עבודה מס' 070800
מחיר: 299.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: החינוך הפורמאלי וכיצד הוא בא לידי ביטוי בהבדלים שבין מחנכים שגדלו בשנות ה-80 (דור ה-X) ובין חניכים שגדלו בדור ה-Y.
6,939 מילים ,19 מקורות ,2016
חינוך בלתי פורמלי מוגדר כפעילות חינוכית מאורגנת ושיטתית המתקיימת מחוץ למערכת החינוך הפורמלית ומספקת דפוסים ייחודיים של חינוך לקבוצות מגוונות באוכלוסייה מתוך כוונה להשיג מטרות חינוכיות מוגדרות - רכישת ידע ומיומנויות כגון טיפוח או אימון כשרים ויכולות אישיות, חינוך לפנאי ופעילויות נופש או חינוך אידאולוגי (קליבנסקי, 2007). זוהי שיטת חינוך ייחודית המדגישה התאמה למשתתפים ודרכי פעולה ההולמות את המטרות. זאת ועוד, החינוך הבלתי פורמלי הוא תלוי נסיבות ולכן התפקידים שהוא ממלא והאוכלוסיות הנהנות משירותיו קשורים למצבים הייחודיים לכל חברה ותקופה. מטרתו של החינוך הבלתי פורמלי מעוצבות בו-זמנית גם על פי הצרכים החינוכיים של הפרט וגם על פי סדר היום הציבורי, הלאומי והמקומי. ככזה, החינוך הבלתי פורמלי הוא גמיש ודינמי, משתנה בהתאם לתמורות חברתיות ואידאולוגיות, מעוצב בהתאם לצורכי האוכלוסייה וניתן לתארו כ"חינוך מותאם" (מנדל-לוי וארצי, 2016).
מתוך רקע דברים אלה, מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון מהו החינוך הפורמאלי וכיצד הוא בא לידי ביטוי בהבדלים שבין מחנכים שגדלו בשנות ה-80 (דור ה-X) ובין חניכים שגדלו בדור ה-Y. לפיכך, המחקר בנוי באופן הבא: בחלק הראשון מוצגת סקירת הספרות המציגה את המונח 'דור' כפי שמגדירים זאת חוקרים שונים, את שלבי הדור השונים ואת ההבדלים בין דוריים תוך התמקדות על דור ה-X וה-Y. החלק השני של פרק הסקירה עוסק בסיקור המאפיינים של בני נוער דור ה-X וה-Y. חלק זה מציג את הדורות השונים ואת ההבדלים בינם מבחינות תפיסתיות של חינוך, טכנולוגיה, משפחה וחברה. החלק השלישי של פרק הסקירה עוסק בסיקור החינוך הבלתי פורמאלי תוך הצגת שיטות חינוך זה, תהליך התפתחותו במהלך השנים ותרומתו ככלי חינוכי משלים עבור בני נוער רבים. חלק אחרון של פרק הסקירה סוקר את ההבדלים בחינוך הבלתי פורמאלי בין דור ה-X ודור ה-Y.
בחלק השני של המחקר מוצגת שיטת המחקר של עבודה זו. פרק זה בעבודה מגדיר את שאלת המחקר, אוכלוסיית המחקר, הליך המחקר, כלי המחקר ואופן שיטת איסוף הנתונים. בפרק השלישי של המחקר מוצגים ממצאי המחקר אשר עלו מתוך סקירת הספרות תוך ביצוע אינטגרציה בין הסקירה ובין ממצאי הראיונות השונים שנערכו למדריכי נוער בחינוך הבלתי פורמאלי בישראל. מתוך הממצאים, הפרק הרביעי הינו פרק הדיון והמסקנות שעלו מתוך המחקרתוך בחינת מגבלות המחקר הנוכחי והצעות למספר מחקרים נוספים שיכולים לתרום לתחום הניתוח התיאורטי והישומי של חינוך בלתי פורמאלי בארץ בשנות ה-2000.
לאור הדברים הנ"ל, שאלת המחקר הינה: האם ישנם פערים בחינוך הבלתי פורמאלי בין מדריכים ילידי שנות ה- 80 לבין בני הנוער ילידי שנות ה- 2000? תהליך הבחירה שלי כחוקר נבע מצורך לבחון, לחקור ולהעמיק בנושא אשר רבות נחקר בספרות המחקרית אולם טרם זכה למחקרים עדכניים באופן איכותני באמצעות ניתוח ראיונות עומק למדריכים בחינוך הבלתי פורמאלי אשר חווים בני נוער במשך כל יום עבודתם ואת הקושי להסתגל לשינויים מבניים בבני הנוער של דור ה-Y.
תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע והגדרות ל'דור'
2.2 מאפייני בני נוער בשנות ה- 80 (דור ה-X)
2.3 מאפייני בני נוער בשנות ה- 2000 (דור ה-Y)
2.4 מאפיינים של בני נוער - הקצנה, קבוצתיות וגיל ההתבגרות
2.5 חינוך בלתי פורמלי
2.6 הבדלים בין התקופות בחינוך הפורמאלי
3. שיטת המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.3 שדה המחקר במחקר איכותני
3.4 מדגם המחקר ופרופיל המרואיינות
3.5 הליך המחקר
4. ממצאים
4.1 הבדלים בין בני נוער דור ה-X לבני נוער דור ה-Y
4.2 קשיים בחינוך הבלתי פורמאלי בין דור ה-Y לעומת דור ה-X
4.3 פתרונות מדריכים בחינוך בלתי פורמאלי בהתמודדות עם דור ה-X
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 ראיון
פער בין דורי · דורות · נוער · מתבגרים · פנאי · בני נוער · התבגרות · ראיון · ראיונות · דמוגרפיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פערים בין דוריים", סמינריון אודות "פערים בין דוריים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.