היישום אינו מחובר לאינטרנט

נוער מנותק וסגנונות התקשרות

עבודה מס' 068305

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לסוג הקשר עם ההורים, ובעיקר עם האם, יש קשר ישיר לתוצאה הקשה של ניתוק הנער מביתו, מהחברה.

8,989 מילים ,31 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נוער מנותק או בשמותיו השונים, נוער בסיכון, נוער במצוקה, נוער נושר מוגדר באופנים שונים.
ככלל, ההגדרות תלויות במגדירים. כלומר, תלוי מי המגדירים ומאיזה תחום הם באים. יש כאלו הבאים מתחום הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית, לעומתם יש את אלו הבאים מתחום בריאות הציבור.
הגדרת אוכלוסייה בסיכון, על פי משרד העבודה והרווחה, באה מתוך הגישה האפידמיולוגית (בריאות הציבור) ומתייחסת לקיומו של קשר בין מצב / גורם לבין היפגעות ממנו (להב, 2000).
היחידה לקידום נוער (במשרד החינוך) מגדירה בני נוער בסיכון ככאלו שרגלם האחת עדיין נמצאת בתוך מסגרות החינוך והחברה, אך רגלם השנייה כבר מחוצה להן, בעולם של שוטטות או עבריינות ותת-תרבות של רחוב וסטייה חברתית (להב, 2000).

שאלת המחקר: מהו הקשר בין סגנון התקשרות לנוער מנותק? מהו ההבדל בסגנון ההתקשרות בין נוער מנותק לבין נוער נורמטיבי?

השערות המחקר:
1. ימצא הבדל בין נוער מנותק לבין נוער נורמטיבי במדד של דפוס ההתקשרות החרד, כך שבקרב נוער מנותק ימצא יותר דפוס התקשרות חרד מאשר בקרב נוער נורמטיבי.
2. ימצא הבדל בין נוער מנותק לבין נוער נורמטיבי במדד של דפוס ההתקשרות הנמנע, כך שבקרב נוער מנותק ימצא יותר דפוס התקשרות נמנע מאשר בקרב נוער נורמטיבי.

במחקר זה נבדקו 60 בני נוער, 30 תלמידים מבית-ספר בצפון הארץ, 15 בנים ו-15 בנות בגילאי 15-17 מכיתות ט' ו-י' שהיוו את קבוצת הביקורת והוגדרו כנוער נורמטיבי, ו-30 בני נוער, 17 בנים ו-13 בנות שמוגדרים נוער מנותק. 15 מהם לומדים בפרוייקט "היל"ה" להשלמת בגרויות במסגרת בצפון הארץ ו-15 הנותרים לומדים במסגרת של "קידום נוער" בעיר בצפון הארץ.

תוכן עניינים:
רקע תיאורטי
א. נוער מנותק - הגדרה
א.1. נוער מנותק - גורמים
גיל ההתבגרות
הגישה הסביבתית
חומרים פסיכו-אקטיביים כגורם משפיע
המשפחה כגורם משפיע
הגורם הפסיכולוגי-חברתי
סיכום הגורמים לתופעה
נערות במצוקה
א.2. נוער מנותק - מאפייני התופעה
ב. תיאורית ההתקשרות של ג'ון בולבי
ב.1. התיאוריה של אינסוורת' - "מצב הזר"
ב.2. סגנון ההתקשרות ותקופת הבגרות
ג. התקשרות ונוער מנותק
השיטה
נבדקים
כלים
הליך המחקר
תוצאות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היפלטות של ילדים ובני נוער מן המערכות החברתיות אל הרחוב נחשבת כגורם סיכון מרכזי בעבורם (Williams, Ayers & Arthur, 1997 בתוך רונאל וגוטר, 2003). ילדים ובני נוער אלו נחשפים להשפעות חזקות של סביבת הרחוב, סביבה 'רעילה' חברתית שרווחים בה ניכור ורוע לב, אלימות ושיבוש מערכות יחסים, שימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים, לחצים כלכליים ומאבקי קיום, נתק מההורים וממבוגרים מדגימי תפקיד חיובי וכדומה.
שימוש בסמים וסחר בסמים מוגדרים סטייה חברתית שהיא פתח אל מרחב התנהגויות לא נורמטיביות שעלולות להוביל לניתוק מן החברה, לאורח חיים הרסני ולפשיעה. השימוש בסמים, בייחוד בקרב ילדים ובני נוער, משקף לעתים קרובות קשיים ובעיות משפחתיות או חברתיות (גולדשמיט, 2006).

תגים:

נוער מנותק · נוער בסיכון · מצוקה · נערות במצוקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נוער מנותק וסגנונות התקשרות", סמינריון אודות "נוער מנותק וסגנונות התקשרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.