היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהום אוויר וביטוחי בריאות

עבודה מס' 071278

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין אזור המגורים וסביבה מזהמת לבין הצורך ברכישת ביטוח בריאות פרטי?

6,056 מילים ,11 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

המחקר עוסק בבחינת השפעת זיהום אויר על בחירת הפרט לעשות ביטוח בריאות. כאשר מדברים על זיהום אוויר למעשה מדברים על זיהום של האטמוספרה בדרכים שונות. הזיהום הזה יכול להתבצע על ידי שחרור של חומרים רעילים הנישאים ברוח ומתפשטים באוויר. כאשר לאוויר נוספים חומרים כימיים וביולוגיים שאינם נכללים בהרכב הטבעי שלו הם מזהמים אותו ופוגעים באיכות הסביבה. החומרים הללו יוצרים נזק לבני האדם, לחי ולצומח. זהו נזק גדול המשפיע לאורך שנים רבות, אך אין זה אומר כי לא ניתן למנוע אותו או לפחות להקטינו במידה ניכרת.
ביטוחי בריאות נועדו לשם מזעור נזק כלכלי במידה וקיימת פגיעה רפואית כלשהי, אשר חלקה עלולה להגרם כתוצאה מחשיפה ארוכת טווח לזיהום אויר. מתוך כך, כוונת המחקר הינה לבחון את כוונת רכישת ביטוחי בריאות בקרב אזרחים שונים בהתייחס לאזור המגורים שלהם, רמת הזיהום באזור המגורים, מינם, השכלתם והכנסתם.
בחלק הראשון של מחקר זה מופיע פרק הסקירה אשר מציג את התיאוריות השונות בדבר זיהום אויר ואת תרומתם או פגיעתם בכוונת רכישה ש ביטוחי בריאות בקרב צרכנים שונים. חלק זה מהווה בסיס תיאורטי בצורת משפך הסוקר תחילה מהו זיהום אויר ובהמשך את ההשפעה של זיהום אויר על כוונת רכישת ביטוח בריאות במונחים כלכליים.
בחלק השני של המחקר מוצג פרק שיטת המחקר מציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הלווטים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון ולהעמיק בנושא בתחום הכלכלה הסביבתית אשר מהווה תחום מחקרי מעניין ורחב בארץ ובעולם לאורך שנים רבות.
לאור רקע הדברים הנ"ל, בחרתי לשאול את שאלת המחקר הבאה: האם קיים קשר בין אזור המגורים וסביבה מזהמת לבין הצורך ברכישת ביטוח בריאות פרטי?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 ניתוח המאמר המוביל
2.3 השפעת זיהום אויר על תחלואה בישראל
2.3.1 ירושלים
2.3.2 גוש דן
2.3.3 חיפה והקריות
2.3.4 הנגב והדרום
2.4 סיכום הסקירה
3. פרק השיטה
3.1 משתני המחקר
3.2 מודל המחקר
3.3 מערך המחקר
3.4 אוכלוסיית המחקר
3.5 מדגם המחקר
3.6 תיאור שיטת הדגימה
3.7 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.8 כלי המחקר
3.9 הליך המחקר
3.10 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתנה המחקר התלוי
4.3 תיאור תפיסת הנשאלים לגבי ביטוח בריאות
4.4 בחינת השערת מחקר מרכזית
4.5 בחינת השערות מחקר משניות
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זיהום אוויר אחראי ליותר מ-5.3 מיליון מקרי מוות בשנה ברחבי העולם, הרבה מעבר להערכות שנמסרו בעבר - כך עולה מנתונים חדשים שאסף ארגון הבריאות העולמי. זיהום אוויר הפך לגורם הסביבתי המשמעותי ביותר למוות בטרם עת - והסיכון שבו עולה על גורמים כגון תברואה לקויה ומחסור במי שתייה נקיים. שיעור מקרי המוות ברוב מדינות ה-OECD כתוצאה ממחלות לב וריאה שמקורן בזיהום אוויר, גבוה בהרבה משיעור מקרי המוות שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים (OECD, 2012).

תגים:

זיהום אוויר · איכות הסביבה · בריאות · פליטת גזים · פעילות תעשייתית · קיימות · פרטי · ביטוח · רפואה · מגורים · חולי · פגיעה · רכישה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהום אוויר וביטוחי בריאות", סמינריון אודות "זיהום אוויר וביטוחי בריאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.