עבודה מס' 071070
מחיר: 349.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מהם המאפיינים השונים של צריכת חדשות דרך רשת חברתית פייסבוק וכיצד באים לידי ביטוי מאפייני הפרט בשימוש ברשת חברתית זו?
6,562 מילים ,30 מקורות ,2017
המחקר הנוכחי עוסק בבחינת צריכת חדשות באמצעות רשת הפייסבוק. צריכת חדשות באמצעות רשתות חברתיות ופייסבוק בפרט הינו נושא שכיח כיום בקרב מחקרים רבים אשר עוסקים בתופעת השימוש ההולכת וגוברת ברשתות חברתיות שונות ופייסבוק בפרט. העלייה בשימוש ממשקים מבוססי רשתות חברתיות כפייסבוק, טוויטר, פורסקוור ועוד, מוביל את הווב להיות יותר ויותר מבוסס קהילה ומעלה את הצורך בקבלת מידע בזמן אמת. הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו למקור מידע שאיננו רק תמונות, קליפים או סטטוסים משעשעים כאשר יותר ויותר גולשים מסתמכים או נעזרים ברשתות החברתיות כמקור חדשותי לכל דבר.
לפיכך, המחקר הנוכחי בא לענות על שאלת החקר הבאה: מהם המאפיינים השונים של צריכת חדשות דרך רשת חברתית פייסבוק וכיצד באים לידי ביטוי מאפייני הפרט בשימוש ברשת חברתית זו?
לשם מענה על שאלת חקר זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה אשר מציג מהו אינטרנט ומהי רשת חברתית בפרט. כמו כן, מוצג בפרק זה מאפייני השימוש ברשתות חברתיות, מטרת השימושים השונים וכן מאפייני המשתמשים השונים תוך התמקדות בבחינת מינם, גילם וזהותם האתנית של הגולשים.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
בחרתי לחקור ולעסוק בנושא זה בשל העניין ההולך וגובר כיום ברשתות חברתיות והשפעתן על הגולשים באופנים רבים בינהן מחאות חברתיות, טיפול בבעיות חברתיות ומדיניות וכן יכולת להביע דעה פומבית בפרהסיה באמצעות שיתוף תכנים חינמי ומהיר בין משתתפים. כמו כן, גם העיסוק בחדשות ועדכניות המידע שזורם ברשת הפייסבוק מהווה כר מחקרי רב ועל כן מחקר זה עוסק בנושא הנ"ל.
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רשת האינטרנט
2.2 רשתות חברתיות
2.3 רשת הפייסבוק
2.3.1 תדירות השימוש ברשת חברתית
2.3.2 הבדלי מגדר בשימוש ברשתות חברתיות
2.3.3 הבדלי אתניות בשימוש ברשתות חברתיות
2.4 צריכת חדשות בפייסבוק
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת דגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסיית המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
3.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
רשתות חברתיות · אינטרנט · תקשורת · פייסבוק · חדשות · צריכה · מידע · רשת · דיגיטלי · טוויטר · עיתונות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צריכת חדשות באמצעות הפייסבוק", סמינריון אודות "צריכת חדשות באמצעות הפייסבוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.