היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בני נוער

עבודה מס' 067734

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים ותיאוריות וחמש פעילויות למניעה ולטיפול באלימות בביה"ס היסודי.

7,526 מילים ,26 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

במערכת החינוך, מהגנים ועד בתי הספר התיכוניים, מעבירים תוכניות למניעה ולטיפול בנושא האלימות ומחפשים את הדרכים להתמודד איתה. לשם כך, נבנו מודלים שונים למערך בית הספר למניעת האלימות. למרות כל המאמצים וכל הניסיונות להפחית את האלימות, עדיין קשה לומר שאין היא נגע חברתי בבית הספר. מנקודת ראות המחנך, לא ניתן להתעלם גם מנושא ההשחתה והונדליזם במוסדות החינוך שנכלל בנושא האלימות, רב הדיווחים על ונדליזם אמנם מתייחסים לתלמידים בחטיבת העליונות אך בשנים האחרונות יורד הגיל לצערנו, גם לחטיבת בגיל הצעיר.
כיום כל מנהל בית ספר רואה כאחד האתגרים הראשונים במעלה של תפקידו, הפחתת האלימות ומניעתה ומקדיש את זמנו ומרצו לפיתוח תוכניות והשתלמויות מורים בנושא זה. לשם כך הוא רותם את כל הצוות החינוכי-הפסיכולוגי, היועצת, האחות וכל צוות המורים להתמודד עם נושא זה. ולפתח את נושא התקשרות הבין-אישית כתחליף לאלימות.

תוכן העניינים:
* מבוא
* הגדרות: אלימות ותוקפנות
א. אלימות
ב. תוקפנות
* תיאוריות על תוקפנות
א. התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד
ב. הגישה הקוגניטיבית של פיאז'ה
ג. הגישה הביהביוריסטית ותורת הלמידה
ד. תיאורית הלמידה החברתית של בנדורה (למידה דרך חיקוי)
ה. הגישה ההומניסטית
ו. תיאורית התסכול - תוקפנית
ז. הגישה הנירו-פסיכולוגית
* אלימות במערכת החינוך
* אלימות בקרב בני נוער
* אלימות בבית הספר היסודי - גורמים וסיבות
א. הסיבות והגורמים לאלימות בביה"ס
ב. החשיפה לאלימות
* מודל תיאורטי להפחתת האלימות
מטרות על
* הפעילויות
פעילות א' - הגדרת אלימות קבוצתית
פעילות ב' - צפייה בסרט
פעילות ג' - קטעי עיתונות
פעילות ד' - דרכי תגובה לאלימות
פעילות ה' - צביעה חופשית
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: העבודה נכתבה על ידי סטודנט שאינו דובר עברית כשפת אם. תיתכנה שגיאות
הגהה בעבודה.

קטע מהעבודה:

לעומת זאת, זינגד, אינג וקואו אמרו, עפ"י מחקרים, כי התנהגות תוקפנית אינה אינסטינקטיבית וניתן לעצור אותה על ידי ניסיון מוקדם. (אליוט, א., 1992).
פרויד הצביע על ארבעה מאפיינים של היצר: מקור, אנרגיה, מטרה ואובייקט. מקור כל היצרים הוא בתהליכים פיזיקליים וכימיים של הגוף. אנרגיה היא כוחו של היצר, הדחף להשיג את סיפוקו. מטרה: היצרים החותרים תמיד למטרה אחת-סיפוק והורדת מתח. אובייקט: כדי להשיג את המטרה על היצר למצוא לעצמו אובייקט. לפי פרויד, האדם הוא בעל אישיות עשירה ומורכבת שבה מתרחש קונפליקט שבו נאלץ האדם להתאים את תביעתו לסיפוק יצריו לאפשרויות שבמציאות.
פרויד טען כי קיימות שתי קבוצות מנוגדות של יצרים-יצרי החיים ויצרי המוות, שהעיקריים שבהם הם יצר המין ויצר התוקפנות בהתאמה.
יצרי החיים שלאנרגיה המשרתת אותם קרא פרויד ליבידו - דוחפים לגדילת החיים. והם האחראים לשימור העצמי. מאידך, לצד הליבידו הוסיף פרויד את המושג אינסטינקט המוות או טנטוס, שהוא דחף להרס עצמי ולתוקפנות כלפי אחרים.
לפי סובלרג וצפי (1994) מודל זה מציג מבנה דינמי של האישיות, המבוסס על שלושה כוחות מרכזיים:

תגים:

אלימות · הגדרת · המושג · אלימות · אלימות · בבית · ספר · תוקפנות · משמעת · פסיכולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בני נוער", סמינריון אודות "אלימות בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.