היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיצוב בר קיימא

עבודה מס' 068748

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עיצוב לקיימות - עקרונות ויחסי הגומלין בין החברה למעצבים

2,958 מילים ,10 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

הבעיה של קיימות ויחסי גומלין בין חברה צרכנית ומעצבים יוצרים מהווים אחד הנושאים החשובים והחמים בעולם העיצוב המודרני.
קיום השפעה הדדית בין שני תחומי הפעילות של מדינה וחברה כגון כלכלה ופוליטיקה ותחום העיצוב היא הנחת העבודה זאת. כנקודת המוצא ניקח את המשפט של מקדונאו, אדריכל ומעצב אשר עומד במקורות הפיתוח תפיסת עיצוב לקיימות - עיצוב אקו-אפקטיבי: "בסופו של דבר, אפילו העיצובים האקולוגיים ביותר צריכים להיות כדאיים מבחינה עסקית. לא ניתן ליצור אסטרטגיה מקיימת לאורך זמן אם היא אינה עונה על התנאים הבסיסיים..." על בסיס ניתוח של שוק הצריכה הישראלי אנו נבדוק האם אסטרטגיה זאת באה לידי ביטוי בשטח.
היום המודעות לבעיית הקיימות הולכת וגוברת. הדבר משתקף בתחומי העיסוק החברתיים כמו בחינוך, תקשורת, פוליטיקה מדינית וכלכלה. ברצוננו לבדוק איך שני תחומי הפעילות העיקריים של כל חברה משפיעים על תחום העיצוב בישראל. אנו נבדוק האם שני תחומים אלו (פוליטיקה וכלכלה) מאפשרים למעצב שפועל על פי עקרונות עיצוב לקיימות, לקדם את האידיאולוגיה לקהל הרחב.

נושא העבודה: יחסי גומלין בין חברה צרכנית לבין מעצבים הפועלים על פי עקרונות העיצוב לקיימות בישראל.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מהו עיצוב לקיימות
2.1 רקע כללי
2.1.1 רקע היסטורי
2.1.2 מושגי יסוד
2.2 מהם עקרונות העיצוב לקיימות
2.2.1 עקרונות העיצוב לקיימות על פי מקדונאו
2.2.2 עקרונות העיצוב לקיימות והשפעתם על תחום העיצוב

3. השפעה הדדית בין התחומי הפעילות החברתיים לבין תחום העיצוב
3.1 חינוך, כלכלה, פוליטיקה ומעצב יוצר
3.1.1 מודעות כללית בחברה ישראלית
3.1.2 חינוך של 'הדור הבא'
3.1.3 חינוך של חברה צרכנית
3.1.4 פוליטיקה וכלכלה ומעצב יוצר
3.2 שוק הצריכה הישראלי: דוגמאות והוכחות
3.2.1 מעצבים ישראלים הפועלים בתחום
3.2.2 תמחור מוצרי עיצוב לקיימות
3.2.3 השוואה למוצרים רגילים פופולאריים
3.3 השוואה מול מה שקורה מחוץ לגבולות מדינת ישראל בתחום העיצוב מול עבודה של מעצבים ישראלים

4. מסקנות
5. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: מקורות העבודה הם מקורות אינטרנט, ובעיקר:
http://www.amalnet.k12.il/Sustainability/

קטע מהעבודה:

תפיסת "העיצוב המקיים" נוסחה במאמרם של מקדונאו ובראונגארט - אדריכל וכימאי השותפים בחברת עיצוב - "המהפכה התעשייתית הבאה". משמעותו של המושג היא בגדר מהפכה בשדה העיצוב. על פי תפיסת העיצוב המקיים, בתהליך העיצוב ובשיקוליהם המעצבים חייבים להביא בחשבון את העקרונות הבאים: שוויון (במובן של צדק חברתי), כלכלה ואקולוגיה. כשמדובר בשוויון המבחן הוא: האם העיצוב מעשיר אנשים וקהילות או מרושש אותם? בכלכלה הכוונה לכך שהמוצרים צריכים להימכר במחיר שווה לכל נפש, אבל גם ברווחיות לחברה ולפועלים המייצרים אותם. וב"אקולוגיה" הכוונה לאימוץ התבונה הסביבתית, מתוך חיקוי של העקרונות העיצובים של הטבע, שבו אין חומרים שאינם מתכלים, והפסולת לעולם הופכת בשרשרת אינסופית למזון ליצור חי או צומח.

תגים:

קיימות · סביבתיות · ירוק · עיצוב · מוצר · צרכנות · אקולוגי · בר קיימא · איכות סביבה · אקולוגיה · מוצרים ירוקים · כלכלה ירוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיצוב בר קיימא", סמינריון אודות "עיצוב בר קיימא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.