היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הקהילה האירופאית על כלכלת אירופה

עבודה מס' 065084

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מנגנונים כלכליים בין המדינות של האיחוד האירופאי והשפעותיהם על הכלכלה האירופאית.

8,223 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

רעיון הקהילה האירופאית הוא למעשה רעיון צרפתי אשר בא להבטיח את שלילת האפשרות למלחמת עולם נוספת. בתום מלחמת העולם השנייה, הייתה אירופה למעשה יבשת הרוסה, אשר הייתה צריכה להיבנות, מבחינה חברתית כמו גם כלכלית כמעט מן היסוד. ב- 1950 נעשה ניסיון להכפיף את ייצור הפלדה והפחם תחת ניהול משולב של צרפת וגרמניה. מדינות אלו, שנלחמו האחת מול השנייה הן במלחמת העולם הראשונה והן במלחמת העולם השנייה, היו זקוקות לייצור הפלדה והפחם על מנת לחמש עצמן. ניהול משותף של משאבים אלה היה מונע את התחמשות המדינות, ובכך למעשה מונע הישנות של מצב מלחמה בין השתיים. הרעיון בראשיתו היה פיקוח על-לאומי (סופר-נציונאלי).
ב- 1951 נחתמה אמנת פאריז, אשר הקימה את הקהילה האירופאית לפחם ופלדה, אשר שימשה כבסיס לקהילייה האירופאית כפי שהיא מוכרת לנו כיום.
ב- 1957 ברומא נכרתו שתי אמנות נוספות - הקהילה האירופאית לאנרגיה אטומית, והקהילה האירופאית הכלכלית - ה- EEC (EUROPEAN ECONOMICAL COMMUNITY). בסוף שנת 1957 למעשה הייתה הקהילייה האירופאית מחולקת לשלושה חלקים, מבלי שהיה קשר אינטגרטיבי ביניהן.
מייסדות הקהילייה היו גרמניה, צרפת, איטליה, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. אליהן הצטרפו אח"כ מדינות נוספות דוגמת אירלנד, בריטניה, ספרד - עד למניין של 15 מדינות חברות כיום.
מוסדותיה העיקריים של הקהילייה - הקהילה מורכבת מארבע מוסדות כללים ועיקריים:
1. מועצת השרים - תפקידה העיקרי הוא בקביעת המדיניות של הקהילייה.
2. הנציבות - גוף המייצג את האינטרסים הקהילתיים, ולא את האינטרסים של המדינות בפני עצמן. גוף זה עומד, במקרים מסוימים, אל מול דרישותיהן הפרטניות של המדינות החברות.
3. הפרלמנט האירופאי - גוף נבחר, אך המשולל כוח חקיקתי של ממש, אשר מהווה פרלמנט של הקהילייה. נציגיו נבחרים בארצות החברות.
4. ביה"ד של הקהילה האירופאית - מוסד שיפוטי בעל סמכויות נרחבות. זהו למעשה הגוף הפוסק בסכסוכים הפורצים בין המדינות החברות, ובנוסף מדובר בגוף הקובע קריטריונים משפטיים להם חייבות לציית המדינות החברות.
מוסדות נוספים - הבנק האירופאי - יהפוך בעתיד לבנק המרכזי של אירופה (של הקהילייה), ותפקידו לייצג את האינטרסים הכלכליים של הקהילייה. מדובר בגוף שככל הנראה לא יהיה כפוף להשפעות פוליטיות, אלא גוף עצמאי באופיו.

עבודתנו תעסוק במנגנונים כלכליים בין המדינות של האיחוד האירופאי והשפעותיהם על הכלכלה האירופאית בכללותה.

תוכן עניינים:
-מבוא
-מטרות הקהילה
-התפתחות הקהילה האירופאית
-אופן קבלת החלטות בקהילה האירופאית
-חברות בקהילה: חולשות וחוזקות
1. כללי
2. תמרוץ המדינות ה"חלשות" על מנת להצטרף ל- EMS
-המערכת המוניטרית - היסטוריה, כלכלה ופוליטיקה
1. היסטוריה
2. EMS כאמצעי לקידום כלכלי של מדינות
-המערכת המוניטרית (EMS) - גורם המשפיע על כלכלת אירופה?
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מטרות הקהילה:
א. להביא להסרת הגבולות שבין המדינות החברות על מנת לאפשר חופש תנועה של סחורות, כוח אדם, שירותים והון. עקרונות אלה, שהנם עקרונות יסוד של הקהילייה, מעוגנים בסעיפי המטרות של אמנת רומא.
ב. ליצור מעטפת מכס אחת חיצונית כלפי יתר העולם - כך שמוצרים שמגיעים לאירופה מהעולם ינועו בחופשיות בתוך שטח הקהילה ללא הגבלות כלשהן, מרגע שנכנסו לשטח הקהילה.
יצוין כי כבר בשנת 1946 הגה צ'רצ'יל בציריך את הרעיון של פדרציה אירופאית, "ארה"ב של אירופה" - אולם מנהיגים פרגמטיים אחרים הבינו כי יש לקחת צעדים קטנים עד לפדרציה שכזו, שכן צעדים שכאלה יהיו קלים יותר ליישום.

תגים:

מדיניות · קהילה · האיחוד · האירופי · אירופה · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הקהילה האירופאית על כלכלת אירופה", סמינריון אודות "השפעת הקהילה האירופאית על כלכלת אירופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.