עבודה מס' 068438
מחיר: 604.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: פיתוח של תכנית השתלמות ופירוט הפעילויות.
15,342 מילים ,39 מקורות ,2009
עבודה זו מתמקדת בפיתוח מקצועי של סגלי הוראה בנושא הכוונה עצמית ובבניית כלים ליישום בזירה הבית ספרית.
ברקע העבודה עומדת ההנחה שמערכת החינוך בארץ, מזה שני עשורים, צועדת במגמה כללית חשובה הרווחת במיוחד בבתי-הספר היסודיים ומתקדמת בהדרגה גם אל חתכי הגיל הגבוהים, ובמרכזה - רעיון העמדת הלומד במרכז (צבר וזילברשטיין, 1999). מגמה זו מהווה תשתית רעיונית-תפקודית חשובה, ההולכת ומתבססת בהדרגה בחזונם של צוותי הוראה וחינוך. בבסיסה האמונה כי יש ביעד של פיתוח סביבות הוראה-למידה, תכלית וחשיבות רבה (זילברשטיין, בן-פרץ וזיו, 1998). בתי-ספר רבים מתמקדים בשנים האחרונות בפיתוח סביבות המקדמות הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה.
המושג "לומד בעל מכוונות עצמית" מתייחס ללומד כמי שמסוגל לעבוד לבד או בקבוצה, מכיר היטב בצרכיו ובמטרותיו לצמיחה אישית, מתכנן ומוציא לפועל פעילויות למידה מתאימות, ומעריך תוך כדי כך את התקדמותו (Skager, 1984).
במטרה להביא למימושו של יעד זה הלכה למעשה, פותחה השתלמות הכוללת פיתוח פרופסיונאלי של סגלי הוראה על רובדיהם השונים. השתלמות זו תעסוק באחת הדרכים שתופסת לאחרונה תאוצה רבה והיא הקמתה של קהיליית-מורים-לומדים (קייני,2002; שגיא וכפיר, 2007; (Sergiovanni, 1999 . על-פי תפיסה זו, בית-ספר המציב את רעיון ההכוונה העצמית כיעד מוביל אינו יכול להסתגר ב"דלת אמותיו". עליו להפוך את הסביבה הלימודית למושא טבעי ומרכזי לצפייה, ניתוח ודיון, הפתוח בפני כל (פרחי הוראה, מורים, מנהלים, בתי-ספר אחרים, נציגי פיקוח ואקדמיה), על-אף כי לעתים כרוך הדבר בחשיפה ובפתיחות לביקורת ולשינויים. ברקוביץ (2005), מדווחת שמודל כזה מעצם ייחודו ובשל מידת הדינמיות שלו יוצר משברים ודילמות בשלבים שונים. הקבוצה עוברת תהליכים רבים כגון: הערכה מעצבת, התנסות בעבודת צוות, התייחסות לשונות בין חברי הקבוצה, התלבטות בבעיות הנוצרות בקבוצה ועוד.
בסיסי הידע והמחקר שהוצגו עד כה מעידים על חשיבות וצורך בפיתוח המתמקד בשכלול הידע והכישורים להכוונה עצמית אצל מורים, באמצעות קהיליית מורים לומדים.
חלקי העבודה:
בחלק הראשון נערכה סקירה ספרותית הנוגעת לנושאים אשר יילמדו במהלך ההשתלמות: הכוונה עצמית, סביבות למידה, למידה מתווכת וקהילת מורים. בהמשך מתוארות ההצדקות לפיתוח השתלמות מורים וכן מטרות הפיתוח לטווח הקצר ולטווח הארוך. במרכז העבודה פריסת תכנון ההשתלמות כאשר פירוט הפעילויות נמצא בנספחים. בחלק הרביעי מוצגים התנגדויות וקשיים העלולים להיווצר במהלך השתלמות כאשר החלק שלאחריו עוסק בסוגיות אתיות. בסוף, החלק הרפלקטיבי אשר נכתב על פי צמתי החלטות שעמדו בפני במהלך כתיבת העבודה: בחירת הנושא, מיקוד בהיבטים מסוימים, בחירת האופן בו תועבר ההשתלמות ותפיסת התפקיד כמנחה.
תוכן העניינים
1. סקירת ספרות
1.2. טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית
1.2.1. הכוונה עצמית בלמידה - הבחנות מושגיות
1.3. הלמידה המתווכת
1.4. המודל שלישי
1.4.1. קהיליית-לומדים
2. ההצדקות לפיתוח
3. מטרות הפיתוח
3.1. מטרות לטווח הקצר
3.2. מטרות לטווח הארוך
4. פריסת הפיתוח
5. התמודדות עם קשיים והתנגדויות
6. סוגיות אתיות
7. חלק רפלקטיבי
8. רשימת מקורות
נספחים
הכוונה עצמית · קהיליית לומדים · הלמידה המתווכת · המודל השלישי · הלומד במרכז
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתלמות מורים בנושא הכוונה עצמית באמצעות קהיליית מורים-לומדים", סמינריון אודות "השתלמות מורים בנושא הכוונה עצמית באמצעות קהיליית מורים-לומדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.