עבודה מס' 020145
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירה היסטורית של יחסי ישראל ורוסיה וסקירה של המסחר שהתקיים ומתקיים בין שתי המדינות.
6,555 מילים ,21 מקורות
ישראל והשיווק לרוסיה
ההסטוריה של היחסים בין ישראל ורוסיה
hy0145
תחילת היחסית היא בשנת 1948 עם הכרזת המדינה. בשנת 1953 נערכה פעולת טרור נגד
השגרירות הסובייטית בתל-אביב, כנראה עקב פרשת "הרופאים המרצחים", משפט
אנטישמי בבריה"מ. ב1956- היה משבר כלשהו עם ההתקפה על מצרים (מבצע קדש).
הצעד עורר זעם בעולם כולו ולא תרם ליחסים עם בריה"מ. ב1967- נותקו היחסים סופית
עד להתפוררות הגוש הקומוניסטי.
יחסי בריה"מ-ישראל התנהלו מאז הקמה של מדינת ישראל בשלושה מישורים:
1.מישור המדיניות המזרח תיכונית והבינלאומית. בריה"מ תמכה בצד הערבי,למעט
בתקופה קצרה.
2.מישור היחסים הדו צדדים: יחסי המסחר והכלכלה, חילופי התיירות, תרבות
ואומנות. יחסים אלו אינם קיימים מאז ניתוק היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדיות
ביוני 1967. הם היו קיימים בהיקף מצומצם, בזמן שהיחסים היו תקינים.
3.המישור של יהודי בריה"מ. ישראל מבקשת מתן רשות ליהודי בריה"מ, הרוצים בכך,
לעלות לישראל, דבר שהסובייטים רואים בו התערבות פנימית שלהם. עוד יותר רואים
בהתערבות כזו בדרישות להענקת זכויות לאומיות ליהודים שירצו להישאר בבריה"מ,
לשחרורם ממאסרם ומגלותם של אלו שהועמדו בעוון ציונות ואהדה לישראל.
מלחמתם של השלטונות הסובייטים באהדה לישראל וברצונם של יהודים בבריה"מ
לעלות לישראל הביאה לתעמולה אנטי-ישראלית חריפה בכללי התקשורת הסובייטים
והשפיעה על החרפת היחסים בין שתי המדינות.
לאחר סקירה זו נתאר את התפלגות היצוא הישראלי לחב"ע בשנים (1975, 1980, ו 1995-
(באחוזים(
1.אהרוני י., אסטרטגיה עיסקית, ת"א, גומא, 1982.
2.גוברין יוסף, יחסי ישראל בריה"מ, ירושלים, 1990.
3.ג'וליאן ס., ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה, ת"א, 1987.
4.הורניק י., נהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה, ת"א, 1987.
5.הסכמי הסחר בין ישראל למדינות חבר העמים, ירושלים, ינואר 1996.
6.יצוא למדינות חבר המדינות, מכון היצוא הישראלי, משרד התעשיה והמסחר, יולי 1996.
7.יזראלי דב, שיווק הלכה למעשה, הוצאת צ'ריקובר, 1985.
8.מיכאלי מיכאל, גורמים עיקריים בהתפתחות היבוא והיצוא בישראל, מכון פאלק, 1991.
9.נחמני עירית, "רוסיה: הבנקים הופכים לשחקן מרכזי", ביזנסוויק, 7.7.1997.
10.ספר התעשיה 9/1988.
11.פרגוסון ס.א., תיאוריה מיקרו כלכלית, שוקן, 1975.
12.קרן א., שיטות ארגון וניהול, כינרת, 1987.
1.CUBIN JOHN, "ADVERTISING AND THE THEORY OF ENTRY BARRIERS", ECONOMICA, 48, PP.289-298.
2.JOE S. BAIN BARIERS TO NEW COMPETITION, HARVARD UNIVERSITY PRESS,1965.
3.MCGEE JOAN S., INDUSTRIAL ORGANISATION, 1983, CHAPTER 7.
4.SHERER N., "POLICY APPROACH TO THE MONOPOLY PROBLEM", J. OF MARKET AND ECONOMIC PERFORMANCE 415
5.SHMALENSEE R., WILLING R.D, HAND BOOK OF INDUSTRIAL ORGANIZATION, 1989. 1318
6.SHMALENSEE R., "ECONOMIC OF SCALE AND BARRIERS TO ENTRY", J. OF POLITICAL ECONOMICS, 1981, 89, pp. 1228-1241.
7.SHMALENSEE R., "ADVERTISING AND THE ENRTY DETERRENCE AN EXPLORATORY MODEL",J. OF POLITICAL ECONOMICS, 1983, 91, pp. 636-653.
8.STIGLER GEORGE BARIERS TO ENTRY,ECONOMIC OF SCALE,AND FIRM SIZE, IN STIGLER: THE ORGANIZATION OF INDUSTRY, IRVIN 1968.
9.VON WEIZACKER, "A WELFARE ANALISIS OF BARIERS TO ENTRY" BELL GOURNAL OF ECONOMICS, VOL 11, 1980, PP.399-420.
ברית · המועצות · חבר · שיווק · יחסים · העמים · יצוא · יבוא
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ישראל והשיווק לרוסיה", סמינריון אודות "ישראל והשיווק לרוסיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.