עבודה מס' 067945
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: טראומת ההגירה המזרחית וחווית האובדן, אסתטיקה היברידית וקולנוע המיעוטים, בסרט 'סינמה מצריים' (ישראל 2002).
3,717 מילים ,4 מקורות ,2009
ב-1956, עלו ארצה מתוניס פליקס אלוש, האב המייסד של העיתונות היהודית המודרנית בתוניסיה, ורעייתו אורייט (אורית). הם עלו בעקבות ילדיהם שעשו עלייה כמה שנים קודם לכן וגם בגלל היותם ציונים הדוקים. משפחת אלוש הענפה היא המשפחה שלי, והצד (מצד אימי) המזרחי שלי שתמיד "חילץ" אותי, נינתם דור שלישי במדינת היהודים, מהכינוי- "אשכנזייה". אולם שם המשפחה שלי, וייס, על אף עורי הכהה, מעיד מייד כי איני "מזרחית טהורה" וכמובן שגם פרמטר האשכנזיות שבשורשי "נחלץ" לעזרתי במקרים מסוימים. אני גאה להיות גם-וגם, והיום אני חשה כי בישראל 2009 ניתן לחיות בשלווה יחסית עם המונח שמגדיר את הגם וגם והוא- היברדיות. אך למעשה לא תמיד שררה שלווה יחסית במחוזותינו, הקיפוח והניכור כלפי בני עדות המזרח היה והינו נושא חשוב ורלוונטי בשיח הישראלי. בעבודתי, אחקור עניין זה דרך שתי תמות מרכזיות ובעזרת מושגים שלמדנו במסגרת הקורס.
למשפחתי מהצד המזרחי, כמו לשאר העולים מארצות ערב לא נערכה קבלת פנים נעימה בישראל. בספרה, 'זיכרונות אסורים לקראת מחשבה רב תרבותית' (2001), מפרטת אלה שוחט בפרק: מזרחים בישראל- הציונות מנקודת מבטם של קורבנותיה היהודים, את טראומת ההגירה לארץ של היהודים המזרחים. היא טוענת כי "ה- די.די.טי שנועדה כביכול לחטא אותם מהנגעים שסחבו איתם מארצות ערב צרבה לא רק את עורם אלא גם את נשמתם. היא סימנה את תחילת מסע השפלתם בתהליך מכאיב של איבוד זהות... מאחר וערביותם הובילה רק לדחייה ולבוז מזרחים רבים הפנימו את "המבט" האשכנזי עליהם והתנכרו לעצמם" (עמ' 187).
בפרק הראשון של עבודתי אעסוק בטראומת ההגירה המזרחית וחווית האובדן. אבדוק באמצעות סרטו של רמי קמחי, 'סינמה מצריים' (ישראל 2002), האם טראומה זו הועברה באופן ישיר לדור הצברים שנולדו בארץ וכיצד טרומה זו באה לידי ביטוי בסרט. בנוסף אבחן האם המלנכוליה האתנית הינה פועל יוצא של טראומה זו. אבסס את טענותיי על ספרה של אלה שוחט ועל מאמרו של רז יוסף (Yosef),Restaging the primal scene of loss melancholia and ethnicity in Israeli cinema.
בפרק השני של עבודתי אדון באסתטיקה ההיברידית ובקולנוע המיעוטים. אבדוק האם סינמה מצריים תואם בהגדרותיו ובעיצובו להגדרותיו של קולנוע הכלאיים. כמו כן אבחן דרך התמות, הדמויות והדימויים, מה הן צורות השיח התיעודי-מזרחי וכיצד הן משרתות את הסיפור התיעודי. את טענותיי אבסס על מאמרו של חמיד נפיסי ((Naficy, Situating accented cinema וכמו כן על מאמרה של לורה מרקס (Marks), A deleuzian politics of hybrid cinema.
תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון- טראומת ההגירה המזרחית וחווית האובדן
פרק שני- אסתטיקה היברידית וקולנוע של מיעוטים
סיכום
ביבליוגרפיה ופילמוגרפיה
קולנוע · מזרחי · היברידיות · טראומת · הההגירה · חוויית · אובדן · קיפוח · עדתי · אפליה · ייצוג · מזרחי · תרבותי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זהות וייצוג עצמי בקולנוע תיעודי-מזרחי", סמינריון אודות "זהות וייצוג עצמי בקולנוע תיעודי-מזרחי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.