עבודה מס' 071237
מחיר: 299.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בדיקת הקשר בין משתנים דמוגרפיים להעדפות נסיעה בקרב מדגם של 73 משתתפים.
6,363 מילים ,19 מקורות ,2017
עד לפני עשור, ובמשך מרבית שנות קיומה, מדינת ישראל לא פיתחה את היצע התחבורה הציבורית, לא פתחה מערכות הסעת המונים במטרופולינים ולא בנתה תשתית מסילתית בינעירוניות. כתוצאה מכך, נוצר פער בין תשתית התחבורה הציבורית לבין תשתית הכבישים, אשר עודד את השימוש בתחבורה הפרטית על חשבון התחבורה הציבורית. תופעה זו גרמה לקיפאון בשוק התחבורה הציבורית, ולירידה משמעותית בהיצע תחבורה ציבורית לתושב, כאשר היקף ההיצע וכמות הנוסעים נותרו כמעט ללא שינוי במשך 40 השנים האחרונות. ישראל נמצאת כיום בפער עצום לעומת העולם המערבי בפיתוח רשתות התחבורה הציבורית שלה, הן במטרופולינים והן ברשת הארצית. רשת התחבורה הציבורית בישראל חסרה גיוון באמצעי הנסיעה, חסרה היררכיה ברורה, אינה נוסעת כמעט בזכות דרך בלעדית ורמת השילוביות בין האמצעים נמוכה.
אולם, בשנתיים האחרונות מסתמן שינוי בהרגלי התנועה במדינת ישראל. לאחר שנים רבות של קיפאון וירידה מתמדת במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית מסתמן גידול במספר הנוסעים ועלייה בצריכת שירות זה מצד אזרחי המדינה. הודות למדיניות משרד התחבורה ותמיכת כלל הגורמים הממשלתיים בוצע ארגון מחדש של ענפי האוטובוסים והמוניות, רכבת ישראל חידשה את פניה, הרכבת הקלה בירושלים החלה לפעול ובוצעו סדרה של פעולות לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית בכלל זה הנהגת כרטיס הרב-קו, הפעלת חניון הנתיב המהיר, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית ועוד. הדרך ליציאה מהפקקים עוד ארוכה, אך כבר כעת ניכר שיפור משמעותי והמגמה החיובית עתידה להתחזק משנה לשנה. מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת תחסוך למדינה מיליוני שעות עבודה מבוזבזות בפקקים, תפחית את מספר תאונות הדרכים, תמנע מפגעי רעש וזיהום אויר, תקל על בעיות החנייה ותשפר את איכות החיים. לפיכך הגברת השימוש בתחבורה הציבורית היא יעד מרכזי של משרד התחבורה ושל מדינת ישראל.
לאור רקע הדברים הנ"ל במחקר זה אבחן האם הגורמים השונים של החזקת רכב פרטי משפיעים על הפרט להעדיף נסיעה בתחבורה ציבורית וזאת על סמך מאפיינים שונים של השכלה, הכנסה ומצב סוציו-אקונומי?
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר.
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע ונתונים
2.1 רכבים על הכביש בישראל
2.2 רפורמות וחוקים בענף הרכב בישראל
2.3 רגולציות בענף הרכב
2.4 תחבורה ציבורית בישראל
3. סקירת ספרות
3.1 זיהום אויר משימוש ברכבים
3.2 ההשפעות הסביבתיות של שימוש מרובה ברכבים מזהמים
4. שיטת המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 מדגם המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 הליך המחקר
4.5 עיבוד הנתונים
5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
5.2 יצירת משתנה חדש 'ממוצע העדפות'
5.3 תיאור מאפייני שימוש הנהגים
5.4 בחינת קשר בין משתני המחקר
5.5 בחינת הבדלים בין אוכלוסיות במחקר
6. דיון
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון המחקר
8.2 פלטים סטטיסטיים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צפיפות הרכבים הפרטיים ואלטרנטיבת תחבורה ציבורית", סמינריון אודות "צפיפות הרכבים הפרטיים ואלטרנטיבת תחבורה ציבורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.