עבודה מס' 071254
מחיר: 329.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מהי התפיסה הפדגוגית בעיני הנהלות ביניים בעידן הקונספטואלי: מטרותיה, דגשיה והדרכים למימושה?
9,393 מילים ,19 מקורות ,2021
מחקר זה עוסק בבחינת התפיסה הפדגוגית בעיני הנהלות ביניים בעידן הקונספטואלי: מטרותיה, דגשיה והדרכים למימושה. מתוך כך המחקר מפרט כל אחד מהנושאים השונים. בהקשר למונח תפיסה פדגוגית, זוהי למעשה האסטרטגיה הניהולית אותה מתווה הנהלת בית הספר הבכירה. הנהלות הביניים בבית הספר, או ליתר דיוק דרג הביניים, הינם מורים מתוך המערכת הבית ספרית הקיימת, כאשר תפקידם מהווה בדרך כלל מקפצה פוטנציאלית לניהול ברמה בכירה יותר במסגרת בית הספר. תפקידו של דרג זה הינו לנהל יחסי גומלין קבועים ורציפים הן עם מנהל בית הספר והן עם המורים. בהקשר לפדגוגיה זו בעידן הקונספטואלי, עידן זה מתייחס לכך כי מיומנויות הלמידה הנדרשות מתלמידים לאחר עידן המידע הן שילוב בין מידע ובין פיתוח מיומנויות עצמאיות המציבות את הלומד במרכז ומאפשרות לו לנהל את תהליך הלמידה בעצמו וזאת במטרה לאפשר לו לפתח עצמאות ותוכנות לעולם המודרני ולהשתלבות בשוק העבודה המודרני.
השלכת תחום מחקר זה לחוג הלימוד הינה רבה שכן מרכז העיסוק של חוג הלימוד הינו בחקר ההוראה, למידה והערכה במאה ה-21 כאשר מחקר זה עוסק בהרחבה בלמידה במאה ה-21 תוך בחינת פדגוגית לימוד מודרנית ועדכנית שיש ליישמה במערכת החינוך תוך בחינת יתרונותיה אל מול הפדגוגיה השמרנית אשר היתה רווחת עד המאה ה-21.
הרציונל בעריכת מחקר זה הינה בהעמקה נרחבת, איכותנית, של נושא מודרני מתחום החינוך והוראה בפרט. תחום ההוראה הפדגוגית החדשני מיישם גישה ולפיה תהליכי הפיתוח המקצועי של המורה נמשכים באופן רציף החל משלב ההכשרה, התמחות וכניסה לתפקיד ועד לשלב הפרישה. מטרתה העיקרית של תפיסת רצף הלמידה והפיתוח המקצועי היא להעלות את קרנו של תחום ההוראה ולעצב אותו כפרופסיה וכן להבטיח שאיכות תהליכי הפיתוח המקצועי יעמדו בפני הדרישות והאתגרים שעומדים בפנינו במאה ה21. לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את התפיסה הפדגוגית בעיני הנהלות ביניים בעידן הקונספטואלי תוך התמקדות במטרותיה, דגשיה והדרכים למימושה.
בחינה זו תאפשר הרחבה משמעותית לתחום הידע של החוג כאשר התמקדות בדרג הביניים בבית הספר מאפשר בחינה אל מול אוכלוסייה ייחודית שאיננה זוכה להתייחסות מחקרית ענפה כמו מנהלי בתי ספר או מורים בפרט.
כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא הראיון.
תוכן עניינים:
מבוא
פרק א: סקירת ספרות
הנהלות ביניים ותפקידן בבית הספר
פדגוגיה שמרנית
פדגוגיות למידה חדשניות
פרק ב: שיטת המחקר
משתתפים ושדה המחקר
כלי המחקר
הליך המחקר ואתיקה
ניתוח הנתונים
פרק ג: ממצאי המחקר
תפיסת הפדגוגיה המודרנית בקרב הרכזות
יתרונות הפדגוגיה המודרנית
חסרונות הפדגוגיה המודרנית
יישום הפדגוגיה המודרנית
מטרות מושגות ביישום הפדגוגיה המודרנית
אתגרים במימוש פדגוגיה מודרנית בשכבת הלימוד
ייחודיות תקופת הקורונה הפדגוגיה העכשווית
סיכום הממצאים
פרק ד: דיון ומסקנות
מסקנות היישום, תרומתו, מגבלותיו, השלכותיו והצעות ליישומים בהמשך
פרק ה: ביבליוגרפיה
פרק ו: נספחי המחקר
נספח 1: מדריך ראיון
נספח 2: ראיון מחקר
הערת מערכת: עבודה זו אינה כוללת את כל תמלילי הראיונות.
פדגוגיה · ניהול · חינוך · הוראה · לימודים · לימוד · מנהל · בית ספר · רכזת · תלמידים · קטינים · יכולת למידה · למידה · קשיים · פתרון · הצלחה · התמודדות · חדשני · חדשנות · מינהל חינוכי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפיסה הפדגוגית בעיני הנהלות ביניים בעידן הקונספטואלי", סמינריון אודות "התפיסה הפדגוגית בעיני הנהלות ביניים בעידן הקונספטואלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.