היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקטיביות ההוראה

עבודה מס' 020400

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השפעת הטלויזיה המחשב ועזרי המולטימדיה על שיטות ההוראה והצלחתה.

7,060 מילים ,23 מקורות

תקציר העבודה:

כל מערכת שאינה מתפתחת הינה נסוגה אחור, כולל מערכת החינוך. אי לכך שוקדים במערכות החינוך בארץ ובעולם על פיתוח שיטות לימוד חדשות, אלטרנטיביות לשיטות ההוראה הישנות.
אחת מהשיטות שנדונה כבר עשרות בשנים היא שיטת הלמידה באמצעות הטלויזיה ומחשב. הטלויזיה יכולה להיות לעזר רב בכל הקשור ללמידה היות והיא משלבת, בנוסף לאלמנט התענוג גם אלמנטים שלא ניתן להראות בכיתה, מטבע הדברים.
לימוד בעזרת טלויזיה היה קיים בישראל עוד משנות השיבעים, בעיקר ע"י הטלויזיה החינוכית. בכל בית ספר היה קיים מכשיר טלויזיה אחד או שניים והתלמידים ראו בו סרטי לימוד. אולם הלימוד בעזרתו לא היה אינטנסיבי ומקיף, ומאז נדונות שיטות כיצד להרחיב את הלימוד בעזרתה. הלימוד בעזרת מחשב הוא קצת מאוחר יותר, אולם גם הוא מתפתח.
שני אמצעים אלו נקראים מולטימדיה היו ובהם התלמיד לא רק רואה אלא גם שומע.

מטרת העבודה היא לסקור את השער החמישי בספרו של פלדי איתן, החינוך במבחן הזמן, אולם כבר מקריאה ראשונית עולה כי הוא מדבר בעיקר ברמה הפילוסופית ולא ברמה המעשית, ועל כן רוב העבודה תפתח את הצד המעשי.

ראשי פרקים:
1.מבוא והצגת הנושא
2.ניתוח השער החמישי
3.צפיה בטלויזיה
4.הוראה באמצעות טלויזיה לעומת שיטת הוראה פרונטלית
א.יתרונות וחסרונות השיטה המסורתית
ב.אמצעי העזר בשיטה המסורתית
ג.יוזמת התלמיד בשיטה המסורתית
ד.המגמה של האינדיבידואליזציה של ההוראה
ה.יתרונות וחסרונות של השיטות האלטרנטיביות
5.לימוד בעזרת מחשב
א. גורמים לשימוש במחשבים
ב. המחשב ככלי בתהליכי הוראה ולמידה
ג. המחשב בתהליך ההוראה
ד. הכשרת מורים
ה. הוראת ידע מחשבים
ו. ארגון ההוראה
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

אביב ראובן, "הוראה מרחוק בסיוע תקשוב: הלכה ומעשה", מחשבים בחינוך, אוקטובר 1993.
דר א., "הוראה בסיוע מחשב", מחשבים, דצמבר 1987, עמודים 6-13.
דיוויס דניאל, "הערכה ממוחשבת של הוראה בסיוע המחשב; הערכה כחלק אינטגרלי מתוכנית הלמודים", מגמות, יוני 1989.
דיוויס ד., מחקר תצפיות בחדרי מחשבים בבתי הספר, מעשה חושב, בית הספר לחינוך ירושלים, תשמ"ט.
כהן משה אלחנני י, "יצירת סביבות למידה פונקציונאליות באמצעות מחשב", מגמות, יוני 1989.
משרד החינוך והתרבות, "מחשבים בחינוך בישראל, תמונת מצב (תשנ"ב)", מחשבים בחינוך, אפריל 1993.
פלד אלעד ופלד זמרה, "מדיניות הפעלת המחשבים בחינוך", מגמות, יוני 1989.
רפופורט נעמי, מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית, האוניברסיטה העברית, בית הספר לאומנות וארכיונאות, 1987.
רייס רנה, ישומי מחשב בהוראה, עבודת מ.א., אוניברסיטת ת"א, יולי 1990.
רנה שפירא ונבון דוד, הכנסת מחשבים למערכת החינוך, דוח מחקר, מרץ 1990.
אדוני חנה, דיוקנו של הישראלי כצרכן תרבות- דפוסי המשכיות ושינוי, 1991.
אדוני חנה, תפקידם של אמצעי תקשורת המוניים בתהליך סוציאליזציה של הנוער מתבגר, האוניברסיטה העברית, 1976.
אורן יוסף, תורת החינוך החברתי, הוצאת יחד, 1984.
אלבז פרימה,הקריאה והבנת הנקרא בבית הספר היסודי, משרד החינוך תשמ"ז.
אגרנטי-חנוכה, ל., קשר בין פעילות מילולית-לימודית והישגים, אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן, 1980.
ארליך, ר. שיטת ההוראה בקבוצות, עבודות מ.א., אוניברסיטת ב"א, רמת-גן, 1977.
באשי יוסף, ההישגים הלימודיים, ירושלים, תשמ"א.
ווהל אריה, להבין את הבנת הנקרא, אוניברסיטת ת"א,1988.
ויליאם וסוזן סטיינבק, להצליח בלימודים, ת"א, 1990.
ויסברגר מטי, הקשר בין צפיה בטלויזיה לבין יכולת והרגלי הקריאה, 1981.
למיש דפנה, השפעות הטלויזיה וכלל אמצעי התקשורת על היחיד ועל החברה, 1992.
לוי א., היבטים והישגים במערכת החינוך בישראל, רמות, אוניברסיטת תל-אביב, 1978.
לוי יוסף, הישגים לימודיים הערכה ומדידה, רמת גן, תשל"ט.
לינה אגרנטי, קשר בין פעילות מילולית לימודית והישגים בשיטות הוראה שונות בכיתה הטרוגנית, תל-אביב, תשמ"ח.
מינקוביץ, א. דיוויס, ד. ובאשי י. הערכת הישגים הלימודיים והחינוכיים של בית הספר היסודי בישראל, בית הספר לחינוך האוניברסיטה העברית, ירושלים, 1977.
מרקוס אליעזר, ילדים וטלויזיה, י-ם, תשמ"ה.
"שיטת הוראה" והישגי תלמידים- משמעותם במחקר החינוכי", מגמות, ט"ו, 1967.
רפאל נ., "הבנת הנקרא-התהליך והתוצר", עיונים בחינוך, 30 1985.
שנלר רפאל, הטלויזיה ומיקומה בין עיסוקי שעות הפנאי, חיפה, תש"ם.
COULTER, J.C. (1966) "THE EFFECTIVENESS OF INDUCTIVE LABARATORY, INDACTIVE DEMORSTRATION, AND DETUCTIVE LABORATORY", JOURNAL OF RESEARCH, IN IENCE TEACHING, 4, PP 6-185.
SLAVIN, R.E (1983/1987) COOPERATIVE LEARNING REPORT NO. 267, THE JOHNS HOPKINS UNIV. PP. 1-30.
JOHNSON, D. JOHNSON,M R. (1975) LEARNING TOGETHER AND ALONE, ENGLEWOOD CLIFFS. NEW JERSEY, PRENTICE HALL. PP. 39-57, 95-119.
BISHOP, L.K. (1971) INDIVIDULIZING EDUCATIONAL SYSTEMS, HARPER ROW PUBLISHERS, NEW-YORK, PP 171- 221, 225-247.

תגים:

תקשורת · מערכת · מחשבים · חינוך · טלביזיה · הוראה · משרד · לימוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקטיביות ההוראה", סמינריון אודות "אפקטיביות ההוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.