היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרפואה המסורתית וקברי קדושים בחיי הבדווים

עבודה מס' 041286

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האנתרופולוגיה הרפואית, הרפואה המסורתית הבדווית וקברי הקדושים.

4,551 מילים ,19 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

בעבודה זאת אעסוק בשתיים התופעות המרכזיות והמעניינות ביותר בחיי הבדווים בארץ ובחצי האי סיני (כמו גם במקומות אחרים בהם שוכנים הבדווים מחוץ לגבולות הארץ), השימוש הרחב במרפאים מסורתיים שחלק גדול ביותר באומנותם הוא שימוש באמצעים מיסטיים ומגיים שונים על מנת לרפא את הבאים לקבל את עזרתם.
מבחינות רבות חלק מרכזי באמונה זאת בכוחה המרפא של המגיה והמיסטיקה הוא האמונה שאנשים אלה יכולים לרפא לא רק בחייהם אלא גם לאחר מותם, ובקרב הבדווים ניתן למצוא גם את האמונה שהעליה לקברו של קדוש מסוים יכולה גם היא להביא לריפוי לא פחות (ואולי אף יותר?) מפעילותו של המרפא החי.
נשאלת השאלה מהם הגורמים לאמונה חזקה זאת בכוחה המרפא של המגיה ושל קברי הקדושים? במיוחד כאשר יש הטוענים שהאמונה בקברי הקדושים היא למעשה עומדת בסתירה לאיסלאם הטהור. אך האם יש באמת יש סתירה בין השניים? וכיצד מתיישב השימוש ברפואה המסורתית אצל הבדווים ופולחן קברי הקדושים עם השימוש ברפואה המודרנית המדעית (במיוחד לאחר החלת שלטון ישראל בנגב ובסיני)? האם יש התנגשות בין השניים כפי שארע במקומות רבים אחרים, או שמא ניתן לדבר על הרמוניה בינהם כאשר האחת משלימה את השניה בעיני הבדוי.
הנחת המחקר שלי היא כי האמונה הבדווית המסורתית ביכולתם של המרפאים המסורתיים וקברי הקדושים היא תוצר בלתי נמנע של התנאים הקשים וחוסר המשאבים שבהם הוא חי.
בתנאים אלה שבהם יש נתק מהאפשרויות הרפואיות אותם מציעה העיר עזרים אלה הם למעשה מחויבי המציאות על מנת לעזור לבדואי להמשיך לחיות ולתפקד (גם מבחינה פסיכולוגית) במציאות הקשה שביותר שמסביבו. אם יתקל ברפואה אותה מציעה החברה המודרנית לא תהיה לו מניעה מיוחדת להשתמש גם בה, אך הוא ימשיך להשתמש בו בזמן באמצעים המסורתיים המוכרים לו היטב.
בעבודה זאת אתן תחילה במבוא סקירה כללית על תחום האנתרופולוגיה הרפואית שבמסגרתה נחקרות אמונות אלה של הבדווים. בפרק השני אתן סקירה כללית על הרפואה המסורתית הבדווית ועל העקרונות המנחים אותה, ועל ההתמודדות בין הרפואה המסורתית והרפואה המודרנית בחיי הבדוי. ובפרק השלישי אדון באופן ספציפי יותר בתפקיד שיש לעליה לקברי הקדושים בחיי הבדווים .

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. פרק 1: מבוא -האנתרופולוגיה הרפואית
3. פרק 2: הרפואה המסורתית הבדווית
4. פרק 3: קברי הקדושים
5. סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

תגים:

מסורת · בדוים · מיסטיקה · מגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרפואה המסורתית וקברי קדושים בחיי הבדווים", סמינריון אודות "הרפואה המסורתית וקברי קדושים בחיי הבדווים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.