עבודה מס' 066640
מחיר: 604.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מהי האחריות המוסרית של מנהלי פירמות לנוכח המחקרים המצביעים על ההשפעות השליליות של פרסום לילדים.
9,391 מילים ,27 מקורות ,2006
תעשיית הפרסום לילדים המגלגלת מיליוני שקלים בשנה (בארה"ב סכום זה מוערך בכ- 15 מיליארד דולר). חברות שיווק בארץ ובעולם שמות להן כמטרה לגרום לילדיכם לצרוך מוצרים שהן משווקות. ככלל, טובתו של ילדכם אינה עומדת בראש מעיניהם של השותפים בתעשייה זו. מחקרים מראים שילדים בגילאים שונים נמצאים בשלבי התפתחות שונים מבחינה מנטאלית ורגשית. אין בידיהם את הכלים המאפשרים לעמוד בפני אוסף הלחצים והמניפולציות המופעלים עליהם ע"י תעשייה זו. אפילו אנו כמבוגרים מתקשים לעשות זאת. המפרסמים עושים שימוש במחקרים בנושא פסיכולוגיית ילדים של חוקרים דגולים כגון פיאז'ה ואריקסון כדי להכיר את נקודות התורפה שלהם ולדעת על אילו כפתורים יש ללחוץ כדי להשיג את התוצאה המיטבית לשיטתם, כלומר, לגרום להם לקנות או להשפיע על הוריהם לעשות זאת. אם ניקח בחשבון את כמות הפרסום אליה נחשף ילד ממוצע בטלוויזיה, בקולנוע ובסביבת המחייה שלו הרי שמדובר במתקפה מסיבית על אדם לא חמוש.
תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 נושא העבודה
1.2 שאלת המחקר
1.3 מיתוסים בעולם העסקים
2. פרק כלכלי: ההיבט הכלכלי בפרסום לילדים
2.1 נתונים כלכליים
2.2 ביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
2.2.1 אינטרס עצמי והתנהגות רציונאלית
2.2.2 הטובה העצמית וטובת הכלל
2.2.3 בן יחיד לחברה
3. פרק חוקי: ההיבט החוקי של פרסום לילדים
3.1 מגבלות הריסון החיצוני
3.1.1 החוק מגיב באיחור
3.1.2 החוק כללי מידי
3.1.3 החוק עוזר לעוזריו
3.1.4 הרוכב תלוי בסוסו
3.1.5 Too Big To Fall
3.1.6 הפרת החוק משתלמת
3.1.7 החוק לפעמים משמש אצטלא לחוסר אחריות מוסרית
4. פרק מוסרי: ההיבט המוסרי של פרסום לילדים
4.1 תכנים שליליים בפרסום לילדים
4.1.1 שימוש ברמזים מיניים
4.1.2 פרסום מזון המזיק לבריאות
4.1.3 שימוש במסרים אלימים
4.1.4 פרסומות בבתי הספר
4.1.5 שימוש במסרים מטעים
4.1.6 פרסום סמוי
4.1.7 פרסום בוטה,חצוף ולא חינוכי
4.2 ניתוח מוסרי על פי עקרונות המוסר
5. דיון ומסקנות
5.1 ריסון פנימי
5.1.1 קשיים בריסון הפנימי
5.1.2 הצעות לפתרונות באמצעות ריסון פנימי
5.2 אחריות המנהל
5.2.1 מודל בעלי העניין
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
שיווק · מוסר · ועסקים · אתי · אתיות · בני · נוער · אתיקה · פרסומות · פירסומות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההיבט המוסרי בפרסום לילדים", סמינריון אודות "ההיבט המוסרי בפרסום לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.