עבודה מס' 068432
מחיר: 181.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון תיאורטי וארבע תצפיות בבתי ספר.
9,267 מילים ,8 מקורות ,2009
בעבודה זו נרצה לבחון כיצד התרבות הלאומית מתעצבת בבתי הספר וכיצד כל פרט מפנים אותה והופך אותה לזהות אישית. הנחת היסוד שעליה התבססנו לצורך כתיבת העבודה היא שבית הספר משמש כסוכן חיברות מרכזי בהעברת התרבות הלאומית וב"יצירת" ישראלים חדשים שמפנימים את ערכי החברה. לצורך חיזוק הטענה נסקור ראשית מהי תרבות ומה תפקידו של בית הספר בשיעתוק התרבות.
בהמשך העבודה נציג את טענותיו של הופסטד בנוגע לתרבות ואת החלוקה שלו לארבע שאלות יסוד אשר כל תרבות עונה עליהן באופן שונה והן אלו שלדעתו מכתיבות במידה רבה האופי התרבותי.
בעבודה זו בחרנו להתמקד במימד ה'יחס לעמימות' של הופסטד, כאשר ראשית נדגים כיצד הוא בא לידי ביטוי בתרבות הישראלית ואחר כך נקשר בינו לבין מהלכים שקיימים בבית הספר ובעצם גורמים באופן לא מודע להפנמה ושיעתוק תרבותי. נדגים את טענותינו מתוך תצפיות שערכנו בארבעה שיעורים שונים בשני בתי ספר יסודיים ונדון בממצאים.
תוכן עניינים:
מבוא
תרבות לאומית ודרך ההעברה בבית הספר
רקע תיאורטי- Hofstede
עיקרון העמימות בתרבות הישראלית
ניתוח הנתונים וממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים - סיכום תצפיות
זהות ישראלית · סוכן חיברות · תרבות לאומית · בתי ספר · יחס לסמכות · עיקרון העמימות · החברה הישראלית
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זהות ישראלית ומערכת החינוך", סמינריון אודות "זהות ישראלית ומערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.