עבודה מס' 068198
מחיר: 302.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת התיאוריה של ברי שוורץ, "פרדוקס הבחירה החופשית", וניתוח סקר שנערך בסופרמרקט ובמינימרקט.
13,458 מילים ,13 מקורות ,2009
מקובל לחשוב שככל שהבחירה גדולה יותר, כך הצרכנים נהנים יותר ועושים עסקה טובה יותר. הרי מה טוב יותר מבחירה בין אופציות רבות, כשאף אחד לא כופה לקנות מוצר מסוים אחד. אבל מתברר שהשאלה קצת יותר מורכבת, ויש בעיות רבות שמתלוות לבחירת יתר. בחירת יתר כזו יכולה לגרום לעיכוב משמעותי בזמן הקנייה וגם לבלבול גדול באשר למה לקנות. בלבול שיכול להוביל לקנייה לא מתאימה או אפילו לאי קנייה בכלל.
נושא התנהגות צרכנים הוא נושא מורכב. ישנם הרבה משתנים אשר משפיעים על התנהגותו של הצרכן ולהלן כמה מהם: מחיר, איכות, כמות, מותג, גודל, בולטות וכו'. סדרי העדיפויות אשר הצרכן מדרג כל משתנה שכזו הינו אינדיווידואלי ולכן נעשים סקרים ומחקרי שוק על מנת לבדוק את התנהגויות הצרכנים. חשוב לבדוק את קהלי היעד ולפרטם לידי קבוצות פילוח על מנת שנוכל לאפיין כל קבוצה כזו בנפרד, לענות על צרכיה ורצונותיה ובכך לייעל את אופן הפנייה לכל קבוצה וקבוצה, הצגת מבחר המוצרים הרלוונטיים וכו'. בסופו של דבר מטרתה של ניהול הקטגוריה (ע"י הקמעונאי) מתחלקת לידי 4 תתי מטרות: מקסום סל הקנייה של הלקוחות, הארכת זמן קנייה, מקסום מספר הכניסות לחנות הקמעונאית (חשיפה) ולבסוף, הגדלת תדירות כניסתם של הלקוחות לחנות (כניסות חוזרות).
מטרת מסמך זה הוא לגלות השפעה כוללת של מספר רב של משתנים על התנהגותו של הצרכן בבחירת מעדני חלב. כאשר עומדת בפניו קטגוריה עם מבחר גדול (רשת קמעונאית - "להב") לעומת מכולת שכונתית במבחר צר יותר (מינימרקט "שמעון"). איך למעשה מתבצע תהליך הבחירה החופשית (ע"פ הפרדוקס של ברי שוורץ) של הצרכן בפועל, בנקודת המכירה. על מנת לגלות את אופן חשיבת ודפוס התנהגות הצרכן התבצע סקר (מייד לאחר הקנייה) אשר בוחן את הצרכן ומנסה לתת מענה בדבר התחקות אחר עולמו הפנימי של הצרכן בהקשר לצריכה.
מחקר זה אף מקרין על האקדמיה בכלל והקמעונאי בפרט משום שכל איש שיווק יודע כי חלומו הגדול ביותר הוא לדעת ולאתר דפוסי חשיבה והתנהגות אצל הצרכן. ללא מידע זה איש השיווק לא יידע לתכנן וליישם את פעולותיו באופן יעיל יותר עבור הקמעונאי והצרכן גם יחד. הצרכן יענה על סיפוקו, רמת הנאמנות שלו תעלה פלאים והוא ישמח לבקר בחנות הקמעונאית שוב ושוב ואילו הקמעונאי יידע בעקבות המידע של איש השיווק לנהל את הקטגוריה בצורה יעילה ונכונה באופן אשר יניב לו מעגל לקוחות רחב, רווחי ללא כל מאמץ מיותר.
תוכן עניינים:
תמצית מנהלים
מבוא
פרק א' - חלק תיאורטי
פרדוקס הבחירה החופשית
לא רציונאלי ולא במקרה
ניהול קטגוריה
פלנוגרמה
נאמנות
חוויית קניה
משך קנייה
גודל סל קנייה
פרק ב' - מתודולוגיה
פרק ג' - הצגת ממצאים ודיון
נתונים דמוגרפיים
ממוצעי היגדים - סופרמרקט "להב"
ממוצעי היגדים - מינימרקט "שמעון"
ממוצעי היגדים - כולל
בדיקת מתאם - מבחן פירסון
ניתוח אשכולות - Cluster Analysis
מבחן Anova
פרק ד' - סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים
נספח 1 - צילום פלנוגרמות
נספח 2 - שאלון לצרכן מעדני חלב
נספח 3 - ממצאים:
ממוצעי היגדים
בדיקת מתאם - מינימרקט "שמעון"
בדיקת מתאם - סופרמרקט "להב"
ניתוח אשכולות
מבחן ANOVA
קמעונאות · צרכנים · שיווק · התנהגות צרכנים · קניות · מגוון · מגוון קניות · פרדוקס · בחירה · בחירה בקניות · חופש בחירה · מגוון מוצרים · הגוונה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרדוקס הבחירה החופשית בקניות מעדני חלב", סמינריון אודות "פרדוקס הבחירה החופשית בקניות מעדני חלב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.