהליכי הגלובליזציה הכלכלית העוברים היום על המשק העולמי, הן מופיעות ומתגבשות כישות עצמאית ומלאה החל משנות ה-70 של המאה ה-20.
ערי עולם, הן אותן ערים, אשר חלק עיקרי של כלכלתן מקושר ומוטמע בכלכלה הגלובלית: חוזקה של העיר, וכושר צמיחתה מותנה ישירות בבסיסה הכלכלי ובפוטנציאל הפיתוח שלה ולכן, ככל שהכלכלה העירונית מחוברת יותר למערכת הכלכלית הגלובלית, גדלים סיכויי הצמיחה של אותה העיר.

תגים:

עיר עולם · עיר גלובלית · גלובליזציה · כלכלה · עירוניות · סביבה אורבאני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ערי עולם - התנאים הכלכליים להופעתן והשלכותיהן בתחומים השונים", סמינריון אודות "ערי עולם - התנאים הכלכליים להופעתן והשלכותיהן בתחומים השונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.