עבודה מס' 066122
מחיר: 300.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מסגרת כרונולוגית למושג הלמידה בראי פילוסופי-פדגוגי
4,385 מילים ,23 מקורות ,2007
העבודה מתמקדת באותם אישים ובאותן גישות אשר השפיעו יותר מהכל על הבנתנו את הלמידה האנושית, ואשר מהווים את הבסיס לגישות החינוכיות הנקוטות כיום. מתוך הבנה שהמסגרת התיאורטית רחבה יותר מאשר הפן הדידקטי, פרשתי לא פעם גם את הצדדים הנלווים למסגרת זו - כמו היבטים פילוסופיים, פסיכולוגיים וחברתיים, אשר ללא ספק גרמו לעיצובה של התיאוריה החינוכית כפי שהיא נהוגה כיום.
העבודה מתחילה במשנתו של עמנואל קאנט, אשר הניח את היסודות לתורת הידיעה כפי שהיא מקובלת כיום, ואשר מהווה את הבסיס הפילוסופי שעליו מושתתות התיאוריות הנוגעות ללמידה.
בהמשך סקרתי את תורותיהם של רוסו ודיואי, אשר שילבו בין רעיונות פילוסופיים וחינוכיים והביאום לכלל תורה שלמה שהוגדרה בהמשך כחינוך הפרוגרסיבי.
פיאז'ה וויגוצקי היו ממבשרי הזרם החדש בחינוך, ולהם הוקדש החלק הבא בעבודה. מצאתי לנכון גם לנסות ולעמוד על השווה והשונה ביניהם, ולציין את הפרטים הביוגרפיים האישיים שלהם אשר לדעתי השפיעו על השקפת עולמם.
מכאן נפתחה בפניי הדרך לסקור ביתר קלות את התורה הקונסטרוקטיביסטית ואת תיאוריית האינטליגנציות המרובות אשר התפתחה בשנים האחרונות.
בסיום, פרשתי את הרפלקציה האישית שלי מהקורס, את התחושות והתובנות שקיבלתי במהלכו, וניסיתי לשלב ככל האפשר ברפלקציה זו גם חלקים מאותם חומרים שקראתי.
תוכן העניינים:
מבוא
עמנואל קאנט
ז'אן ז'אק רוסו
ג'ון דיואי
ז'אן פיאז'ה
לב ויגוצקי
בין ויגוצקי לפיאז'ה
קונסטרוקטיביזם
גארדנר - אינטליגנציות מרובות
אסטרטגיה של ערעור
רפלקציה אישית
ביבליוגרפיה
למידה · הוראה · רוסו · ויגוצקי · פיאז'ה · דיואי · קאנט · אינטליגנציה · קונסטרוקטיביזם
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "למידה: מסגרת כרונולוגית", סמינריון אודות "למידה: מסגרת כרונולוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.