היישום אינו מחובר לאינטרנט

רשת בתי הקפה "ארקפה"

עבודה מס' 066394

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסביבה הפנימית והחיצונית בענף בתי הקפה בישראל ובחינת הניהול ברשת ארקפה.

5,196 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרות הכנת עבודה זו היו כדלקמן:
1. לנתח את ענף בתי הקפה בכלים המגוונים, זאת כדי לקבל תמונה כוללת ומעמיקה על ה"שחקנים המרכזיים" בענף ועל יחסי הכוחות בינהם.
2. להפגין בחירה יעילה ויישום טווח של מודלים, פילוסופיות וטכניקות, על מנת להגיע לפתרונות יעילים למגוון בעיות ניהול משולבות ברשת בתי הקפה "ארקפה".
3. להעריך בצורה ביקורתית את יעילות התיאוריות והטכניקות במגוון רחב של הקשרי ניהול שונים ברשת "ארקפה". על ידי כך יהיה ניתן להבחין בבידול בין רשת "ארקפה" לבין רשתות בתי הקפה האחרות בענף.
הוצגו המתחרות העיקריות: "ארומה" בתחום בתי הקפה ו"לחם ארז" בתחום המאפים.
נערך ניתוח על פי מודל חמשת הכוחות של פורטר ל"ארומה" וניתוח על פי מודל P,E.S.T. ל"לחם ארז".
החזון: הקונספט "ארקפה" - מודל אספרסו בר מושלם
"ארקפה ישראל" שמה לה למטרה לפתח מודל קמעוני מושלם המשלב את שתי הגישות: מחד איכות קפה ברמה הגבוהה ביותר כמו באיטליה, ומאידך יישום מודל עסקי ושיטות שיווק מתקדמות כמקובל בארה"ב. בנוסף החליטה "ארקפה" לעלות מדרגה נוספת ולשלב איכות צרפתית במוצרי המאפה, הלחמים והעוגות.
לשם ניתוח פעילויות החברה השונות וקביעת דרכיה המתאימות להשגת המטרות, נבחרו הכלים הבאים לשם ניתוח: ניהול ביצועים, למידה ארגונית, ניהול איכות, ניהול שינוי, חדשנות ויצירתיות למתיחת הארגון.

המסקנות הבולטות העולות מן העבודה הן כדלקמן:
1. אין בהנהלת הרשת פתיחות, למרות שלא אחת הועלו בפורום ההנהלה אפשרות לשנות קונספט כדי ליצור שוב מודל חדשני ומוביל.
2. למרות שלכאורה רשת "ארקפה" מתנהל כארגון לומד על פי סנג'י ומקיים דו שיח ,הארגון לוקה באי יכולת להתנתק ממודלים מנטליים ולדבוק בהנחות היסוד שהונחו לפני עשור ואכן הוכיחו עצמן בעבר.
3. קריטריון האיכות ב"ארקפה" מותאם לרמת האיכות הגבוהה של השותפים האירופיים.

ההמלצה המרכזית לרשת בתי הקפה "ארקפה" :
להמשיך בתהליך צמיחה ארגוני, ולבחור באסטרטגיית בידול כדי לשרוד בתחרות הגוברת תוך כדי יישום הכלים והתיאוריות החדשות אשר נלמדו, ככלי להגשמת מטרתה: הקונספט "ארקפה" - מודל אספרסו בר מושלם.

תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
פרק א'- ענף יצרני הקפה
א.1. המתחרים בענף
א.2. ניתוח המתחרים
א.1.2 - רשת "ארומה"
א.2.2 - רשת "לחם ארז"
פרק ב' - הארגון המרכזי בענף
ב.1. תיאור הארגון
ב.2. מודלים להשגת מטרות הארגון
ב.1.2 -ניהול ביצועים
ב.2.2. מודל הארגון הלומד
ב.3.2. מודל ניהול איכות
ב. 3. ניהול השינוי בהטמעת מערכת ERP "ארקפה"
ב.4 . תהליכים ל"מתיחת" הארגון.
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ענף הקפה בישראל החל להתפתח לפני כחמישים שנה עם כניסתה של "עלית" לשוק הקפה הביתי.
בעשור האחרון חל מהפך בענף הקפה, שהפך מתעשייה של מוצרים לתעשייה של תרבות.

המהפכה החלה עם כניסתן של חברות מתחרות ל"עלית" לפני כ-15-20 שנה, כמו: "אסם שנכנסה אף היא לשוק הקפה הביתי , Nestle שהחלה לשווק קפה מסוגים שונים, ומאוחר יותר המותגים המובילים באירופה כמו: Illy ו-Lavazza. ההתפתחות בענף התמקדה בשני מישורים:

תגים:

מזון · מסעדנות · ניהול · ביצועים · למידה · ארגונית · איכות · שינוי · חדשנות · ויצירתיות · למתיחת · הארגון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רשת בתי הקפה "ארקפה"", סמינריון אודות "רשת בתי הקפה "ארקפה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.