היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת המאבק לזכויות האזרח בשנות השישים על יציבות המשטר בארצות הברית

עבודה מס' 064837

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המאבק למען זכויות האזרח בשנות השישים והשפעתו על יציבות השלטון, הממשל והמשטר בארצות הברית בתקופת כהונתם של קנדי וג'ונסון בין השנים 1968-1960.

7,740 מילים ,18 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

"המושג "שנות השישים"- ה-Sixties - מציין עשור, אך יותר מכך מצביע על רוח התקופה ועל אווירה ייחודית " (נווה,2000, ע' 87). אווירה של ניסיונות ליברלים לתיקון עוולות, מאבקים להרחבת זכויות אזרח לשחורים, שנים של התמודדות עם טראומה של מלחמת ויטנאם ואף יותר מכך. שנים אלו היו שנים של מרד נגד הממסד , מחאה נגד נורמות ומוסכמות ומחאה נגד מציאות דכאנית. המאבק על זכויות האזרח התבטא בעיקר במחאות והפגנות שכוונו נגד הממשל משני צידי המתרס, המתנגדים והמצדדים בזכויות האזרח. בעבודה זו נבחן את השפעת מאבק זכויות האזרח בשנות השישים על יציבות השלטון, הממשל והמשטר בארצות הברית.
בחיבור זה בכוונתי לבדוק את השאלה: האם ובאיזו מידה המאבק למען זכויות האזרח בשנות השישים השפיע על יציבות השלטון, הממשל והמשטר בארצות הברית?
במהלך העבודה אתמקד בתקופת כהונתם של ג'ון פ. קנדי ולינדון ביינס ג'ונסון בין השנים
1968-1960.
אני אטען כי המאבק שהתבטא בעיקר במחאות והפגנות חריפות ערער , גם אם במקצת, את היציבות השלטון בארצות הברית, שכן מחאות והפגנות הם כלי דמוקרטי בידי העם המאפשר לקרוא תגר על השלטון כאשר השלטון אינו פועל באפקטיביות ויעילות.
שיטת המחקר הינה חקר מקרה איכותי, אשר במהלכו אשתמש בספרות תיאורטית מחקרית, ספרות היסטורית ותוכן אירועים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: רקע תיאורטי
פרק 2: רקע היסטורי
פרק 3: יציבות המשטר בארצות הברית בשנות השישים
פרק 4: סיכום ומסקנות
פרק 5: רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

חוקרים רבים דנו ביציבות, משמעות וערכי המשטר הדמוקרטי. לשם ניתוח יציבות המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו בארצות הברית, נסקור תחילה מספר תיאוריות של חוקרים בנוגע למשטר הדמוקרטי ותנאי יציבותו. ליפסט (1973) במאמרו, מדבר על יציבות המשטר הדמוקרטי , כאשר הוא נותן את הדגש למקומה של הלגיטימיות והאפקטיביות במשטר. ליפסט מגדיר אפקטיביות כהמידה שבה ממלאת המערכת את התפקידים היסודיים של הממשל. האפקטיביות נקבעת על-ידי ההמונים או קבוצות הכוח באוכלוסיה, כלומר האפקטיביות הינה בעיקרה אינסטרומנטאלית- הלכה למעשה. לגיטימיות לפיו, הינה האמונה וההכרה של הציבור ביכולתו של המשטר ובהתאמתו לחברה.

תגים:

אמריקאי · אפקטיביות · דמוקרטיה · פלורליזם · השחורים · לגיטימיות · ממשל · פוליטית · קנדי · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת המאבק לזכויות האזרח בשנות השישים על יציבות המשטר בארצות הברית", סמינריון אודות "השפעת המאבק לזכויות האזרח בשנות השישים על יציבות המשטר בארצות הברית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.