היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך-תל חי מיתוס ומורשת

עבודה מס' 021507

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת פרשת תל חי, המאבק על קביעת גבול הצפון והקמת היישובים בגליל כולל חלק דידקטי מורחב.

9,403 מילים ,17 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

ראשי פרקים
חלק א'- החלק העיוני
1. מבוא ומטרות
2. הקדמה- הגדרות המושגים
3. תיאור הפרשה
4. דיון והבאת דוגמאות.
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

חלק ב'- החלק הדידקטי
1. מבוא לפיתוח דידקטי
2. פריסה אינטגרטיבית
3. היסוד המאורגן
4. מודל איזבל
5. מטרות
6. א. מבנה תכנית ההדרכה
6. ב. מתודות ההוראה
7. ביבליוגרפיה לחלק הדידקטי

מבוא
מטרת העבודה
מיתוסים הינם דבר בלתי נמנע בהתפתחותן של תנועות לאומיות. יש חשיבות עצומה בחינוך ובהדרכת הנוער. המיתוסים ממלאים צורך פוליטי, אידיאולוגי, חינוכי שהיה קיים באותה העת, ושעליו חינכו.
המיתוס הוא גם תולדה של רגשי אשמה. במקרה של תל-חי לא היה מידע מדויק מה בדיוק קרה. האיזור היה מנותק. חוסר בפרטים ברורים מהווה כר פורה להתפתחות מיתוס, שאולי נולד גם בגלל המצוקה ורגשי המבוכה על שלא סייעו לתל-חי, ובכל זאת החזיקו את האנשים במקום.
ערך אדיר עליו חינכו ומחנכים עד היום- דבקות מטרה, הגנה על המדינה וכד'- קרב תל-חי היה הפעם הראשונה שבו היה גילוי של דבקות באדמה וגילוי מוכנות למות למענה כקבוצה.
מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את פרשת תל-חי, את המאבק על קביעת גבול הצפון ועל הקמת ישובים יהודים בגליל. תכליתה לבחון, דרך פרשת תל-חי, את המיתוסים השונים שנוצרו בחברה הישראלית והשפעתם על האידיאולוגיה והחינוך בחברה המתהווה.

רקע על התקופה
בתחילת המאה היה האזור כולו בידי התורכים אשר איבדו אותו, כמו את שאר הקולוניות שלהם במלחמת העולם הראשונה. ב1918- כבשו הבריטים את הארץ מידי התורכים ומסרו את המנדאט בסוריה לידי הצרפתים אשר שלטו בה משנות העשרים ועד 1941. בארץ ישראל שלטו הבריטים.
הסכם סייקס-פיקו ממאי 1916 חילק את ההשפעה על האיזור בין שתי המעצמות: נתן לצרפתים לכונן שלטון ישיר באיזור החוף הסורי ובהמשכו בתוך אנטוליה .
במשך חודש אוקטובר 1918 הושלם כיבושה של סוריה, ובאמנה מאוגוסט 1920 ויתרו התורכים על כל הארצות הערביות שהיו תחת שלטונן.
ארץ ישראל היתה באותה תקופה נתונה לויכוח על בעלות מצד שני העמים: היהודי והערבי. שניהם טענו בפני השולט הבריטי כי הארץ מובטחת להם וניסו להשפיע על מתן היתר להתיישבות. המאבקים היו פוליטיים וצבאיים כאחד.
פרשת תל חי היתה אבן בוחן לעיצובה של ההגנה העצמית בא"י, והיתה מדד לעימות בקרב הממסד הפוליטי הציוני בא"י בקשר לאופן הסיוע המתייחס לתושבי הגליל העליון.
למרות הטרגדיה בנטישת הנקודות בגליל העליון גברה התודעה העמוקה בקרב פעילי ההגנה ב'תנועת העבודה' בא"י שעל הישוב בא"י לסמוך קודם כל על עצמו. עמידת מגיני תל-חי הוכיחה שאך מעטים יכלו לעמוד בגבורה מול האויב העדיף. העמדה בתל-חי זירזה את החזרת אזור הגליל העליון לתחומי המנדט הבריטי והבטוח יותר לישוב היהודי בא"י. הוכח שעל ידי מתן עזרה נאותה ישובים קיבוציים שיתופיים עומדים טוב יותר מול האויב עברי מאשר המושבות .

מקורות:

אבירם י., פנון ר. (תש"כ), משחקים לילדים ונוער, הוצאת הסתדרות המורים בישראל, תל-אביב.
בן יוסף טימי ואחרים (1995), תוכנית לידיעת הארץ לחטיבת הבניים ולכיתה י', הוצאת משרד החינוך, מנהל חברה ונוער, תחום של"ח וידיעת הארץ.
בן פרץ מרים, (1974), "האפשרויות הלימודיות והחינוכיות הטמונות בתוכנית הלימודים", עיונים בחינוך, 2, עמודים 5-11.
בן צבי ח., (1986), מבוא להדרכה, הוצאת האיחוד החקלאי.
גיאן י., ושטאל א., (תש"ם), מטרות הטיול, חוברת ט"ו, הוצאת החל"ט הר גילה, ירושלים.
הבלינג ה, (1970) חומר חזותי בהוראה, הוצאת משרד החינוך והתרבות, האגף לתכניות לימודים המרכזיה הפדגוגית, ירושלים, 1970.
וין וילהם, (תשל"ז), "למה מדיה", בתוך: מדיה בהוראה- מבחר מאמרים מתורגמים, ירושלים.
חינוך לצפיה בטלויזיה ובקולנוע, תשל"ג, תוכנית בחירה לחטיבת הביניים, הוצאת משרד החינוך והתרבות, ירושלים.
טיולים במערכת החינוך, תשנ"ס, חוזר המנהל הכללי, הוצאת משרד החינוך והתרבות.
טל מרים, שילוב משחקים בתהליכי למידה- למה וכיצד?, הוצאת מכללת לוינסקי לחינוך, תל-אביב.
יהל שרה, שילוב משחק בלמידה, הוצאת מכללת לוינסקי, קרית חינוך, תל-אביב.
כהן אברהם (1985), הנושא האינטרגטיבי, משרד החינוך והתרבות.
מינקוביץ י. (תשמ"ג), צידה לדרך, חוברת 7, הוצאת החל"ט, ומשרד החינוך, תל-אביב.
סמילנסקי י (ללא תאריך), ניהול שיחות ודיונים, הוצאת מוסד סאלד, ירושלים.
עקיבא מרגלית (1967), המשחק ערכו ובעיותיו, הוצאת יזרעאל, תל-אביב.
פינגולד מ. (תשל"ו), "דיון בכיתה, בבואה של חקירה מדעית", עיונים בחינוך, עמודים 67-71.
רבינוביץ אסתר, (1965), משחק וחינוך, הוצאת אורים, תל-אביב.
LONGRIGG S.H.,SYRIA AND LEBANON UNDER FRENCH MANDATE,P.18.

תגים:

כפר גלעדי · טרומפלדור · ישובי הצפון · דידקטיקה הקמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך-תל חי מיתוס ומורשת", סמינריון אודות "חינוך-תל חי מיתוס ומורשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.