עבודה מס' 062820
מחיר: 604.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: אופן הייצוג הטלוויזיוני של הקהילה ההומולסבית בארהב.
6,776 מילים ,10 מקורות ,2003
אופן התייחסות בני תרבות או חברה מסוימים כלפי בני תרבות אחרת זכה מאז ומתמיד לדיון מעמיק, שניסה לבחון כיצד אלו רואים את אלו. אחד המנגנונים המרכזיים באופן בו רואים בני תרבות אחת את האחרת הינו הזרה, שהינה הדגשת השונה במקום התמקדות בדומה. היצירה של אחרות היא סך כל הדימויים, הקיימים אצל בני תרבות מסוימת, על בני תרבות אחרת, הנוצרים בהקשרים שונים.
הקהילה ההומולסבית בארה"ב זכתה לחוות את הרגשת ההזרה מצד התרבות ההגמונית, כשהקבוצה ההגמונית היא החברה ההטרוסקסואלית, הרואה בהומוסקסואלים ובלסביות את דמות החריג. קהילה זו זכתה להתייחסות סטריאוטיפית במהלך שנים רבות, ואופן ייצוג זה לא נעדר גם מהייצוג הקולנועי והטלוויזיוני, שנשלט בידי החברה ההטרוסקסואלית ובחר להציג את הדמויות ההומולסביות באופן סטריאוטיפי, חד ממדי וכחריגים. לעומתם זכו ההטרוסקסואלים בייצוג רב ממדי, רחב, מקיף והטרוגני.
לאורך ההיסטוריה של הקולנוע והטלוויזיה החלו להופיע ייצוגים ספציפיים, שאינם מייצגים את המציאות, של דמות החברים בקהילה ההומולסבית. זאת אם בכלל נתנו להם מקום ולא הדירו אותם מהמסך.
במהלך השנים חלה התפתחות באופן בו רואה החברה ההטרוסקסואלית את הקהילה ההומוסקסואלית, ובעקבות כך חל שינוי גם באופן הצגת חברי הקהילה ההומולסבית בקולנוע ובטלוויזיה.
במסגרת עבודה זו נבחנת הצגת הדמות ההומולסבית והקהילה בקולנוע ובטלוויזיה לאורך השנים. ההתמקדות המרכזית הינה בטלוויזיה, תוך בחינת "לאן הגענו היום?". בחינה זו תתבצע באמצעות ניתוח סדרת הטלוויזיה "הכי גאים שיש", שיצאה לאוויר העולם הטלוויזיוני בשנת 2000. כשמטרת הניתוח היא להראות כי הסדרה מציגה את חברי הקהילה ההומולסבית באופן המפורט, המלא, הרחב, ההטרוגני והאמיתי ביותר שהוצג עד כה בטלוויזיה.
תוכן עניינים:
מבוא
התפתחות הסטורית של אופן הצגת הקהילה ההומולסבית בקולנוע ובטלוויזיה עד שנות ה-80 של המאה ה-20
שנות ה-80: עידן חדש באופן הצגת הקהילה ההומולסבית
ייצוג הקהילה ההומולסבית בסדרה "הכי גאים שיש"
סיכום
רשימת מקורות
קמה, ע.ת (2001), "העיתון והארון: על הזיקות בין דפוסי תקשורת של הומוסקסואלים בישראל" חיבור לשם קבלת דוקטור לפילוסופיה.
Dyer, R., (1993), "The Matter of Images- Essay on Representations", London New York: Routledge.
Epstein R., (1995), "The Celluloid Closet" - Russo V. (Videorecording), Home Box Office.
Gross, L., (1994), "What Is Wrong with This Picture? Lesbian Women and Gay Men on Television", in Ringer, R. J. ed., Queer Words, Queer Images, New York London: New York University Press, Pp. 143- 156.
Hall, s., ed. (1997), "The Spectacle of The Other" in Representation: Cultural Representation and Signifying Practices. London: Sage, Pp. 225-279.
Hantzis, D.M. Lehr, V., (1994) "Whose Desire? Lesbian (Non)Sexuality and Television's Perpetuation of Hetero/Sexism", in Ringer, R. J. ed., Queer Words, Queer Images, New York London: New York University Press, Pp. 107- 121.
Keller, J.R., (2002), "Queer (Un)Friendly Film and Television", Jefferson, North Carolina London: McFarland Company Inc. Publishers.
Moritz, M.J., (1994), "Old Strategies for New Texts: How American Television Is Creating and Treating Lesbian Characters", in Ringer, R. J. ed., Queer Words, Queer Images, New York London: New York University Press, Pp. 122- 142.
Reynaud, A., (2000), "Sandra Kogut's `What Do You Think People Think Brazil Is?" in Hallam Street, eds. Cultural Encounters, Pp. 72- 88.
Russo, V., (1987), "The Celluloid Closet: Homosexuality in the Movies", New York: Harper Row.
טלביזיה · גאים · הומואים · הזרה · הכי · וקולנוע · טלוויזיה · ייצוג · לסביות · שיש
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""הכי גאים שיש"", סמינריון אודות ""הכי גאים שיש"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.