עבודה מס' 070922
מחיר: 229.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מהי שיטת התמריץ המועדפת ע"י הציבור הישראלי בקניית מכונית היברידית?
5,447 מילים ,10 מקורות ,2016
מחקר העוסק בבחינת התמריצים המשפיעים על הצרכן לרכוש רכב חשמלי. לשם כך המחקר הינו מחקר אמפירי העושה שימוש בשאלון מובנה אשר חולק לכ-134 משתתפים. ממצאי השאלון הצביעו על הדברים הבאים: ההטבה לטווח הקצר הכי שכיחה בקרב המשתתפים תהיה הנחה במע"מ בעת רכישת הרכב ; נמצא קשר חיובי בין בחירת הצרכנים בהטבה של הנחה בתעריף דלק ובין מספר רכבים בבעלות המשפחה, כלומר, ככל שלצרכן יש יותר רכבים כך הוא יותר יעדיף הנחה בדלק ; נמצא קשר חיובי בין בחירת הצרכנים בהטבה של זיכוי מע"מ בקניה ובין מספר נפשות במשפחה, כלומר ככל שמספר הנפשות במשפחה גדל כך ההטבה המועדפת על הצרכן תהיה זיכוי במע"מ הרכב ; נמצא קשר שלילי בין בחירת הצרכנים בהטבה של הנחה בדלק ובין גיל הצרכן, כלומר צרכנים צעירים יעדיפו הנחה בדלק יותר מצרכנים מבוגרים.
בחלק הראשון של מחקר זה מופיע פרק הסקירה אשר סוקר בצורת משפך את הרקע והצורך ביצירת רכב חשמלי, מה תפקידו ומהי תרומתו הצפויה מהיבט כלכלי וסביבתי. בחלק השני של פרק זה מוצג המאמר המרכזי אשר מציג שיטות שונות לעידוד נהגים לרכוש רכב חשמלי על פני רכב העושה שימוש בבנזין וסולר. החלק השלישי של פרק הסקירה מציג את השימוש ברכב היברידי בישראל ואילו החלק האחרון של פרק הסקירה מציג תמריצים שונים שניתנו באירופה לנהגים לעשות מעבר לשימוש ברכב חשמלי.
בחלק השני של המחקר מוצג פרק שיטת המחקר מציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הלווטים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון ולהעמיק בנושא בתחום הכלכלה הסביבתית אשר מהווה תחום מחקרי מעניין ורחב בארץ ובעולם לאורך שנים רבות. לאור רקע הדברים הנ"ל, בחרתי לשאול את שאלת המחקר הבאה: מהי שיטת התמריץ המועדפת ע"י הציבור הישראלי בקניית מכונית היברידית?
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רכבים חשמליים- רקע
2.2 ניתוח המאמר מרכזי
2.2.1 ממצאי המאמר המרכזי
2.2.2 סקירת המאמר
2.2.3 תוצאות ודיון
2.3 שימוש ברכבים חשמליים בישראל
2.4 תמריצים לרכישת רכב חשמלי
3. פרק השיטה
3.1 משתני המחקר
3.2 מודל המחקר
3.3 מערך המחקר
3.4 אוכלוסיית המחקר
3.5 מדגם המחקר
3.6 תיאור שיטת הדגימה
3.7 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.8 כלי המחקר
3.9 הליך המחקר
3.10 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור העדפות צרכנים
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
רכבים · תחבורה · רכב היברידי · חסכון · מיסים · תמריץ · צרכן · אגרה · איכות הסביבה · דלק · קנייה · מסחר · יבוא · קיימות · עירוניות · זיהום
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמריצים המשפיעים על הצרכן לרכוש רכב חשמלי", סמינריון אודות "התמריצים המשפיעים על הצרכן לרכוש רכב חשמלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.