היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטרדות מיניות מצד בכירים

עבודה מס' 071259

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים המרכזיים שמרבית ההטרדות המיניות הן מצד אישי ציבור ובעלי תפקידים בכירים?

6,541 מילים ,24 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

המחקר עוסק בבחינת תופעת ההטרדות המיניות במקומות עבודה תוך ניצול יחסי מרות של מנהלים בכירים בארגון כלפי עובדיהם. על מנת לבחון את סוגיה זו, המחקר בנוי ממספר שלבים. בחלק הראשון של מחקר זה מופיע פרק הסקירה אשר סוקר מהי הטרדה מינית ומציג הגדרות שונות למונח זה. חלק שני סוקר מהן התפיסות המגדריות של הטרדה מינית בארץ ובעולם. חלק שלישי סוקר את ההשלכות של הטרדה מינית על המוטרדת מהיבטים פיסיים, נפשיים, בריאותיים ועוד. חלק רביעי סוקר את החוק להטרדה מינית בישראל ואילו חלק חמישי סוקר את לב ליבה של העבודה- הטרדות מיניות מצד מנהלים בארגון.
בחלק השני של המחקר מוצג פרק שיטת המחקר המציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הרלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לאפשר לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם לשאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: מהם הגורמים המרכזיים שמרבית ההטרדות המיניות הן מצד אישי ציבור ובעלי תפקידים בכירים?

מערך המחקר בו נעשה שימוש הוא מחקר כמותי. מדגם המחקר כלל 54 משתתפים.
השערות המחקר:
ימצאו הבדלים בתפיסות כלפי הטרדה מינית בין בעלי תפקיד בכיר בארגון ובין עובד זוטר, כאשר בקרב עובדים זוטרים ימצאו תפיסות מחמירות יותר כלפי הטרדה מינית מאשר בקרב עובדים בכירים.
ימצאו הבדלים בתפיסות כלפי הטרדה מינית בין גברים ונשים, כאשר בקרב נשים ימצאו תפיסות מחמירות יותר כלפי הטרדה מינית מצד בכירים מאשר בקרב גברים.

כלי המחקר מחולק ל-2 חלקים:
חלק א' הינו שאלון מאפיינים אישיים של משתתפי המחקר אשר בוחן מאפיינים כגון גיל, מין, מצב משפחתי, שנות לימוד, לאום ועוד. בחלק זה 8 היגדים שונים.
 חלק c' הינו שאלון העוסק בעמדתו ותפיסות כלפי הטרדות מיניות למיניהן. בחלק זה 18 היגדים שונים כאשר 1 מסמל 'במידה מועטה מאוד' ו- 5 מסמל 'במידה רבה מאוד'. דוגמא לשאלה מחלק זה הינה: "הטרדה מינית פוגמת בחירותו של האדם המוטרד".

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הטרדה מינית- הגדרות
2.2 תפיסות מגדריות של הטרדה מינית
2.3 השלכות של הטרדה מינית על המוטרדת
2.4 החוק להטרדה מינית בישראל
2.5 הטרדות מיניות מצד מנהלים בארגון
3. רציונל המחקר המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 מערך המחקר
4.3 מדגם המחקר
4.3.1 תיאור שיטת הדגימה
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
4.6 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המחקר
5.2 תיאור משתנה תלוי
5.3 בחינת השערות המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנות המחקר
6.3 מגבלות המחקר הנוכחי
6.4 הצעות למחקרים המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון המחקר
8.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

הטרדה מינית היא תופעה גלובאלית ונראה כי היא קיימת בכל המדינות והתרבויות. רוב ההגדרות המדעיות של הטרדה מינית מציינות התנהגות מילולית או פיזית שלא רצויה לקורבן, קשורה בהערות או מגעים גופניים בעלי אופי מיני, מתרחשת בהקשר של יחסים שיש בהם כוח לא שוויוני וזו התנהגות שנוטה לחזור על עצמה (Herzog, 2007). הגדרת ההטרדה המינית מהווה תנאי חשוב למדידת שכיחותה, בחינת מאפייניה, הבנת מנגנונים שפועלים בבסיסה, והסקת מסקנות אופרטיביות לגבי הטיפול בסוגיות הקשורות לתופעה זו. Williams, Gruenfeld & Guillory 2017)) מגדירים הטרדה מינית ככפייה בלתי רצויה של דרישות מיניות בקונטקסט של יחסי כוח בלתי שווים.Foote & Fitzgerald (2016) מגדירים הטרדה מינית כרצף של התנהגויות המשקפות תשומת לב מינית לא קרואה וכפויה, ובמקרים קיצוניים גם אלימות מינית. למשל, הפעלת לחץ לשיתוף פעולה מיני, הערות מיניות, נגיעות, דרישות להיענות מינית תמורת טובות הנאה או תחת איומים, הטרדה טלפונית מתמשכת או מכתבים לא רצויים.

תגים:

מנהל · ניהול · בכיר · בכירים · הטרדה מינית · עבריינות · התעללות · פלילי · מין · עבירות מין · משפט · חוק · דין · מקום עבודה · עבודה · ניצול · יחסי מרות · מרות · הטרדות מיניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרדות מיניות מצד בכירים ", סמינריון אודות "הטרדות מיניות מצד בכירים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.