היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם קיים קשר בין גיל המורים לבין השימוש שהם עושים במחשב ככלי עזר בהוראה

עבודה מס' 050642

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספרות ועריכת מחקר באמצעות שאלון וניתוח סטיסטי.

3,297 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

העידן בו אנו חיים, ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות, המציאות החברתית וההטרוגנית שבאה לידי ביטוי בבתי - הספר והצורך להיות מוכן, לעמוד באתגרים החינוכיים של העשור הבא - מחייבים שינויים בדרכי התנהגות, בעמדות ובביצועים של אנשי חינוך על תפקידיהם השונים.
חדירתו של המחשב לתחומים מרכזיים של חיינו היא בעלת אפקט מהיר ורב - עוצמה. המחשב הראשון הופעל באמצע שנות ה-40, וכיום, כמחצית המאה לאחר מכן, המחשב הוא כלי חיוני, שבלעדיו לא תיתכנה רבות מהפעילויות החברתיות והכלכליות במדינות מתקדמות, כגון: תקשורת, ניהול עסקים וכספים, תכנון, בקרה, עיצוב, ייצור, בידור, עריכה ומחקר. לעומת זאת, בתחום החינוך המחשב איננו מהווה עדיין גורם דומיננטי. למרות שהניסויים הראשונים בלימוד ממוחשב החלו עוד בתחילת שנות ה-60 ולמרות ההשקעה הרבה בכספים ובמאמצים, שהביאה לתפוצה רחבה של המחשבים בבתי -הספר, אין המחשב מהווה כיום חלק אינטגרלי של התהליך החינוכי. דבר זה נכון בכל העולם, וגם בישראל.
הכנסת המחשבים לבתי- הספר לא הייתה קלה, חלק מהמורים נרתעו מעצם השינוי, ואחרים חששו מטכנולוגיה מתקדמת או מכך שהמחשב יתפוס את מקומו של המורה.

מערך המחקר
המחקר שבחרנו לערוך עסק בנושא - "שילוב המחשב בהוראה".
מחקרנו דן במידת השימוש במחשב וביישומיו השונים (תוכנות, עזרים, אינטרנט) בקרב אוכלוסיית המורים, ומטרתו הייתה לבדוק, "האם קיים קשר בין גיל המורים לבין השימוש שהם עושים במחשב , ככלי עזר בהוראה" ?
בניסוח שאלת המחקר הושם דגש על ההבדל בחתך הגילאים השונה בקרב המורים, כלומר, מטרתנו הייתה לעמוד על ההבדלים בגילם של המורים ולא בשנות הוותק שלהם בהוראה, וזאת , מתוך ראייה שמידת החשיפה של מורים צעירים לטכנולוגיות מתקדמות הוא גבוה יותר מאשר בקרב מורים מבוגרים.
ולכן, לצורך המחקר , החלטנו להגדיר את אוכלוסיית המורים הצעירים, כאלו המשתייכים לשתי קבוצות הגיל הראשונות שקבענו , דהיינו, 24-30 ו- 31-37 ואת אוכלוסיית המורים המבוגרים, כאלו המשתייכים לקבוצות הגיל האחרות, דהיינו, 45-51 , 38-44 ו-52 ומעלה.

תוכן העניינים:
מבוא - סקירה ספרותית
מערך המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אדיר נ. , רוזנבאום כ. , מחשב פעיל להוראה אחרת, פעילויות לפיתוח כישורי מורים ורכזים לשילוב מחשב בהוראה, בהוצאת מאה, המכון לאמצעי הוראה, תשנ"ה, 1995.
מברך ז. , חטיבה נ. , המחשב בבית- הספר, הוצאת שוקן, ירושלים ותל- אביב, תשנ"ו, 1996
פלדי א. , החינוך במבחן הזמן , הוצאת רמות, אוניברסיטת תל- אביב, תשנ"ז, 1997
מגמות - רבעון למדעי ההתנהגות, מחשבים בחינוך, מכון הנרייטה סאלד, כרך ל"ב, מספר 2, ירושלים, יוני 1989

תגים:

שיטות · מחקר · מורים · חינוך · מיחשוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם קיים קשר בין גיל המורים לבין השימוש שהם עושים במחשב ככלי עזר בהוראה", סמינריון אודות "האם קיים קשר בין גיל המורים לבין השימוש שהם עושים במחשב ככלי עזר בהוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.