היישום אינו מחובר לאינטרנט

נושאים עכשוויים בשיווק- חברת אל על

עבודה מס' 061259

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת העלייה בחשיבות שימור הלקוחות בארגון, תוך התמקדות בחברת אל-על.

4,479 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

אל-על נתיבי אויר לישראל התאגדה ב-1949 כחברה ציבורית, ומאז היא מתפקדת כחברת התעופה הלאומית בישראל להפעלת טיסות סדירות בין נמלי תעופה בארץ לבין נמלי תעופה במדינות חוץ.
מדינת ישראל מחזיקה ב-84% מהמניות המקנות זכויות הצבעה ו99.9% - מהמניות הרגילות של החברה. הקווים המנחים את החברה בפעילותה הם יצרנות, יעילות, דיוק ומקצוענות ובכך מבטיחה אל על היענות לדרישות הנוסעים בכל זמן ומקום. אל-על הציבה לעצמה כיעד, להבטיח קשר אווירי קבוע עם שאר העולם, הן בעיתות שלום והן בעיתות מלחמה. באמצעות כיסוי גלובלי נרחב הנתמך על-ידי רשת בינלאומית של כ-77 משרדי מכירות, הכנסת אורחים ישראלית חמה וייחודית הפכה אל על להיות יותר מרק דרך לנסיעה בין נקודה לנקודה בעולם. צירוף ייחודי של נוחות ללקוח יעילות ודיוק בפעילותה הקנה לחברה הכרה בינלאומית והיא מדורגת ע"י International IATA Air Transport Association)) כאחת מחברות התעופה היעילות ביותר. הזמנות כרטיסי טיסה מבוצעות דרך מערכת "כרמל", הנמצאת בכל משרדי הנסיעות בישראל ובסוכנויות אל-על בעולם, באמצעותה ניתן לבדוק זמינות של טיסות, הזמנת מקומות, בדיקת מחירים, כרטוס כרטיסים ושירותים אחרים, כמו הזמנת שירותי קרקע - בתי מלון, השכרת רכב ועוד.

אל-על היא חלק מענף תעופה כלל עולמי, שהוא ענף שבו עמדותיהם האסטרטגיות של המתחרים בשווקים גיאוגרפיים או ארציים גדולים מושפעות השפעה של ממש ממצבם הכלל-עולמי הכולל. חברות בכלל וחברות תעופה בפרט, נתונות בימינו בתחרות קשה. כדי לכבוש לקוחות ולגבור על מתחריהן יש צורך בזיהוי צורכי הלקוחות ובמציאת דרכים יעילות להשבעת רצונם. חברות המעמידות את הלקוח במרכז מצליחות בבניית מערך של לקוחות ולא רק בבניית מוצרים. חברות רבות שואפות לפתח קשרים ונאמנויות מבוססים יותר עם לקוחותיהן. בעבר, כאשר התחרות הייתה מצומצמת, התייחסו החברות אל לקוחותיהן כדבר מובן מאליו. אין ספק שהדברים השתנו. כיום, חייבות החברות להקדיש תשומת לב רבה יותר לקצב נטישת הלקוחות שלהן.

עבודה זו תעסוק בנושא עליית בחשיבות שימור הלקוחות בארגון, תוך התמקדות בחברת אל-על. החלק הראשון יעסוק בניתוח תיאורטי של נושא שימור הלקוחות: תנאי הרקע והגורמים להתפתחות הנושא, השלכות הנושא על מרכיבים עיקריים של אסטרטגיה שיווקית כגון פילוח שוק, כיסוי שוק, מיצוב והתמהיל השיווקי. החלק השני יעסוק בניתוח סביבת הארגון, המבנה הארגוני של החברה, האסטרטגיה השיווקית שלה וניתוח המתחרים בסביבה העסקית. החלק השלישי יעסוק בהשפעת התופעה על הארגון - השפעת חשיבות שימור הלקוחות על חברת אל-על מבחינת התנהגות צרכנים, מימוש האסטרטגיה השיווקית הנוכחית שלה, וניהולה. לבסוף אמליץ על מדיניות שיווקית האמורה לשפר את יכולת ההתמודדות אל-על מול החברות המתחרות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. התפתחות נושא שימור הלקוחות
2.1 השלכות שימור הלקוחות על האסטרטגיה השיווקית
2.1.1 פילוח שוק
2.1.2 כיסוי שוק \ שוק מטרה
2.1.3 מיצוב המוצר
2.1.4 תמהיל השיווק
3. ניתוח חברת אל - על
3.1 ניתוח מבנה
3.2 ניתוח סביבה - PEST
3.3 אסטרטגיה שיווקית
3.4 ניתוח מתחרים בסביבה העסקית - SWOT
4. השפעת נושא שימור הלקוחות על אל-על
4.1 השפעה על התנהגות צרכנים
4.2 השפעה על האסטרטגיה השיווקית
5. המלצות על מדיניות שיווקית
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

גבע, א. (1994) התנהגות צרכנים - החלטות קניה I, תל אביב , האוניברסיטה הפתוחה.
יזרעאלי, ד. (1994) שיווק הלכה למעשה, מהדורה שלישית, תל-אביב, צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
נסים, י. (2001) , שיווק מכירות וסחר בינלאומי, מהדורה ראשונה, תל-אביב, צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
קוטלר, פ.,הורניק, י. (2002), ניהול השיווק, מהדורה תשיעית, תל-אביב, האוניברסיטה הפתוחה.
קוטלר, פ. 2000. קוטלר על שיווק - כיצד ליצור שווקים לכבוש אותם ושלוט בהם, תל-אביב, הוצאת מטר.
קוטלר, פיליפ וארמסטרונג גארי (1991) עקרונות השיווק, מהדורה שניה, תל-אביב,הוצאת המכון לפריון העבודה.
Dibb et al, (1994), Marketing Concepts and Strategies, Houghton Mifflin Company, London, Second European Edition.
Kotler et al, (1999) Principles of Marketing, Prentice Hall Europe, London, Second European Edition .

תגים:

תעופה · שימור · לקוחות · שיווק · התנהגות · צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נושאים עכשוויים בשיווק- חברת אל על", סמינריון אודות "נושאים עכשוויים בשיווק- חברת אל על" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.