היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדו של ערב בפשיטת רגל או פירוק של החייב

עבודה מס' 060366

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המצב הרצוי והמצוי וניסיון להבין את מצב הערב במצבים אלה.

8,455 מילים ,40 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ערבות הינה ההתחייבות על תנאי אשר תהפוך להתחייבות מוחלטת בהתקיים התנאי של אי קיום חיובו של אדם אחר. ערבות הינה מונח כללי לשורה של הסדרים שתכליתם דומה להבטיח את החזרת החוב על ידי הסתייעות באדם השלישי והוא הערב.

הערב המשלם את חובו של החייב כלפי הנושה מצפה כי עם סיום מילוי הערבות יוכל להיפרע מן החייב העיקרי ולקבל את ששילם חזרה. זהו לכאורה המצב הרגיל הנקבע בחוק הערבות ובחוק "עשיית עושר ולא במשפט" המאפשרים לערב לחזור אל החייב העיקרי ולקבל ממנו את מה ששילם. זהו עיקרון הבסיס עליו מושטת כל תורת הערבויות אולם לעיתים לא הכל עובד לפי הציפיות של הצדדים ועל כן נסקור בעבודה זו לא רק את המצב הרצוי כי אם גם את המצב המצוי בו החייב העיקרי פושט את רגלו או חברה שהתפרקה ואין בידם לשלם לכל נושיו ובניהם הערב. ננסה להבין את מעמדו של הערב במצבים הללו ולענות על מספר שאלות: מתי יכול הערב לחזור אל החייב ומתי לא, מה קורה כאשר יש לנושה העיקרי בטוחה נוספת, מה הדין כאשר לערב יש חוב נפרד לפושט הרגל ואיפה עומד הערב בסדר הנושים של כונס הנכסים או המפרק. כמו כן, נבחן את התייחסות המשפט העברי לדיני הערבות ונשווה בין החוק הישראלי למשפט העברי.

תוכן העניינים:
הקדמה
פרק א': מהי ערבות
פרק ב': פשיטת הרגל וסדר הנושים
1. פשיטת הרגל
2. סדר הנושים
פרק ג': חזרת הערב אל החייב
1. העיקרון הקובע את זכות החזרה של הערב אל החייב
2. מעמדו של הערב כאשר החיוב מובטח
א. דין הערב כאשר החיוב מובטח בשעבוד
ב. דין הערב כאשר הוא ממשכן נכס לטובת צד שלישי
ג. דין הערב כאשר החיוב מובטח בעיכבון
3. מעמדו של הערב במילוי חלק מהערבות
4. קיזוז חובות הערב
פרק ד': סייגים לזכות החזרה של הערב אל החייב
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

דיני · שעבוד · משכון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדו של ערב בפשיטת רגל או פירוק של החייב", סמינריון אודות "מעמדו של ערב בפשיטת רגל או פירוק של החייב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.