היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול משאבי אנוש

עבודה מס' 050455

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ניהול משאבי האנוש במפעל נען למוצרי השקיה, תוך התייחסות לעובדה שהוא מפעל קיבוצי.

2,171 מילים ,2000

תקציר העבודה:

מפעל נען מוצרי השקיה הוקם לפני כחמישים שנה, והיום הוא אחד מיצרני ההשקיה הגדולים בעולם ואחד ממקורות ההכנסה העיקריים של הקיבוץ. לפני כחמש שנים הוחלט על שינוי המבנה הארגוני. הוקמה מועצת מנהלים והארגון
חולק לשלוש חטיבות עסקיות: טפטוף, המטרה ושיווק.
המפעל מעסיק כ-600 עובדים, מחציתם חברי משק ומחציתם שכירים.

מבנה ארגוני
המבנה הארגוני הוא פונקציונלי, כאשר בארגון זה הוא מתאפיין בריכוזיות רבה.
קבלת החלטות נעשית ברמות הגבוהות ביותר של הארגון (מנכ"ל וסמנכ"לים), ללא שיתוף דרגי ביניים. המבנה הארגוני, יחד עם גורמים נוספים, מלמדים על חוסר התאמה וחוסר גמישות הדרושים לשם תגובה מהירה להתפתחויות בענף.
למפעל מועצת המנהלים, אשר נבחרת על ידי אסיפת הקיבוץ, ומטרתה לפעול להגשמת מטרות המפעל כפי שנקבעו על ידי הקיבוץ. מנכ"ל המפעל חייב להיות חבר קיבוץ נען, מה שמצמצם את אפשרויות הבחירה.
מפעל קיבוצי
אחת הבעיות הקשות עמן מתמודד המפעל הוא הקשר עם הקיבוץ. המפעל כפוף לאסיפת הקיבוץ, מקבל ממנה אישור לכל פעולה ואף אישור לתוכנית עסקית.
הקיבוץ מתערב גם בהחלטות נוספות: העסקת עובדים ופיטורין, שכר, תנאים סוציאלים ותחומים נוספים רבים הנגזרים מהקשר מפעל- קהילה. בעבר היו לכך יתרונות (גב כלכלי חזק המאפשר השקעות וצמיחה, שיקולי מס, משאב אנושי בעל מוטיבציה גבוהה, הרגשת זהות של עובדים עם מטרות המפעל), אך היתרונות ברובם התמוססו והנותרים הפכו לנטל. מצבו הכלכלי הקשה של הקיבוץ יצר מצב בו הקיבוץ שואב כל רווח מהמפעל ומונע ממנו להתפתח ולהשקיע. אין אפשרות לתגמל עובדים או לפטר על רקע חוסר התאמה , כך שהניהול למעשה מוגבל.
החלטות ביצועיות ותהליכי שינוי צריכים לעבור דרך ארוכה של דיונים בקיבוץ, ובשוק דינמי קשה להגיב כאשר נדרשת החלטה של מאות אנשים. ניהול כלכלי ומקצועי המושפע משיקולים זרים וחברתיים עוצר ומונע מהמפעל להתמודד
בתחרות הקשה.

תוכן עניינים:
כללי
מבנה ארגוני
מפעל קיבוצי
תיאור הענף
תיאור הסביבה
האסכולה הניהולית המיושמת בארגון
כלים ניהוליים מומלצים
הצעות לתגמול עובדים חברי הקיבוץ
סיכום

תגים:

אדם · כוח

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול משאבי אנוש", סמינריון אודות "ניהול משאבי אנוש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.