עבודה מס' 071149
מחיר: 229.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: האם קיים קשר בין שכיחות השימוש ברשתות חברתיות לבין שכיחות קריאת ספרים בקרב בני דור הZ?
2,986 מילים ,17 מקורות ,2021
עם כניסתה של המדיה החברתית לחיינו בתחילת המאה ה-21 התחולל שינוי הן בשפה הכתובה והן בחיי האדם וביכולת הלמידה שלו. כיום למעלה מ- 500 מליון משתמשים פעילים משתתפים בקהילות מקוונת. מחקר שנערך על ידי Ellison & Boyd (2013) העלה כי כי בין 55% ל-82% מבני הנוער משתמשים בפייסבוק על בסיס קבוע. משתמשים מקוונים העוסקים באינטראקציה מדיה חברתית מונעים בדרך כלל על ידי גורמים דומים אשר הן מהותיים בטבע האדם. גורמים אלה, כפי שהוצע על ידי Ellison & Boyd (2013) כוללים: אלטרואיזם, סקרנות, תחושת יעילות, הנאה של שיתוף, הדדיות, שיוך, כוח, שיתוף פעולה, תגמול והכרה.
יכולת הקריאה הינה יכולת בת 5,000 שנה. על-מנת לבצע פעולה של קריאה מוחנו נדרש לגייס רשתות עצביות כמו ראייה, שמיעה והבנת השפה, דיבור ועוד (טוב לי ופריש, 2014). קריאת ספרים מונעת מתוך מוטיבציה של הפרט לקרוא, אשר נחלקת למוטיבציה פנימית ומוטיבציה חיצונית. מסיבות שונות התוכן הכתוב אינו מעניין את הקוראים הצעירים של ימינו, הם רגילים לחשיפה בו זמנית למחשב, לטלוויזיה, למכשירים אלקטרוניים ולרעשי רקע, ולפיכך לתנועה מהירה ולמגע אינטראקטיבי המפעילים את כל החושים במקביל לקריאה (בן-צבי ופרימור,2011). ילדי דור ה-Z נולדו למציאות וירטואלית, תזזיתית, מתחלפת במהירות ובעלת קצת מסחרר.( רן, אלמגור ויוספסברג-בן יהושע, 2019). בהקשר לספרים, הקריאה נתפסת בקרב דור ה-Z כחובה הכרחית ומזוהה עם עומס ולחץ לימודי תפיסה זו משפיעה על מוטיבציה נמוכה בקריאה בשעות הפנאי (רן, אלמגור ויוספסברג-בן יהושע, 2019).
הגידול ברשתות החברתיות והנפיצות של המכשיר הסלולרי, יחד עם ירידת שיעור הקוראים מעלה שאלה אודות הקשר בין שני הנתונים. מטרת המחקר הנוכחי הינו לבחון האם קיים קשר בין שכיחות השימוש ברשתות חברתיות לבין שכיחות קריאת ספרים בקרב בני דור הZ? במחקר זה נרצה לבדוק ולחדש אם כיום חלה עלייה משמעותית יותר בצריכת תוכן וירטואלי ברשתות החברתיות, ובירידה ניכרת בקריאת ספרים בקרב מתבגרים מדור ה-Z (רן, אלמגור ויוספסברג-בן יהושע, 2019).
שאלת המחקר- האם קיים קשר בין שכיחות השימוש ברשתות חברתיות לבין שכיחות קריאת ספרים בקרב בני דור הZ?
משתני המחקר:
* משתנה בלתי תלוי- שכיחות השימוש ברשתות חברתיות בקרב דור ה-Z
* משתנה תלוי- שכיחות קריאת ספרים בקרב דור ה-Z
במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מדיה חברתית
2.2 קריאת ספרים בעידן הטכנולוגי
2.3 קריאה בקרב בני דור הZ
3. מתודולוגיה
2.1 שיטת הדגימה
2.2 מבנה השאלונים
4. ממצאים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 המלצה למחקרי המשך בנושא
6. ביבליוגרפיה
7. נספח
* הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס שיטת מחקר.
תקשורת · רשתות חברתיות · ספרים · דור z · מכשירים סלולרים · מדיה חברתית · תוכן · מתבגרים · בני נוער · עומס · מחשב · טלוויזיה · המאה ה-21 · סלולר · פייסבוק · טיקטוק · אינסטגרם
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין קריאת ספרים בדור ה-Z", סמינריון אודות "הקשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין קריאת ספרים בדור ה-Z" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.