היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התרבות על בחירת דפוסי החדירה לשוק

עבודה מס' 066664

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר וההשפעה של תרבות הארץ המארחת לבחירת דפוס חדירה יעיל ומתאים של חברה מסוימת.

8,655 מילים ,68 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

Bartlett. & Ghosha (1995) טוענים במחקרם כי ישנם מקרים שתועדו, אודות חברות רב-לאומיות, אשר לקחו קונספט של מוצר או רעיון מבטיח בארצם מולדתם והעבירו אותו לשוק הזר שלא בדרך נכונה. חברת הרכבים ג'נרל מוטורס,האמינה כי תגבר על קשיים מסוימים במכירת הדגם הפופולארי שלה מסוג שברולט נובה במקסיקו וזאת למרות העובדה שהשם נובה נשמע בספרדית כמו "זה לא זז". דוגמא נוספת היא של חברת פפסי אשר השיקה קמפיין גדול בתאילנד עם סיסמתם המוחצת "come alive with Pepsi", כאשר ניסו להבין למה בדיוק הקמפיין לא הצליח להשיג את המטרות הנחשקות מצאו כי התרגום המילולי לסיסמה זאת בתאילנדית הוא יותר כמו "צא מהקבר ביחד עם פפסי". למרות הקיצוניות של דוגמאות אלו, ניתן ללמוד מהן את המשימה האסטרטגית אשר ניצבת אל מול כל אותם מנהלי חברות רב לאומיות.

Bartlett. & Ghosha (1995) מדגישים כי פערים לאומיים אלו מחייבים את כל המנהלים הללו להיות רגישים ולדעת להגיב לכל אותם הבדלים פוליטיים, כלכליים וחברתיים בכל אותם מדינות להן הם רוצים לשווק את תוצרתם.

שאלת המחקר: מהי השפעת תרבות הארץ המארחת על בחירת דפוסי חדירה ?
משתני המחקר:
1. משתנה בלתי תלוי - תרבות.
התרבות תבחן בעבודה זו על פי ארבעת ממדי התרבות של הופשטדה (1983). ארבעה ערכים אוניברסאליים שאומתו מבחינה אמפירית ויחד מתארים תרבות לאומית :
אינדיבידואליזם/קולקטיביזם, הימנעות מאי וודאות ,גבריות/נשיות ומרחק סמכות.

2. משתנה תלוי - דפוסי חדירה.
בעבודה זו אתייחס לדפוסי החדירה הבאים:
יצוא, זיכיון, והשקעה זרה ישירה שבמסגרתה ידונו דפוסי משנה: שלוחה בבעלות מלאה, מיזם משותף,מיזוגים ורכישות.
מטרת העבודה: סקירת מאמרים ומחקרים שעסקו בנושא,ובחינת הקשר בין תרבות הארץ המארחת לבחירת דפוס חדירה יעיל ומתאים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2.תרבות
2.1 מאפייני התרבות
2.1.1 התרבות היא משותפת
2.1.2 התרבות אינה טבועה מלידה
2.1.3 התרבות מבוססת על סמלים
2.2 ממדי התרבות
3. דפוסי חדירה
4. השפעת התרבות על בחירת דפוסי החדירה
4.1 ההיבטים השונים של השפעת התרבות על בחירת דפוסי החדירה
4.1.1 הבדלים בין-תרבותיים
4.1.2 השפעת המרחק התרבותי
4.1.3 זיהוי אי הודאות כפונקציה של ניסיון החברה במדינה
4.2 דינאמיקות מרכזיות בתהליכי רכישה ומיזוג
4.2.1 שיתוף פעולה מול תחרות
4.2.2 החשש מהזרות והשונות
4.2.3 מאבקי שליטה
4.2.4 להיות משמעותי
4.3 גורמים המשפיעים על בחירת דפוסי החדירה
4.3.1 גורמים ברמת החברה ,ברמת התעשייה וברמת המדינה
4.3.2 מאפייני המדינה ודפוסי חדירה
4.3.3 גודל השוק
4.3.4 ניסיון תאגידי ובחירת דפוסי חדירה
4.3.5 אי ודאות והשקעות בינלאומיות
4.4 שיקולים מרכזיים ובחירת דפוסי החדירה
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תרבות היא מכלול הערכים,האמונות ותפיסות העולם המופשטות המשתקפים בהתנהגותם של הבריות. בני כל חברה אנושית נמנים עם תרבות כל שהיא, וכשהם נוהגים לפיה התנהגותם נחשבת למקובלת באותה חברה. (הבילנד, 1999).
George A VanOtten (2005), מרחיב את המושג ואומר כי, תרבות היא "התנהגות אנושית קיבוצית נלמדת". כל האנשים מביטים באירועי החיים דרך הפילטרים התרבותיים שלהם. הפילטרים האלה הם תוצאה של ערכים, גישות ואמונות ששולטים בתרבות שבה הם חיים. מהאספקטים התרבותיים הללו שמשמשים כבסיס לתרבות באות הנורמות ההתנהגותיות שמסדירות אינטראקציה בין אנשים בחברה.

תגים:

ניהול · בינלאומי · שיווק · אסטרטגיית · חדירה · ניהול · אסטרטגי · תרבות · חברה · מוצר · גלובליזציה · גלובלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התרבות על בחירת דפוסי החדירה לשוק", סמינריון אודות "השפעת התרבות על בחירת דפוסי החדירה לשוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.