היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיסקלקוליה - היבטים תיאורטיים ומעשיים

עבודה מס' 060029

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההגדרות השונות של לקות הלמידה באופן כללי וליקוי הלמידה המתמטי בפרט.

2,959 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
רקע תיאורטי
1. "לקות למידה"- הגדרות
2. דיסקלקוליה
מבחן לאבחון דיסקלקוליה שהמצאתי
ביבליוגרפיה

למונח "לקות למידה" יש הגדרות רבות:
הגדרת החוק הפדראלי, ארה"ב ,:1977
לקות למידה משמעותה פגיעה באחד או יותר מן התהליכים הפסיכולוגיים הקשורים בהבנה או בשימוש בשפה מדוברת או כתיבה. הלקות מתבטאת בפגיעה ביכולת להקשיב, לחשוב ,לכתוב ,לקרוא או לחשב חישובים מתמטיים. המונח כולל תופעות כגון ליקויים בתפיסה ,פגיעה מוחית, פגיעה מוחית מזערית, דיסלקסיה ואפאזיה התפתחותית .אין המונח כולל ילדים שיש להם בעיות למידה על רקע לקות בשמיעה , בראייה או בתנועה. כמו כן אין הוא כולל ילדים מפגרים, מופרעים וטעוני טיפוח.
(Federal Register, 1977, December 29,p. 65083)

דיסקלקוליה
דיסקלקוליה (ליקויי למידה במתימטיקה)- קשיים בלימוד חשבון עקב תפקוד לקוי של מערכת העצבים המרכזית ("סוגיות בחינוך המיוחד" ,או"פ ,יחידה 4).
"[...] דיסלקציה בד"כ מוגדרת כדיספונקציה נאורולוגית או פגיעה מוחית וממוינת כהתפתחותית(בעיות גנטיות וקוגניטיביות) או נרכשת(acquired)(בד"כ ע"י פגיעה מוחית אחרי לידה). לילד ,שיש לו בעיית דיסקלקוליה ,בדרך כלל תפקוד האינטלקטואלי שלו בממוצע או מעל לממוצע של ילדים בגילו, אבל תפקוד
המתמטי שלו בפיגור של שנתיים (בד"כ) או יותר. לילד שאובחן כבעל דיסקלקוליה חשוב להדגיש שקשיים מתמטיים לא קשורים להבדלים תרבותיים, מחלות פיזיות או מחלות ראיה או שמיעה".( P.Bliss 6/97)

ביבליוגרפיה
עברית:
1. סוגיות בחינוך מיוחד, סדרה של אוניברסיטה פתוחה(או"פ), יחידה 4: ליקויי למידה, ורדה שרוני
2. סגל דסי (1992)-השפעת תהליכים קוגניטיביים ומטה-קוגניטיביים על התערבות הדידקטית בעיבוד תכנים מתמטיים אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים. (מאמר מתוך "סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום", כרך 7, מספר 2, תשנ"ג 1992.
3. סגל דסי, צופי לב(1990), פיתוח תהליכי חשיבה מתמטיים.

אנגלית:
1,. Bliss Paula Math Remediation and Learning Strategies; 6/97
http://at_advocacy.phillynews.com/data/mathld.html
2,. Hammil ,D.D.,Larsen, S.C,Leigh,E. & McNott, G.A., 1981
A new definition of learning disabilities.Learning Disabilities Quarterly, 4336,-
.342
& 3. Johnson, D.J & Myklebust, H.R1971).) Learning disabilities. N.Y.Grune
.Stratton
4. Kirk, S.A. & Gallaghar,J.J1983).). Educating Exceptional Children. Boston
.(: Houghton Mifflin Company.(Chapt.9365,-411
Newman Renee 5/1998
5. Sharma, Mahesh 1989. How Children Learn Mathematics: Professor Mahesh
,Sharma, in interview with Bill Domoney. London, England: Oxford Polytechnic
.School of Education. 90 min. Educational Methods Unit. Videocassette
6. Sharma, Mahesh. 1990. "Dyslexia, Dyscalculia, and Some Remedial
Perspectives for Mathematics Learning Problems." Math Notebook: From
& ,Theory into Practice 8, no. 7, 8, 9 & 10. (September, October, November
.(December
7. Tobias, Sheila. 1978. Over-coming Math Anxiety. Boston, MA: Houghton
.Mifflin Company

מקורות:

סוגיות בחינוך מיוחד, סדרה של אוניברסיטה פתוחה(או"פ), יחידה 4: ליקויי למידה, ורדה שרוני
סגל דסי (1992)-השפעת תהליכים קוגניטיביים ומטה-קוגניטיביים על התערבות הדידקטית בעיבוד תכנים מתמטיים אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים. (מאמר מתוך "סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום", כרך 7, מספר 2, תשנ"ג 1992)
סגל דסי, צופי לב(1990), פיתוח תהליכי חשיבה מתמטיים.
Bliss Paula Math Remediation and Learning Strategies; 6/97, http://at_advocacy.phillynews.com/data/mathld.html
Hammil ,D.D.,Larsen, S.C,Leigh,E. McNott, G.A., 1981, A new definition of learning disabilities.Learning Disabilities Quarterly, 4,336-342.
Johnson, D.J Myklebust, H.R.(1971) Learning disabilities. N.Y.Grune Stratton.
Kirk, S.A. Gallaghar,J.J.(1983). Educating Exceptional Children. Boston : Houghton Mifflin Company.(Chapt.9,365-411). Newman Renee 5/1998
Sharma, Mahesh 1989. How Children Learn Mathematics: Professor Mahesh Sharma, in interview with Bill Domoney. London, England: Oxford Polytechnic, School of Education. 90 min. Educational Methods Unit. Videocassette.
Sharma, Mahesh. 1990. "Dyslexia, Dyscalculia, and Some Remedial Perspectives for Mathematics Learning Problems." Math Notebook: From Theory into Practice 8, no. 7, 8, 9 10. (September, October, November, December).
Tobias, Sheila. 1978. Over-coming Math Anxiety. Boston, MA: Houghton Mifflin Company.

תגים:

בית ספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיסקלקוליה - היבטים תיאורטיים ומעשיים", סמינריון אודות "דיסקלקוליה - היבטים תיאורטיים ומעשיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.