היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות הכדורגל והשפעתו על תחומי החיים

עבודה מס' 065245

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעתו של אמצעי טכנולוגי על היבטים שונים - הכדורגל.

7,354 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מאז ומתמיד הספורט משך אחריו אנשים רבים מכל העולם, הן על המגרש והן מחוצה לו. כמו פוליטיקה, בידור וחדשות, הספורט הינו חלק נכבד מהחבילה הכללית ועומד בפני עצמו כגוף בעל כוח ומשיכה למדיה ולקהל.
ישנם מקצועות וענפים רבים אך ללא ספק הפופולרי והמפורסם ביותר הוא משחק הכדורגל.
רק כדי להבין את גודל השפעתו וכוחו של משחק זה, אפשר לראות על פי אליפות העולם הבאה עלינו לטובה בחודשי הקיץ הקרובים.
גרמניה נבחרה להיות המדינה שתארח את מה שמוכר יותר בשם - המונדיאל.
על מנת לארגן אירוע גדול ונוצץ שכזה נדרשות שנים של הכנות. מיליוני דולרים נשפכים כדי לספק את החוויה בצורה המושלמת. עובדה זו מעלה את השאלה למה מדינה שלמה תעצור את רוב תוכניותיה לעתיד ותפנה את מרב המשאבים שלה לכמה משחקי כדורגל?
התשובה היא פשוטה אפילו עבור אלו שלא מתעניינים במשחק עצמו. במשך חודש שלם מיליוני אנשים בכל מקום בעולם יצפו, יקראו, ידברו ויחיו דבר אחד. קשה לחשוב על אירוע גדול מזה בעולם. רק לשם המחשה, במונדיאל 1998 שנערך בצרפת, הסתכם מספר הצפיות במשחקים בכ-36 ביליון. אין עוד אירוע דומה שיכול להפוך את העולם כולו לכפר גלובלי אחד.
על מנת לקבל את הזכות להיות המדינה שמארחת את המונדיאל צריך לעמוד בקריטריונים רבים אותם קובע ארגון הכדורגל - פיפ"א. ישנן מדינות שמשקיעות מכספן ולבסוף מקבלות תשובה שלילית. אבל כאשר מדינה מקבלת את הפריבילגיה העצומה הזו, נוסף לה עוד תאריך ציון בתעודת הזהות שלה. מעין יום עצמאות נוסף. למעשה חודש שכזה. אירוע כמו המונדיאל שווה למדינה מסיבות רבות: כלכלית, חברתית, פוליטית, תרבותית מה לא. בנוסף היא מאפשרת לאזרחיה לחוות את הקסם מקרוב. פרופסור אברהם דיסקין בספרו "מונדיאל- גביע העולם בכדורגל" (דיסקין, 2002) הגדיר זאת בצורה טובה וברורה: "יש ביננו הסבורים כי כדורגל הוא משחק הראוי לילדים ולבני תשחורת בלבד. יש ביננו המרימים גבה למראה מבוגרים רציניים ויומרניים, שמדי מונדיאל מסרבת הילדות ליטוש את לבותיהם ומוחותיהם. יש ביננו התוהים הן על זולתם והן על עצמם נוכח הסם המשונה המהפנט ומשגע אותם עד לזקנתם. מהו, אם כן, סוד הקסם? מהו הכדורגל? לא כלום והכול - ממש כמו החיים עצמם".
הכדורגל הפך עם השנים למשחק שטומן בחובו המון טקטיקה ופסיכולוגיה ומאחורי כול משחק קיימות שעות רבות של הכנות ואימונים. אבל כול זה לא היה מתרחש אלמלא המצאה הטכנולוגית בדמותו של הכדור.
הכדור הפך להיות מרכיב חשוב בחיי הפרט בכמה תחומים. השפעתו הנה מרכזית ובעלת השלכות רבות. בעקבות התפתחות הכדור נוצר המשחק הנפוץ ביותר משחק הכדורגל. בעבודה זו אתמקד בנושא ואציג את השפעותיה והשלכותיה הרבות של המצאה טכנולוגית זו על תחומי החיים השונים.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי של הכדור
דיון וניתוח ביקורתי של המדיום
שיגעון לאומי של הכדורגל
גלובליזציה
טכנולוגיית העתיד
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בהיסטוריית הכדורגל הישראלי הדברים לא היו שונים בהרבה. כמו שמתאר אמיר בן פורת בספרו "ממשחק לסחורה: הכדורגל הישראלי" (בן פורת, 2002) את עיצוב חווית המשחק: "הכדור היה עשוי ממעטפת של עור ומפנימית גומי שדחסו אותה אל תוך המעטפת. נפחו אותו במשאבת יד. אחר כך קיפלו את הפיה וקשרו אותה היטב בחוט. את הפיה דחקו-לחצו אל בין שפתי המעטפת ושרכו את השרוכים בחוזקה כדי לחסום את שפתיה. כול זה נעשה בקפדנות יתרה כדי להעניק לכדור את הצורה העגולה וכדי למנוע תפיחה".

תגים:

בידור · ביקורת · גלובליזציה · חיים · טכנולוגי · טלויזיה · מדיה · מדיום · ספורט · פוליטיקה · פופלארי · קהל · שנה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות הכדורגל והשפעתו על תחומי החיים", סמינריון אודות "התפתחות הכדורגל והשפעתו על תחומי החיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.