היישום אינו מחובר לאינטרנט

קולנוע דוקומנטרי של נשים בישראל

עבודה מס' 067149

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבחירה בבית כעמדה של התנגדות בקולנוע הפוליטי השני כולל התייחסות קצרה לאופני עדות דוקומנטריים. (מבוסס על הסרט: "המחבל שלי"/ יולי כהן גרשטל)

1,817 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

"המחבל שלי" (2002) הוא סרטה הדוקומנטרי של הבמאית הישראלית יולי כהן גרשטל המספר ומתעד את סיפורה האישי שבאמצעותו היא מנסה להעביר מסר של עידוד לדרך חדשה, דרך אחרת להתמודדות עם הסכסוך הישראלי-פלסטיני בארץ ישראל. יולי, ישראלית פטריוטית, דור שישי בארץ, היא אם לשתי בנות (להן מקודש הסרט), נפצעה קל כשהייתה דיילת אויר בפיגוע חבלני כנגד צוות אל-על בלונדון בשנת 1978 שאורגן על ידי "החזית העממית לשחרור פלסטין". כ-22 שנים לאחר הפיגוע, יוצאת יולי למסע לטובת שחרורו מהכלא האנגלי של המחבל פאהד מיהי שפצע אותה והרג את חברתה 22 שנים קודם לכן. מסעה זה של יולי מסמל את מאבקה האישי כנגד המהלך הדטרמיניסטי של ההיסטוריה, ובו היא מציעה דרך של פיוס, סלחנות והבנה לשם פריצתו של מאבק האיבה ושפיכות הדמים שמתחולל בין הישראלים לפלסטינים.
יולי שלאחר הפיגוע העידה במשפטו של פאהד, נחשפה במהלך השנים שלאחר מכן לסבל העם הפלסטיני בשטחים הכבושים ולרקע שבו הם גדלים - עוני, השפלה, הרס בתים ויאוש; והחליטה לסלוח למחבלה "שלה" שהביע חרטה, ולדבריה "אין לו קשר למשפחה או לארגון כלשהו, ואין לו אזרחות". בעקבות פעילותה הפוליטית של יולי, היא נדרשת להתמודד עם התנגדויות קשות ואף מרגשות מצד אם ששכלה את בתה בפיצוץ מכונית תופת בעפולה, ומצד מפגינים שמחו כנגד הפגנת 'ועדת האמת והפיוס' שנערכה בתל-אביב. בסרט אף מוצגים רגעי התחבטות והתלבטות בהם מתדיינת יולי עם עצמה ועם מכריה על מניעיה ועל צדקת פעילותה. חוסר בטחון זה בדרכה המיוחדת והשנויה במחלוקת עולה לפני השטח בעיקר לאחר אירועי טרור שונים כדוגמת הפיגוע ב'מגדלי התאומים' בניו-יורק. בסרט בולטת האמביוולנטיות לפיה מחד, פועלת יולי לשחרור המחבל בפרט ולפיוס עם העם הפלסטיני בכלל, ואילו מאידך מגוננת על בנותיה ואינה מרשה להן לצאת לרחובות מחשש כי הן עצמן יהיו קורבן לפעילות טרור. הסרט מלווה לכל אורכו בהתכתבויות בין יולי ופאהד, ואף מסקר את דרכה לבקר אותו בכלא האנגלי. לקראת סוף הסרט, מקריאה יולי את מכתב ההמלצה שכתבה לוועדת השחרורים בכלא הבריטי - מכתב שעשוי לסייע רבות לשחרורו של פאהד מהכלא, לאחר שריצה כ- 22 שנים. יולי בוחרת לסיים את הסרט בסצינה בה בנותיה יוצאות מן הבית אל החוץ, כאשר ברקע יושבים זה לצד זה החתול והכלב של המשפחה המסמלים את תקוותה של יולי למימוש הפוטנציאל של שלום בין המינים... בין העמים.

תוכן עניינים:
סינופסיס
אופני עדות דוקומנטריים
הבחירה בבית כעמדה של התנגדות בקולנוע הפוליטי הנשי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בהתאם לתפיסה המסורתית, ישנה חלוקה בינארית לפיה המין הגברי שייך לספירה הציבורית והמין הנשי שייך לספירה הפרטית, הלא הוא הבית על כל מאפייניו - בישול, גידול ילדים, ניקיון וכדומה. שנים רבות חלפו עד שהחלה להתמתן דיכוטומיה זו, כאשר נשים החליטו למרוד ולצאת מן הספירה הפרטית לזו הציבורית. כיום ניתן לראות אלטרנטיבה נוספת לתפיסה המסורתית המקובלת, ובה נשים בוחרות לקחת חלק בספירה הציבורית מתוך עמדתן בספירה הפרטית כלומר, מתוך הבית עצמו. אלטרנטיבה משולבת זו מביעה דווקא התנגדות לקולו של השליט ואף יוצרת העצמה. הבחירה היא למעשה לסגת מן הקונצנזוס, מהמרכז, מהקלחת הפוליטית המעצבת את זהותנו, ולעמוד ולהתבונן מן הצד, מהשוליים מתוך בחירה לא לקבל ייצוג בהתהוות התרבות ההגמונית.

תגים:

קולנוע · דוקומנטרי · סרט · תעודה · נשים · מגדר · יחסי · סכסוך · ישראלי · פלסטיני · יחסי · יהודים · ערבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קולנוע דוקומנטרי של נשים בישראל", סמינריון אודות "קולנוע דוקומנטרי של נשים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.