היישום אינו מחובר לאינטרנט

פוסט-מודרניזם בקולנוע - השוואה בין שתי יצירות קולנועיות

עבודה מס' 066894

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין 2 יצירות קולנועיות: "קברט", בוב פוסי, 1972, מודרניסטית במהותה, ו"מלהולנד דרייב", דיויד לינץ', 2001, יצירה פוסט-מודרנית.

1,372 מילים ,2005

תקציר העבודה:

הסרט קברט מתרחש בברלין של תחילת שנות השלושים, ומתאר את עלילתם של סאלי, כוכבת מועדון הקברט, ושל בריאן, גבר בריטי שמגיע לברלין, מעביר למחייתו שיעורי אנגלית ושוכר חדר בסמוך לחדרב של סאלי. במקביל לעלילת היחסים בין השניים, משולבים לאורך הסרט חלקים מתוך המופע הקברטי (שירים, מערכונים, מיצגים ועוד), וכן סצנות מתוך ההתרחשות הפוליטית הטעונה והסוערת שאפיינה את התקופה.
הסרט מלהולנד דרייב מורכב מסבך עלילות מקבילות שהמרכזית בהן מתארת הכרות והתקרבות בין שתי נשים: בטי, שחקנית צעירה השוהה בבית דודתה בזמן שזו נסעה, לקראת אודישן להפקה הוליוודית יוקרתית, וריטה, שמגיעה לאותו בית בדרך-לא-דרך, לאחר שהצליחה לשרוד תאונת דרכים קטלנית וזכרונה אבד. שאר העלילות, חלקן משלבות דמויות זו מתוך זו, מופיעות במהלך הסרט באופנים ובהקשרים שונים.
בהשוואה שלי אתייחס לפרמטרים קולנועיים שדרכם ניתן לזהות צירי שוני או דמיון בין שני הסרטים: אקספוזיציה, תסריט, תמונת פתיחה ופסקול. אלו ישמשו לאפיון מהות ההבדלים בין יצירה מודרנית ויצירה פוסט-מודרנית.

תוכן עניינים:
מבוא
אקספוזיציה
תסריט
סצינת פתיחה
פסקול

קטע מהעבודה:

בשני הסרטים עומדת במרכז העלילה מערכת יחסים. שתי דמויות נפגשות לראשונה בתחילת הסרט, ומשלב זה הן עוברות יחד דרך ארוכה של ידידות, בדידות, מין, אהבה, פחד, חשיפה וגילוי. בשני הסרטים דמות אחת מגיע מרחוק אל סביבתה של הדמות השנייה - שם היא פוגשת אותה והעלילה מתחילה להתרחש. כמו-כן, שני הסרטים פותחים בסצנת נסיעה של הדמות אל המקום החדש. אולם בעוד בריאן מגיע ברכבת נוסעים כשפניו מועדות באופן מתוכנן לבירת גרמניה, ריטה מגיעה בדרך מקרית ורצופת תלאות והפתעות. תחילתה אמנם אף היא בנסיעה, אך כאן מדובר ברכב פרטי בו היא יושבת במושב האחורי ומובלת ע"י שני גברים שפניהם אינם נראים לצופים, בדרכם למקום שאינו ידוע לנו, בחשכת הלילה. לחוסר הודאות הזו מצטרפת עצירה פתאומית של הרכב, שאחריה מודיע אחד הגברים על שינוי תכניות ושולף אקדח. באותו רגע דוהר רכב אחר בכיוון הנגדי ומתנגש ברכב הדומם בעוצמה, כך שהיושבים בשני הרכבים נפגעים אנושות. ריטה, חבולה והמומה, מוצאת את דרכה מתוך האוטו הפגוע ומתחילה לפסוע במדרון מיוער שבקצהו אורות עירוניים. היא ניגשת לבית מקרי וצונחת מותשת מאחורי אחד השיחים בגינה. העלילה עוד לא התחילה, וכבר מובלים הצופים ברצף פתלתל של מאורעות ארעיים שדרכם תגיע ריטה לפגוש את חברתה לעתיד, בטי. כאילו כוונה נסתרת כלשהי מכוונת באופן דטרמיניסטי את השתלשלות הדברים כך שתיווצר התחלה של סיפור.

תגים:

קולנוע · מלהולנד · דרייב · דיוויד · לינץ' · בוב · פוסי · קברט · פוסט-מודרניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פוסט-מודרניזם בקולנוע - השוואה בין שתי יצירות קולנועיות", סמינריון אודות "פוסט-מודרניזם בקולנוע - השוואה בין שתי יצירות קולנועיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.