עבודה מס' 066500
מחיר: 421.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הצעת מחקר העוסקת בקשר בין שלושת המשתנים: תפיסת יוקרת מקצוע חיצונית, מטרות הישגיות ומוטיבציה לקריירה בקרב סטודנטים לתיירות.
13,148 מילים ,60 מקורות ,2007
באופן פשטני, הבעיה מתבטאת בכך שיש מחסור בכוח אדם איכותי בענף התיירות בישראל. הארגונים בענף אינם מצליחים למצוא עובדים איכותיים. זאת ועוד, גם כאשר הם מוצאים, הם מתקשים לשמר אותם ומתקיימת תחלופה גבוהה במצבת כוח האדם בענף. לבעיה העסקית שלוש השלכות:
א. אי-עמידה ביעדים ובתחזיות. רמתו הנמוכה של כוח האדם בענף באה לידי ביטוי באיכות השירות, שאינה מצדיקה את המחירים הגבוהים של שירותי התיירות בארץ. הדוגמא הטובה ביותר היא בתי המלון ברמת 5 כוכבים בישראל, שהם מאוד יקרים. זו אחת הסיבות לכך שענף התיירות אינו עומד ביעדים שצופים לו הממשלה, משרד התיירות והארגונים השונים בכל שנה. על פי כתבה שהתפרסמה באתר www.makorrishon.co.il יעדי משרד התיירות לשנים הקרובות מדברים על הכפלת מספר התיירים בתוך חמש שנים. לעומת זאת, בשנת 2006 נכנסו לישראל כ- 1.8 מיליון תיירים בלבד (כ- 4% פחות מבשנה הקודמת) מול צפי ל- 2.4 מיליון תיירים. היקף ההכנסות הכולל מתיירות הגיע ל- 3.4 מיליארד דולר, מול צפי לסיים את השנה עם הכנסות בהיקף של 4.4 מיליארד דולר.
ב. השיעורים הגבוהים של העזיבות ותחלופות העובדים גורמים לעלויות כוח אדם נוספות. ההשקעה בעובד שלאחר חודשיים עוזב יורדת לטמיון. ארגונים בענף נאלצים להשקיע בכל פעם מחדש בקליטת עובדים, בהדרכתם וכדומה. העלייה בעלויות כוח האדם (שממילא נורא גבוהות בענף הזה ונחשבות לתחום אותו שואפים הארגונים לצמצם) פוגעת כמובן ברווחים. מכיוון שמדובר בבעיה עסקית ענפית, קשה לכמתה והמאמצים להשיג נתונים מספריים לא נשאו פרי.
ג. התוספת לעלויות כוח האדם באה על חשבון תחומים אחרים בהם מתכננים משרד התיירות והארגונים בענף להשקיע. כמו למשל, שיווק שמהווה תנאי הכרחי לקידום התיירות לישראל ונחשב לתחום הדורש תקציב הרבה יותר גבוה מזה שמוקצה לו כיום. על פי מאמר שהתפרסם באתר www.nfc.co.il דו"ח ארנסט ויאנג שסקר את מצבו של ענף התיירות בישראל קבע כי יש להקצות 50 מיליון דולר לשיווק ישראל בעולם, הקצאה שהתקציב אינו מאפשר לעמוד בה.
שאלת המחקר: כיצד ניתן להעלות את רמת איכותו של כוח האדם ולמזער את התחלופה הגבוהה בענף.
תוכן עניינים:
* מבוא
תיאור הענף
הצגת הבעיה
הבעיה העסקית
שאלת המחקר
מטרות המחקר
מטרה מחקרית
מטרה יישומית
סקירת ספרות
תפיסת יוקרת המקצוע
מטרות הישגיות
מוטיבציה לקריירה
הקשר בין המשתנים
הקשר בין תפיסת יוקרת המקצוע לבין מטרות הישגיות
הקשר בין מטרות הישגיות לבין מוטיבציה לקריירה
הקשר בין תפיסת יוקרת המקצוע לבין מוטיבציה לקריירה
הגדרת המשתנים
-משתנה תלוי - מוטיבציה לקריירה
הגדרה נומינלית
הגדרה אופרציונאלית
-משתנה בלתי תלוי - תפיסת יוקרת המקצוע
הגדרה נומינלית
הגדרה אופרציונאלית
-משתנה בלתי תלוי - מטרות הישגיות
הגדרה נומינלית
הגדרה אופרציונאלית
השערות המחקר
תרשים מודל המחקר
* מתודולוגיה
שיטת המחקר ומערך המחקר
השיקולים בבחירת שיטת המחקר
השיקולים בבחירת מערך המחקר
המדגם
אוכלוסיית המחקר
המדגם
שיטת הדגימה
שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
כלי המחקר
הליך המחקר
שיטת הניתוח
קביעת המשתנים
סטטיסטיקה תיאורית
בחינת ההשערות
מגבלות המחקר
נגישות
לוח זמנים משוער
רשימה ביבליוגרפית
נספחים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת יוקרת מקצוע, מטרות הישגיות ומוטיבציה לקריירה בקרב סטודנטים לתיירות (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "תפיסת יוקרת מקצוע, מטרות הישגיות ומוטיבציה לקריירה בקרב סטודנטים לתיירות (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.