היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמכרות לעבודה

עבודה מס' 071043

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין התמכרות לעבודה ובין מאפיינים שונים של הפרט?

4,691 מילים ,15 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

תופעת ההתמכרות לעבודה או הוורקוהוליזם על הגדרותיה השונות נחקרה רבות בשנים האחרונות, בהתייחס להשלכותיה על הישגי העובד במקום עבודתו, בריאותו הנפשית והפיזית ורווחתו האישית. חוקרים רבים במהלך ההסטוריה הצביעו על קשרים בין התמכרות לעבודה ופרפקטיוניזם, הערכה עצמית, הערכה חברתית ואופי ומאפיינים דמוגרפיים שונים של העובד.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לסקור את התפתחות התיאוריות השונות העוסקות ב'וורקוהוליזם', כלומר באנשים המכורים לעבודתם, לבחון האם ישנם משתנים דמוגראפיים שונים אשר יכולים לנבא התמכרות של אדם לעבודתו ולנסות לענות על מספר השערות מחקר הבוחנות קשרים שונים בין התמכרות לעבודה ומאפיינים שונים של הפרט.
לפיכך, מחקר זה בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת ספרות הסוקרת את ההגדרה של התמכרות לעבודה כפי שתיארו זאת חוקרים שונים, את היקף ושכיחות התופעה של התמכרות לעבודה מתוך מחקרים אמפיריים שונים שבחנו זאת ברחבי מדינות שונות ביניהן קנדה וארה"ב, את גורמי הסיכון אשר יכולים להצביע על פרט אשר בעל נטייה להתמכרות לעבודה וכן את הקשר בין התמכרות לעבודה ופרפקטיוניזם, אשר נטען לאורך השנים כי האחרון משפיע באופן מובהק על התמכרות לעבודה.
בחלק השני של מחקר זה מופיע פרק השיטה. פרק זה כולל מספר סעיפים אשר מפרטים את אופן ביצוע המחקר, את המדגם של המחקר ומאפייניו השונים, את כלי המחקר בו נעשה שימוש (שאלון), את שיטת הניתוחים הסטטיסטיים וכן הליך המחקר עצמו. בחלקו השלישי של המחקר מתוארים ממצאי ניתוח השאלונים שחולקו למשתתפי המחקר וכן תוצאות המבחנים הסטטיסטיים השונים שבוצעו לשם מתן מענה על השערות מחקר זה. לבסוף, מוצג דיון העוסק בניתוח עיקרי העבודה, בחינת תרומתו של מחקר זה בהיבטים תיאורטיים ויישומים וכן מגבלותיו ומחקרי המשך אפשריים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרת התמכרות לעבודה
2.2 שכיחות התופעה
2.3 גורמי סיכון
2.4 הקשר בין התמכרות לעבודה ופרפקציוניזם
3. פרק השיטה
3.1 מודל המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 משתני המחקר
3.4.1 משתנה תלוי
3.4.2 משתנה בלתי תלוי
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתני המחקר החדשים
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 ניתוח רגרסיה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 הצעות למחקרי המשך
5.3 מגבלות המחקר
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

וורקוהוליזם מוגדר כמצב בו אדם הופך להיות "מכור" לעבודה באופן כפייתי, ומפתח כלפיה תלות בלתי הולמת, הרבה מעבר לנדרש ולמקובל באותה מסגרת עבודה. עובד או מנהל וורקוהוליק ישקיע זמן רב ומוגזם בפעילות הקשורה בעבודה, ימשיך במחשבות טורדניות על העבודה גם כשהוא לא נמצא במסגרת העבודה. צורכי השליטה שלו יהיו מוגזמים, והוא ישפיע על סביבתו בדרישות ובתובענות מוגזמות. הספרות המחקרית מראה כי קיים קשר בין נטייה לפתח וורקוהוליזם לבין מבנה אישיות אובססיבי-קומפולסיבי (Taris, Schaufeli & Shimazu, 2010).

תגים:

עבודה · ארגון · הישגים · בריאות נפשית · רווחה · התמכרות · הפרעה · פרפקטיוניזם · הצלחה · שאיפה · וורקוהוליק · וורקוהוליזם · עולם העבודה · פרפרציוניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמכרות לעבודה", סמינריון אודות "התמכרות לעבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.