היישום אינו מחובר לאינטרנט

חופש הדת ושקילת שיקולים שבדת ע"י אושיות המדינה

עבודה מס' 031289

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזכות של חופש הדת, המתח בינו לבין חופש מדת, דוג' לסוגיות ופס"ד רלוונטים.

3,341 מילים ,22 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

חופש הדת, המצפון והאמונה הוכרו בפסיקה כזכויות יסוד של האדם.
המקור המשפטי לכך כפול: ראשית, "דבר המלך במועצתו" - חקיקה מראשית ימי המנדט הבריטי (1922) - אשר על-פיה (סימן 83) "כל האנשים ייהנו מחופש המצפון המוחלט ומן השימוש החופשי של צורות פולחנם, כל עוד יקוים הסדר הציבורי והמוסר"(1).
שנית, בהכרזת העצמאות המבטאת את חזון העם "והאני מאמין" שלו, הוגדרה מדינת ישראל כמדינה יהודית אשר תבטיח חופש דת ומצפון לכל אזרחיה.
מגילת העצמאות אמנם אינה חוקה, ואפילו לא חוק אך בכל זאת יש לה תוקף משפטי מחייב לגבי רשויות השלטון והרשויות המקומיות בכלל זה.
ביהמ"ש העליון הכיר בזכות זו כזכות יסוד ובדרך זו הפיח רוח חיים משפטית במגילת העצמאות והפך אותה ממסמך היסטורי גרידא לבסיס המשפטי העיקרי לערכים הדמוקרטיים הבסיסיים במדינת ישראל. ואמנם, מכוחם של תקדימי בג"צ קיבלו כל עקרונות המגילה, ובכללם חופש הדת והמצפון תוקף משפטי מחייב. עם זאת, חופש זה, אשר אמור היה להיכלל בחוק יסוד: זכויות האדם, לא נכלל בחי": כבוד האדם וחירותו, כדי לאפשר את קבלת החוק בכנסת. למרות זאת, לגישתו של השופט ברק מעוגנת זכות זו עם הזכויות הנמנות עם "כבוד האדם". חופש הדת יונק חיותו מהכרזת העצמאות, נגזר מאופיה הדמוקרטי של המדינה ומתבקש ממקומו המרכזי של כבוד האדם וחירותו במשפטנו(2).

תוכן העניינים:
מקור הזכות של חופש הדת
המתח בין חופש הדת לחופש מדת
סמכויות המינהל בתחומים בעלי אופי דתי
הגבלות על התנועה בשבתות וחגים
פתיחת עסקים בימי מנוחה
הסמכות לתת תעודת כשרות
יבוא בשר שאינו כשר
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

הבית · כשרות · כשר · ומדינה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חופש הדת ושקילת שיקולים שבדת ע"י אושיות המדינה", סמינריון אודות "חופש הדת ושקילת שיקולים שבדת ע"י אושיות המדינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.