היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפסיקה במקרה של סתירה בין הצעה לביטוח ובין פוליסת הביטוח

עבודה מס' 041431

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסתירה בחוק הישראלי, בחוק האמריקאי ובחוק האנגלי.

3,520 מילים ,13 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אעסוק באחד הנושאים המורכבים המסובכים ביותר בביטוח, נושא שלעיתים קרובות ביותר מובא לדיון בבית המשפט: באיזה מידה משקפת פוליסת הביטוח כפי שהיא מוצאת לבסוף בידי סוכן הביטוח והחברה אותה הוא מייצג את ההסכמה המקורית אליה היגיעו הסוכן והלקוח (המבוטח) בעת הדיונים המוקדמים בינהם.
כפי שהראו מקרים רבים שהיגיעו לדיון בבית המשפט לא תמיד שיקפה הפוליסה את ההסכמה (שהיא לעיתים קיימת כבר בכתב כחוזה חתום ולעיתים רק בעל פה) המקורית ולעיתים סתרה אותה בבירור.
חוזה הביטוח הוא חוזה ייחודי אשר הפוליסה הינה העדות לקיומו. חברת הביטוח מזמינה את המבוטח על ידי טופס ההצעה להציע לה לבטח אותו. בסיום העסקה לאחר שהחברה קיבלה על עצמה את הסיכון (לא תמיד מוצאת החברה לנכון לבטח אדם אם הסיכון במקרה שלו נראה גדול מידי) מורכב החוזה הסופי בין שני הצדדים משני חלקים : טופס ההצעה עליו חתום המבוטח והפוליסה עליה חתומה חברת הביטוח. שני מסמכים אלה יחד מהוים את חוזה הביטוח הסופי.
אך למעשה עוד לפני שמוצאת הפוליסה כבר מגיעים הסוכן והמבוטח להסכם בינהם אשר הפוליסה באופן תיאורטי אמורה להיות רק הגושפנקה הרשמית והסופית שלו . אך מה קורה אם לא כך הוא? מה קורה אם לאחר שמוצאת הפוליסה מוצא המבוטח כי יש בה תנאים וסייגים שלא היו קיימים כלל בהסכם המקורי שלו עם סוכן הביטוח? מה יחשב במקרה זה כמסמך המחייב , הסכם ההצעה המקורית או הפוליסה?.ואין לשכוח שלא פעם (ואפילו לעיתים קרובות) הפוליסה מנוסחת בצורה מסורבלת ביותר שלא תמיד מובנת ללקוח , ולא תמיד ברור לו אם היא תואמת את ההצעה המקורית או שהיא סותרת אותה, ולעיתים מתברר שניסוח הפוליסה הוא כזה שהוא אכן סותר את מה שהתכוון לו המבוטח מלכתחילה.
נושא זה מטבע הדברים מעורר בעיות משפטניות רבות ומערכות המשפט בארצות שונות מתייחסות לבעיה זאת בדרכים שונות. בעבודה זאת אתן תחילה סקירה של נושא הוצאת הסכם הוצאת הפוליסה מבחינת החוק הישראלי וכיצד הוא מתייחס לנושא אפשרות הסתירה בין ההסכם המקורי והפוליסה. בפרק השני אתן סקירה משוה של הצורה בה מתייחסות שתי מערכות חוקים אחרות , החוק האמריקני , והחוק האנגלי לגבי אותה הבעיה ונראה אם הפתרונות שאותם מציאות מערכות המשפט האלה הם זהות לאלה של מערכת המשפט הישראלי או שהן שונות באופן משמעותי.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. פרק 1: סתירה בין הצעה ופוליסת הביטוח בחוק הישראלי
3.פרק 2: סתירה בין הצעה ופוליסת הביטוח בחוק האמריקני ובחוק האנגלי
4 . סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

מקורות:

גילון,יעקב ווינרב, משה ביטוח חיים: מהדורה חמישית ת"א,1992.
הרמן,עמוס דיני ביטוח. ת"א, אין תאריך.
ג. וייסברג "חשיבותו המעשית והמשפטית של טופס ההצעה לביטוח" ביטוח רבעון י"ח,ינואר 1976. ע' 33-40.
ידין, אורי חוק חוזה הביטוח,התשמ"א1981- ירושלים, תשמ"ד.
פרידמן, דניאל,כהן, נילי חוזים : כרך א. ת"א.
שוורץ, דודי "דיני ביטוח -תהליכים ומגמות" ספר השנה של המשפט בישראל - תשנ"ז ת"א,1997.
ששון, דוד,מ. דיני ביטוח ירושלים ות"א,תשמ"ח 1988.
CLARKE, MALCOLM A. THE LAW OF INSURANCE CONTRACTS LONDON, 1994
COUCH, GEORGE J. AT ALL COUCH CYCLOPEDIA OF INSURANCE LAW : VOLUME 2. New York, 1984.
GREEN, MARK R.RISK AND INSURANCE : 4TH EDITION CINCINATI, 1977
IVAMI, E.R.HARDY GENERAL PRINCIPLES OF INSURANCE LAW LONDON, 1979
MCGEE,ANDREW THE LAW AND PARACTICE OF LIFE ASSURANCE CONTRACTS LONDON,1995
MERKIN, ROBERT (ED.) COLINVAUXS LAW OF INSURANCE LONDON, 1990.

תגים:

ביטוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפסיקה במקרה של סתירה בין הצעה לביטוח ובין פוליסת הביטוח", סמינריון אודות "הפסיקה במקרה של סתירה בין הצעה לביטוח ובין פוליסת הביטוח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.