היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק חופש המידע-הערכות מדינת ישראל לקראת יישומו של חוק חופש המידע וכניסתה לעידן המידע

עבודה מס' 031288

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חופש המידע במשפט הישראלי בעבר והערכות מדינת ישראל לקראת ישומו של החוק בתחומים חוק ומשפט, תשתיות מידע, חינוך ועוד

6,667 מילים ,8 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

עם התקרבותנו לשנות ה- 2000 הלכה וגברה המודעות בעולם לחשיבות הידע. בעולם המערבי כבר מבינים שהשליטה במידע נחשבת לגורם החשוב ביותר בקביעת יחסי הכוחות הפוליטיים והכלכליים בזירה הלאומית והבין- לאומית, ולכן משקיעים השקעות עצומות בטכנולוגיות ובתשתיות התקשורת לאיסוף המידע ולניהולו. "המידע הוא חומר הגלם של המאה הבאה" .
זרימה מקיפה וחופשית של מידע מסמלת משטר דמוקרטי יציב ובטוח, משק חופשי וחברה פתוחה ובטוחה בעצמה. מנהלת המידע הגדולה ביותר היא המדינה באמצעות רשויות השלטון המרכזי והמקומי ורשויות המדינה השונות.
בעולם הנמצא בתקופת מעבר "לחברת מידע" האזרח הוא המוקד ונגישתו ישירה למקורות מידע. בתקופה זו הופך העולם לכפר גלובלי באמצעות גישור בין מערכות מידע ותשתיות תקשורת, בזרימת רעיונות ובחילופי ידע בכל העולם.
יכולתו של הפרט והציבור לקבל מידע מהרשויות השונות חייבת לבוא לידי ביטוי בחקיקה. במדינות מתוקנות רבות נמצאו פתרונות חברתיים המאפשרים לכל אדם לגשת למידע ולמסמכים המוחזקים בידי הרשויות בכפוף למגבלות החוק, ובכעשר מדינות נתקנו חוקי חופש מידע המסדירים את הגישה למידע.
במדינת ישראל לא קיימת חקיקה המגדירה את הזכות לקבלת או מסירת מידע מהרשויות לציבור. בכדי להצטרף למהפכת "עידן מידע" שתתרחש בתוך עשור אחד ולא להישאר מאחור, על מדינת ישראל לעגן את חופש המידע בחקיקה ברורה.
בהסתמך על כך הרי שנקודת המוצא של עבודה זו היא שחקיקת חוק חופש המידע מהווה חלק חשוב, מרכזי ומכריע בהצטרפות מדינת ישראל למהפכת עידן המידע ובעלת השלכות מהותיות על המינהל הציבורי.

עבודה זו תתחלק ל-2 נושאים מרכזיים:
חופש המידע במשפט הישראלי הקיים - בקשר זה נתאר את מצבו המשפטי של חופש המידע בפסיקה ובחקיקה, ולהצעת חוק חופש המידע שהונחה על שולחן הכנסת ב - 93\8\2 ע"י תשעה ח"כים מסיעות המערך, מרצ, הליכוד, צומת והמפד"ל.

הערכות מדינת ישראל לקראת יישומו של חוק חופש המידע - בחלק זה תוצג הערכות רחבת היקף בתחומים כגון: חוק ומשפט, תשתיות מידע, חינוך, מאגרי מידע וכו'.

עבודה זו מתבססת בעיקרה על 3 מקורות:
- דו"ח הועדה הציבורית לעניין חופש המידע.
- דו"ח מסכם של ועדת המשנה לתקשוב ומידע בועדת הכלכלה של הכנסת להערכות מדינת ישראל לקראת עידן המידע.
- דפי מידע וחומר הסברה של הקואליציה לחופש המידע.

תוכן העניינים:

הקדמה

חופש המידע במשפט הישראלי.
"הזכות לדעת" בחקיקה.
"הזכות לדעת" בפסיקה.
חקיקת חוק חופש המידע בישראל - סקירה כרונולוגית
הועדה הציבורית לענין חופש המידע בישראל.

- הערכות מדינת ישראל לעידן המידע וליישום חוק חופש המידע
התארגנות הממשלה.
ממשל זמין.
חוק ומשפט.
תשתיות מידע ורגולציה.
חינוך.
מסחר אלקטרוני.
מאגרי מידע.
אבטחת מידע.
עברית ותקינה.

סוף דבר.
ביבליוגרפיה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק חופש המידע-הערכות מדינת ישראל לקראת יישומו של חוק חופש המידע וכניסתה לעידן המידע", סמינריון אודות "חוק חופש המידע-הערכות מדינת ישראל לקראת יישומו של חוק חופש המידע וכניסתה לעידן המידע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.