עבודה מס' 067339
מחיר: 120.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח השוק והחברה, והצגת חלופות אסטרטגיות.
3,667 מילים ,5 מקורות ,2005
הצרכן הישראלי נוהג להוסיף משקאות חריפים לסל המוצרים שלו בעיקר בתקופת החגים. בשל כך, חברות משקאות רבות נכנסו לתחום זה. חברת קוקה קולה, החברה המובילה ביותר בעולם, השכילה להבין זאת ולכן אף היא נכנסה לתחום באמצעות חברת בת IBBLS.
בענף משקאות האלכוהול משחקות על המגרש ארבע יבואניות עיקריות, הגדולה מכולן חברת הכרם ואחריה חברת אקרמן, IBBLS וצרפת ישראל.
יחד עם זאת, רבים טוענים כי תם תור הזהב של יבואני המשקאות והתחום הפך רווחי פחות.
זאת בנוסף לתדמית השלילית של תחום האלכוהול בשל הפיכת צרכנים רבים לאלכוהוליסטים.
בעבודה זו התמקדנו בחברת הכרם שנמצאת במקום הראשון. החברה הוקמה בשנת 1921 והינה בבעלות משפחתית. המותגים המובילים שמייבאת החברה הנם: סמירנוף, J&B, ג'וני ווקר, בייליס איישקרים ועוד.
הבעיה המרכזית של חברת הכרם הינה מיתוג חלש וכתוצאה מכך חוסר בידול. לרשת שייכים מספר מותגים בתחום האלכוהול, אך הלקוח מכיר ת מותג החברה היצרנית ולא את חברת הכרם היבואנית. כתוצאה מכך חברת הכרם אינה נתפסת באופן שונה משאר יבואניות המשקאות.
הבעיות המשניות הן: אחת, בעיה שנוגעת לשוק כולו והיא נובעת בשל היקשרות עם בעלי מועדונים שאינם אנשי עסקים, ולא פעם קורה שהאנשים הללו אינם מקיימים הסכמים ואינם משלמים לחברה. כתוצאה מכך החברה ניזקת מבחינה כלכלית. בעיה שנייה היא של החברה עצמה, והיא שהחברה נשענת רק על 3-2 מותגים חזקים בלבד (ובראשם אבסולוט) וכל השאר הם מותגים קטנים. דבר זה יכול לגרום למפלה גדולה בחברה.
בעבודה זו הצענו שתי חלופות לבעיה זו: האחת, בחירת מותג בולט יותר ושילובו על גבי הבקבוק. חלופה שנייה, פרסום מסיבי לחברה המדגיש את פעולתה ואת המותגים המובילים שלה למשל בקרב פלח לקוחות צעיר כגון הסטודנטים. החלופות נבחנו לפי מודל פיישבין ולבסוף הוחלט כי החלופה השנייה היא המתאימה ביותר לחברה.
בחרנו בחלופה זו בשל מספר סיבות עיקריות. בראש ובראשונה קהל הלקוחות העיקרי של החברה במועדונים הנם גלאי 18-25. לקוחות אלו מרבים לשתות בעת הבילוי ובעיקר אוהבי מותגים. כמו כן קשה לשכנע קהל שבוי (בד"כ מבוגרים יותר) להעדיף את החברה שלך ואת המותגים שאתה מציע, היות והם רגילים לטעם מסוים.
תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
ניתוח חיצוני:
מבוא
מגמות ותנודות בסביבה העסקית/שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות - PEST D
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
מתחרים
כוח המיקוח של הלקוחות
כוח המיקוח של הספקים
מוצרים תחליפים
חסמי כניסה ויציאה
אטרקטיביות השוק
גורמי מפתח להצלחה (KSF)
שלב במחזור החיים
ניתוח פנימי:
רקע היסטורי
פרופיל, חזון, מטרות ויעדים של החברה
אסטרטגיה של הפירמה
SWOT
יתרון תחרותי ושלב במחזור החיים
תמהיל השיווק
בעיה מרכזית ובעיות המשנה העיקריות
הגדרת חלופות והערכתן
ניתוח כמותי של החלופות באמצעות מודל פישביין
המלצות
ביבליוגרפיה
הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.
מקורות העבודה הינם אתרי אינטרנט וראיונות.
בעיות · שיווק · אלכוהול · פרסום משקאות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק משקאות חריפים - חברת "הכרם"", סמינריון אודות "שיווק משקאות חריפים - חברת "הכרם"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.