היישום אינו מחובר לאינטרנט

גישור

עבודה מס' 063623

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון קצר בסוגיית הנייטראליות וסוגיית הנסיון האישי של המגשר מול האינטואיציה.

2,079 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

גישור הינו תהליך רצוני בו צד שלישי, המגשר, מסייע לצדדים לזהות את הסוגיות העיקריות בסכסוך, מאפשר משא ומתן ממוקד אינטרסים, ומכוון את הצדדים למצוא את הפתרון האיכותי והמתאים לסכסוך - בהסכמה.
לדעתינו, כוחו של הגישור הינו בשחרור הצדדים מעול הכללים. במקום כללים אלו ישנם קבלה הדדית, כבוד הדדי, אמון והבנה שיאפשרו לצדדים לפגוש אינטרסים משותפים.
בשיטה זאת, מגשר מקצועי ונייטרלי מסייע לצדדים בקונפליקט להגיע להסדר מוסכם. המגשר עשוי להציע הצעות משלו לפתרונות מוסכמים, אך אין לו סמכות לכפות אותם על הצדדים. הליך הגישור מוסדר בחוק ובתקנות ואינו פוגע בזכותם של הצדדים להתדיין במסגרת משפטית או אחרת, למקרה שהסכסוך לא ייפתר. ההשתתפות בהליך הינה מרצון, וכל צד רשאי לפרוש ממנו בכל שלב.
בעבודה זו בחרנו להתמקד בכישוריו ובמאפייניו האישיים של המגשר. בעינינו ישנה חשיבות רבה להבנת המכלול של היכולות והכישורים הנדרשים ממגשר. המגשר כאומן הוא - טיבו נקבע לפי הדרך בה הוא נעזר במכלול כישוריו ויכולתיו, המאפשרים לו לסיים את הסכסוך, לשביעות רצון הצדדים. בנוסף, ישנן השלכות היכולות לתרום להבניית תוכנית להכשרת מגשרים.
בעבודתינו בחרנו להתמקד בשתי סוגיות שלדעתינו הן הכי "בתחום האפור" מבחינת התנהלותו של המגשר: סוגיית הנייטראליות - האם המגשר צריך להיות ניטראלי או חסר פניות (וההבדלים בין השניים); וסוגיית הנסיון האישי של המגשר מול האינטואיציה - משקלו של מי כבד יותר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. המגשר - סוגיות מרכזיות
א. ניטראליות מול חוסר פניה
ב. נסיון מול אינטואיציה
3. היבטים מעשיים - סוגיית הניטראליות
4. דיון ומסקנות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

Katz, Harry, C. Kochan, Thomas, A. (1992), Introduction to Collective Bargaining and Industrial Relations, McGraw-Hill, New-York, Pp 233-254.
Touval S, (1982), The Peace Brokers, Mediators in the Arab-Israeli Conflict 1948-1979, Princeton University Press, Princeton, New Jersey, Pp 3-19.Young, O.R. (1967), The Intermediaries, Third Parties in International Crises, Princeton University Presses, N.J., Pp. 20-81.Young, O.R. (1972), "
Intermediaries, Additional Thoughts on Third Parties", Journal of Conflict Resolution, Vol 16, No 1. Pp 56-57.
שני, אסף (2002), יחסי הגומלין בשימוש באינטואיציה ונסיון בגישור, שני גישור.
גלין, אמירה. (1996), דינאמיקה של משא ומתן - מתיאוריה ליישום, רמות, תל-אביב, 295-314.
1

תגים:

אישיים · המגשר · ומאפיינים · כישורים · מגשרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישור", סמינריון אודות "גישור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.